کد خبر: 1105114
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
به تو از دور اسلام
دلدادگان مسیر نجف به کربلا در تهران همزمان با روز اربعین، مسیر ۱۷ کیلومتری میدان امام حسین (ع) تا حرم سید الکریم را پیاده طی کردند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: خیابان‌های منتهی به حرم عبدالعظیم حسنی از عصر روز جمعه بسته شد. موکب‌های حاضر در خیابان‌های اطراف حرم آماده پذیرایی بودند. غررفه کودکان، غرفه نقاشی، غرفه سوالات شرعی و .... پرسه در مسیر میدان امام حسین و حوالی خیابان ۱۷ شهریور (قبل و بعد از میدان شهدا) حکایت از اجتماع عظیم اربعینی‌های داشت که خود را جا مانده می‌خوانند.
 
یکی از پر موکب‌ترین خیابان‌ها حوالی میدان شهدا تا میدان خراسان است که حتی از بامداد شنبه مصادف با روز اربعین پذیرای عاشقان اباعبدالله بود. خیابانی که این روز‌ها شکل ظاهری آن هم تغییر کرده و زیر هر ستور و چراغ مزین به نام و تصویر یک شهید شده است. این مسیر ادامه دارد تا به میدان خراسان برسد. حتی میدان خراسان و حتی کوچه پس کوچه‌های آن هم مملو از موکب و ایستگاه‌های صلواتی می‌شود.
 
خبری در راه است و امسال هم شروع این خبر از میدان امام حسین است و در انتها به مرقد سید الکریم عبدالعظیم حسنی می‌رسد. ۱۷ کیلومتر پیاده روی به یاد مسیر ۸۰ کیلومتری نجف به کربلا.
 
همزمان با میدان امام حسین (ع)، در نقاط دیگر پایتخت و شهر‌های مجاور شهرری از جمله ورامین، قرچک، پیشوا، قلعه نو، کهریزک و باقرشهر نیز، دلدادگان حسینی طی آیینی، مراسم اربعین را آغاز و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در قبله تهران پیاده روی می‌کنند.
 
پایتخت حسینی میزبان جاماندگان کربلا شد
 
رسم چند ساله‌ای که روز اربعین انجام می‌شود و هر سال بر میزان جمعیت آن افزوده می‌شود و لذت آن به گونه‌ای است حتی کسانی که از سفر اربعین هم برگشتند سعی می‌کنند برای دقایقی در جمع زائران پیاده سید الکریم قرار بگیرند تا بار دیگر ثواب زیارت سید الشهدا نصیبشان شود و کنار زائران تهرانی رو به روی گنبد شاه عبدالعظیم حسنی بایستند و بگویند: " السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مَنْ بِزِیارَتِهِ ثَوابُ زِیارَةِ سَیِّدِ الشُّهَداءِ یُرْتَجىٰ"
 
بیش از ۹۰۰ موکب فرهنگی و پذیرایی همچنین دستگاه‌های اجرایی، امنیتی، انتظامی، خدماتی و امدادی در طول مسیر پیاده روی به زائران خدمت رسانی می‌کنند که این خدمات تا ساعت ۱۹ امروز ادامه خواهد داشت.
 
عاشقان ابابعدالله الحسین به یاد مسیر نجف به کربلا در حال خدمت رسانی به مردم هستند. یکی کفش واکس می‌زند، دیگری کفش تعمیر می‌کند، یکی شربت می‌ریزد و دیگری سعی می‌کند با آب پاش گرمای هوا را کمی متعادل‌تر کند.
 
پایتخت حسینی میزبان جاماندگان کربلا شد
 
عده‌ای پرچم اباعبدالله و سید الشهدار ا بر دوش دارند و عده‌ای دیگر عکس حاج قاسم سلیمانی را و عده‌ای دیگر هم پیشانی بند لبیک یا زینب بستند.
 
پایتخت حسینی میزبان جاماندگان کربلا شد
 
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور هم در میان جاماندگان اربعین حضور یافت. وی اربعین را یک معجره اهی خواند و گفت: عاشورا همچنان زنده است و زنده می‌ماند.
 
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه با دیگر دلدادگان حسینی به جمعیت جاماندگان پیوست.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، صبح امروز شنبه (۲۶ شهریور) مصادف با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران که با حضور پرشور خانواده‌های تهرانی در مسیر میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی در حال برگزاری است، شرکت کرد.

رئیس قوه قضاییه در ضمن شرکت در پیاده‌روی خانوادگی اربعین حسینی در تهران، از نزدیک با برخی از شهروندان هم‌کلام شد و در جریان مسائل و درخواست‌های آن‌ها قرار گرفت.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در مراسم راه‌پیمایی جاماندگان اربعین تهران حضور پیدا کرد.

آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی همزمان با تهران در دیگر شهر‌های کشور و با حضور خیل ارادتمندان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار