کد خبر: 807935
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
تيغ سانسور پايگاه دولت مراجع را نشانه گرفت
در حالي که روز گذشته صفحه نخست بسياري از روزنامه‌هاي حامي دولت به تقدير و رضايت مراجع عظام تقليد از کارنامه دولت تبديل شده بود...
در حالي که روز گذشته صفحه نخست بسياري از روزنامه‌هاي حامي دولت به تقدير و رضايت مراجع عظام تقليد از کارنامه دولت تبديل شده بود، برخي خبرها حاکي از آن است که پايگاه اطلاع‌رساني دولت اين‌بار هم عادت هميشگي خود را در سانسور ديدگاه‌هاي مراجع تقليد ترک نکرده و اخبار ديدارهاي رئيس دفتر رئيس‌جمهور با علما سانسور شد.
به گزارش رسا، نهاونديان، رئيس دفتر رئيس‌جمهور طي روزهاي جمعه و شنبه در قم و مشهد مهمان بيوت و دفاتر مراجع تقليد و علما بود؛ ديدارهايي که طبق رسم سابق و بنا به تأکيد دفتر نهاونديان هيچ خبرنگاري حق حضور در اين ديدارها را نداشت.

وي همچنين در دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم حضور يافت و با اعضاي برجسته‌ترين نهاد حوزوي ديدار و گفت‌وگو کرد. همان‌گونه که پيش‌بيني مي‌شد، اخباري که از سوي پايگاه اطلاع‌رساني دولت مخابره و در اختيار خبرگزاري‌ها و رسانه‌ها قرار گرفت، با آنچه در اين ديدارها گذشت متفاوت بود.
پايگاه اطلاع‌رساني دولت که يد طولايي در سانسور ديدارهاي مقامات برجسته دولتي با مراجع تقليد و علما داشته است، اين بار نيز ترک عادت نکرد و اخبار و فرمايشات بزرگان را يکسويه به نفع خود مصادره کرد. در اين ديدارها مراجع تقليد از وضعيت نامناسب اقتصادي، رکود، بيکاري و فشاري که مردم به ويژه اقشار آسيب‌پذير متحمل مي‌شوند ابراز گلايه کرده بودند و از دولتمردان خواسته بودند تلاش، برنامه‌ريزي و همت مضاعف براي حل اين معضلات را داشته باشند. موضوعي که به راحتي از سوي پايگاه اطلاع‌رساني دولت مورد چشم‌پوشي قرار گرفت. مراجع تقليد و علما همچنين در اين ديدارها تأکيد کرده بودند که مردم بايد آثار آمار و اقداماتي را که دولت از آن دم مي‌زند در زندگي خود به طور ملموس مشاهده کنند. 

مسائل فرهنگي و عملکرد نادرست دولت و مسئولان در اين زمينه از ديگر گلايه‌هايي بود که مراجع تقليد و علما در ديدارهاي خود به نهاونديان متذکر شده بودند که متأسفانه اين دغدغه‌ها نيز به فرجام ديگر دغدغه‌هاي مراجع دچار شد و کمتر مجالي براي انتشار پيدا کرد.
 در جلسه جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز اعضاي اين نهاد حوزوي دغدغه‌هاي خود را به صراحت درباره مسائل فرهنگي، ولنگاري فرهنگي، مديريت فضاي مجازي، حجاب و عفاف، مشکلات اقتصادي، معيشتي و برجام خطاب به رئيس دفتر رئيس‌جمهور بيان کرده بودند که ظاهراً مسئولان و دست‌اندرکاران پايگاه اطلاع‌رساني دولت صلاح نديدند اين بخش از صحبت‌هاي شخصيت‌هاي برجسته حوزوي منتشر شود.

رويه غيرحرفه‌اي و غيراخلاقي پايگاه اطلاع‌رساني دولت در انتشار يکسويه و سانسور شده اخبار مراجع سبب شد که چندين بار دفاتر آنان اقدام به انتشار اخباري جداگانه کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
سلام خفغانی که این دولت ایجاد کرده شکستنش نزدیک است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
0
0
وقتی از دیدار و گفنگو ها که انجام می شود مطالب آن را سانسور میکنند چیزی که مشخص است و دروغ آن برای مردم مشخص می شود ، چطور مردم به سخنان این آقایان اطمینان داشته باشند که راست می گویند . و دیدیم که چگونه متن برجام را از مردم مخفی کردنندو نیز قراردادهای نفتی را چگونه پنهان از دید مردم با بیگانگان بستند که با فشار و بررسی مرجع ذیصلاح از متن قرارداد های نفتی 150 ایراد گرفتندکه همگی به ضرر کشور بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار