کد خبر: 1150789
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴
مجموعه دعا‌های امام زمان (عج) و ائمه معصومین (ع)
«الصحیفه المهدیه الجامعة» که دربردارنده مجموعه دعا‌های حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) و دعا‌های ائمه معصومین (ع) اثری ارزشمند و یک نوآوری تازه در حوزه نشر محسوب می‌شود که با همکاری مشترک موسسه الامام المهدی (عج) و موسسه امامت و مهدویت وابسته به دانشگاه آزاد، چاپ و به مخاطبان معرفی شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از آنا، کتاب «الصحیفه المهدیه الجامعة» که دربردارنده مجموعه دعا‌های حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و دعا‌های ائمه معصومین (علیهم السلام) یک اثر فاخر و ارزشمند و یک نوآوری تازه در حوزه نشر محسوب می‌شود که با همکاری مشترک موسسه الامام المهدی (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه الشریف) و موسسه امامت و مهدویت وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ و به مخاطبان و علاقمندان معرفی شده است.

مجموعه این دعا‌ها که دارای مضامین عالی، پرنغز و پربار است بوسیله فقیه جامع و محدث متتبع و متعبد آیه الله سید محمد باقر موحد ابطحی اصفهانی که از شاگردان فقهی مرحوم آیه الله العظمی بروجردی است، گردآوری و در موسسه الامام المهدی (عج) تحقیق و ترجمه شده است.

این صحیفه شریف مشتمل بر شش بخش است و مطلب پایانی آن تحت عنوان خاتمه به پاره‌ای از دعا‌هایی که از پیامبر و ائمه علیهم السلام در رابطه با امام زمان علیه السلام روایت شده، اشاره دارد.

بخش اول شامل: دعا‌های حضرت بقیه الله الاعظم علیه السلام در تسبیح و تنزیه خداوند متعال و صلوات بر رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) است.

بخش دوم به دعا‌های حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در استخاره و طلب خیر نمودن از خداوند متعال اختصاص داده شده است.

بخش سوم شامل دعا‌های حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در مجموعه‌ای از حوائج و درخواست هاست.

بخش چهارم مختص به دعا‌های حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زمان خاص است که مهمترین آنها، زیارت ناحیه مقدسه- ناظر بر زیارت امام حسین علیه السلام در روز عاشوراء - و همچنین دعای افتتاح - که در هرشب از ماه مبارک رمضان قرائت می‌شود- و دعای ندبه- که در اعیاد جمعه، فطر، قربان و غدیر خوانده می‌شود.

در همین حال بخش پنجم شامل دعا‌های حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هنگام انجام دادن فریضه نماز و بخش ششم به دعا‌های حضرت عج برای خویش و دیگران و نفرین‌های آن حضرت علیه منحرفین و دشمنان اختصاص دارد.

گفتنی است متون ادعیه بوسیله آقای محمد ظریف ترجمه شده و مقابله و ویرایش آن از سوی سید صدرا موحد ابطحی انجام شده است و از سوی موسسه‌الامام المهدی در اسفندماه سال ۱۴۰۱، بصورت فاخر، منتشر شده است.

نکته پایانی اینکه موسسه امامت و مهدویت وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی، متولی فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری در سطح واحد‌های دانشگاه در حوزه امامت و مهدویت است.

به دنبال تأسیس و راه اندازی این موسسه، تلاش‌های ارزنده‌ای برای معرفی و ترویج هرچه بیشتر معارف اهل البیت (علیهم السلام) در مجامع و محافل علمی و دانشگاهی کشور صورت گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار