کد خبر: 1134038
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
با حضور مسئول سازمان بسيج رسانه كشور
‎سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور مسئول بسيج رسانه كشور وجمعي ازمديران استاني به کار خود پایان داد.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی در آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ ای ابوذر استان مرکزی  گفت: شناخت توانمندیها، شناخت دشمن و زمان شناسی سه مؤلفه ای است که اگر ملتی آن را داشته باشد ملتی مقتدر خواهد بود که هیچ تهدیدی نمیتواند آن را از پای درآورد.

وی نقش رسانه ها را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و افزود: رسانه ها دراین سه مؤلفه نقش اصلی و پیشرو را دارند، روایتگریصحیح از دستاوردهای نظام اسلامی، تببیین اهداف دشمن به عهده رسانه ها است.

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌ الله استان مرکزی نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم جهاد تبیین در شرایط کنونی گفت: جهادتبیین رویکرد محوری مبارزه با جنگ ترکیبی و عملیات روانی رسانه‌ ای دشمن است که اصحاب رسانه رسالت خطیری در این راستابرعهده دارند.

وی افزود: دشمن با بهره‌ گیری از ظرفیت رسانه ای و تبلیغی و اثرگذاری حکمرانی بر افکارعمومی درصدد است تا به اهداف خود برسد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: همه وظیفه داریم در راستای مقابله با جنگ ترکیبی، گام‌ های موثرتری برداریم و در اینین وظیفه اصحاب رسانه سنگین‌ تر است.

مرتضی کارآموزیان مسئول سازمان بسیج رسانه کشورنيز  اظهار كرد :رهبر انقلاب راهکار برون‌ رفت از این فتنه و جنگ شناختی راجهاد تبیین مطرح کردند کما اینکه ایشان در سال جاری تاکنون ۳۸ بار درخصوص بحث رسانه و روایتگری ایراد سخنرانی داشتند.

وی کارکردهای رسانه را هدایت گری، فرهنگ سازی، الگوسازی، نقد منصفانه، مطاله گری، فرصت سازی و ... عنوان کرد و افزود: رسانهدر این شرایط ایستی تبیین حقایق و آگاهی بخشی را دستور کار داشته باشد.

کارآموزیان نشاط و امیدآفرینی را مسئولیت رسانه ها در حوزه جهاد تببیین دانست و گفت: رسانه در این زمینه باید ورود جدی داشتهباشد؛ وظیفه‌ جشنواره ابوذر هم تاکنون همین بوده و تلاش داریم در سال آینده جشنواره را به رویداد رسانه تبدیل کنیم چراکه امروز باوجود فعالیت‌ های خوبی که صورت می‌ گیرد، اثر هم‌ افزایی رسانه‌ ای نامشهود است که باید این حوزه را تقویت کنیم.

وی نشاط و امیدآفرینی را جزو محورهای اصلی جشنواره ابوذر در سال آینده دانست و افزود: امسال 20 هزار اثر در سطح کشور بهدبیرخانه جشنواره ابوذر ارسال شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار