کد خبر: 1072657
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
سرویس اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) مدعی بازداشت دو فلسطینی و ارجاع پرونده آن‌ها به دادگاه به اتهام جاسوسی برای جنبش حماس شد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دادستانی کل رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه لایحه اتهامی علیه دو فلسطینی در خصوص جاسوسی برای حماس و ارتکاب جرایم امنیتی خطرناک، ارائه کرد.

سرویس اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) با اعلام این مطلب افزود که لایحه اتهام نخست علیه «حسین بیاری» (۳۰ ساله) به دادگاه مرکزی در شهر اللد و لایحه دومی نیز علیه «محمود احمد» (۳۳ ساله) از ساکنان نوار غزه به دادگاه مرکزی بئرالسبع ارائه شد.

به گفته شاباک، حسین بیاری از اهالی یافا است و خویشاوندانی در نوار غزه دارد و محمود احمد نیز از ساکنان نوار غزه و دارای مجوز تجاری برای ورود به فلسطین اشغالی است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، شاباک و پلیس رژیم صهیونیستی ۲۹ نوامبر گذشته بیاری و احمد را بازداشت کردند.

شاباک مدعی شد که یگانی در حماس که در زمینه استخدام نمایندگانی در داخل اراضی اشغالی و هدایت فعالانی برای اجرای عملیات‌ها در مناطق اشغالی فعالیت می‌کند، این دو نفر (بیاری و احمد) را جذب کرده است.

شاباک همچنین مدعی شد که بیاری و احمد در زمان حضور در نوار غزه با اعضای این یگان دیدار و پس از آن تماس‌های محرمانه برقرار کرده‌اند و طبق ادعای شاباک احمد در سال ۲۰۱۹ جذب این یگان حماس شده و مأموریت او جمع‌آوری اطلاعات درباره سامانه گنبد آهنین در سراسر اراضی اشغالی و تصویربرداری از نظامیان ارتش اسرائیل در ایستگا‌ه اتوبوس مرکزی در اشکلون بوده است.

بنابر ادعای شاباک، بیاری نیز در سال گذشته جذب یگان مذکور شده و توانسته است مأموریت خود مبنی بر جمع‌آوری اطلاعات از پایگاه‌های نظامی، نظامیان اسرائیلی و سامانه گنبد آهنین در سراسر فلسطین اشغالی را انجام داده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار