کد خبر: 1120542
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

 

سیدمحمود هاشمی مدیر کل شرکت گاز خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۳ کیلومتر شبکه گازرسانی انجام شده و حدود ۱۳ کیلومتر طول شبکه گازرسانی نیز در حال اجرا است. 

وی افزود: در حوزه صنعت ۳۱ واحد صنعتی گازرسانی شده و ۱۹ واحد در حال اجرا است و تا یک ماه آینده این ۱۹ واحد نیز به گاز طبیعی متصل می شود.

هاشمی بیان کرد: از این ۱۳ کیلو متر اجرا شده در اسفراین ۱/۵ کیلومتر، در بجنورد بیش از ۲/۵ کیلومتر، در فاروج ۱/۵ کیلومتر، در گرمه ۶/۵ کیلومتر، در جاجرم ۵۰۰ متر، در حصارگرمخان یک کیلومتر و در فاروج ۴۰ متر طول شبکه فولادی اجرا شده است.

مدیرکل شرکت گاز خراسان شمالی اعلام نمود: در اسفراین خط گازرسانی به طول ۵ کیلومتر با اعتبار ۸ میلیارد تومان را انجام خواهیم داد که پایداری گاز در اسفراین را ضمانت خواهد کرد.

وی همچنین بیان کرد: یک خط گازرسانی دیگر از ایستگاه شماره یک اسفراین در نزدیکی خوشین تا ورودی لوله گستر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان برای گسترش این دو واحد انجام خواهد شد.

هاشمی پروژه هایی که در آینده در شهرستان جاجرم انجام خواهد شد را به این صورت شرح داد: در جاجرم ۲ خط انتقال با ۲ کیلومتر طول و اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و اجرای خط انتقال برای فاز توسعه آلومینای جاجرم با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد.

وی اجرای پروژه‌های دهه فجر را بیان نمود: در مجموع در استان ۱۰۲ روستا نزدیک به ۱۹۰۰ خانوار با طول شبکه ۴۵۰ کیلومتر و اعتبار ۱۶۷ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

وی افزود: از این ۱۰۲ روستا در شهرستان مانه و سملقان ۲۶ روستا با ۵۵۰ خانوار و طول شبکه ۱۳۰ کیلومتر، در شهرستان راز و جرگلان ۲۲ روستا با ۳۲۰ خانوار و طول شبکه ۶۰ کیلومتر و با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان، در شهرستان اسفراین ۱۳ روستا با ۳۴۰ خانوار و طول شبکه ۶۷ کیلومتر با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان، در شهرستان جاجرم ۱۰ روستا با ۱۸۰ خانوار و با طول شبکه ۴۱ کیلومتر و ۱۷ میلیارد تومان اعتبار، در شهرستان گرمه ۱۳ روستا با ۱۷۰ خانوار و ۸۸ کیلومتر و ۲۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی، در شهرستان بجنورد ۹ روستا با ۱۲۰ خانوار و طول شبکه ۳۲ کیلومتر با بیش از ۱۳ میلیارد تومان اعتبار، در شهرستان فاروج ۷ روستا با ۱۸۰ خانوار وطپل شبکه ۳۱ کیلومتر با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان و در شهرستان شیروان ۲ روستا با ۳۰ خانوار و با طول شبکه ۶ کیلومتر و با اعتبار هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان گازرسانی انجام خواهد شد.

در ۲ مهر سال ۱۴۰۱ تفاهم نامه سه جانبه بین شرکت گاز خراسان شمالی، اداره کل کمیته امام خمینی (ره) استان و اداره بهزیستی خراسان شمالی امضا شده و در این تفاهم نامه قرار بر این است که اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به شرکت گاز جهت اجرای لوله کشی منازل مسکونی مددجویان کمیته و بهزیستی که قبلاً از اشتراک گاز استفاده نکرده اند، انجام شود.

هاشمی گفت: در مصرف گاز دو نوع مصرف ایمن و مصرف بهینه داریم، ما علاوه بر مصارف مردمی مصارف اداره ها را نیز زیر نظر داشته و به اداره های استان اعلام کرده ایم که در تایم غیر کاری تمام وسایل گرمایشی را کاملا خاموش نمایند که مصرف گاز کنترل شود در غیر این صورت با توجه به مصرف گاز بعد از تذکرات لازم و پیاپی در دوره ای از زمان اجبار به قطع گاز آن اداره هستیم.

وی افزود: در مصارف خانگی نیز با توجه به اقلیم و با توجه به مصارف گاز اگر سه پلکان پایین تر باشد تشویق هایی در نظر گرفته و اگر مصرف به پلکان چهارم و بالاتر برسد ۴۰ درصد هزینه به پلکان قبلی اضافه خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار