کد خبر: 1096345
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: دانشگاه قداست و جایگاه خاصی دارد و باید علاوه بر مرکز علمی، محل معرفت‌اندوزی و خداشناسی هم باشد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی  در جلسه شورای دانشگاه مراغه که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و برخی از معاونان وی برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه‌های ما باید موضوع عید قربان را درک و در این راستای روح عبودیت، معرفت و خداشناسی را تقویت کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید در دانشگاه‌ها روح تسلیم در برابر عبودیت را تقویت کنیم، اعلام کرد: اگر دانشگاهیان تخصص در علوم مختلف تعمق کنند، متوجه می‌شوند که خالق این دنیا چه عظمتی دارد و از این رو باید درس خداشناسی، معرفت و یقین در دانشگاه‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

جایگاه تاریخی مراغه در عرصه علمی احیا شود

عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه همچنین احیای جایگاه تاریخی مراغه در عرصه علم و دانش را خواستار شد و خاطرنشان کرد: مراغه یک شهر علمی و تاریخی است و دانشمندان بسیاری در این شهر تربیت شده‌اند اما متاسفانه اکنون دچار عقب‌ماندگی است. 

آیت‌الله پورمحمدی اضافه کرد: مراغه با توجه به وجود رصدخانه جایگاه بین‌المللی دارد و در دنیا شناخته‌تر است اما متاسفانه جایگاه تاریخی آن در کشور ما آنچنان شناخته شده نیست.

وی افزود: رصدخانه چین بعد از رصدخانه مراغه و با الهام از آن ساخته شده اما جایگاه این دو الان قابل مقایسه نیست و وضعیت فعلی رصدخانه در شان جمهوری اسلامی نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه در طول سالیان گذشته به برکت جمهوری اسلامی ایران برنامه‌هایی برای توسعه این شهرستان شروع شده که نمونه آن همین دانشگاه است و برای اینکه مراغه به جایگاه گذشته‌اش نزدیک‌تر شود و رشد و توسعه پیدا کند، به حمایت وزارت علوم و موافقت با درخواست‌های توسعه و گسترش دانشگاه نیاز دارد. 

به گزارش ایرنا در این آیین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به توسعه روزافزون این دانشگاه به ویژه پذیرش دانشجوی دکتری در برخی از رشته‌ها ابراز امیدواری کرد و کلنگ احداث دو بلوک ساختمانی با عنوان سرای متاهلی دانشگاه به زمین زده شد.

ایجاد معاونت پژوهشی و فناوری، پردیس نوآوری و فناوری و درخواست پذیرش دانشجوی دکتری در برخی از رشته‌ها از جمله شیمی، عمران، ژنتیک و به‌نژادی جزو مطالبه‌های مسئولان دانشگاه مراغه از وزیر علوم در سفر یک روزه‌اش به این شهرستان به شمار می‌رود.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر