کد خبر: 807349
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
شمخاني در ديدار با نخست‌وزير هند:
دبير شوراي عالي امنيت ملي با تقبيح اقدامات برخي کشورهاي منطقه که با حمايت از تفکرات تکفيري عملاً به کارخانه داعش‌سازي تبديل شده‌اند، گفت: همکاري‌هاي فرهنگي ايران و هند مي‌تواند زمينه نفوذ و فعاليت گروه‌هاي تکفيري در جامعه مسلمانان هند را از ميان ببرد.
به گزارش ايرنا، علي شمخاني، نماينده مقام معظم رهبري که براي ديدار رسمي دو روزه به هند سفر کرده است، عصر ديروز با ناريندرا مودي، نخست‌وزير اين کشور ديدار و گفت‌وگو کرد. وي در اين ديدار با قدرداني از مواضع ثابت هند در دفاع از حقوق هسته‌اي صلح‌آميز کشورمان در طول سال‌هاي گذشته اظهار داشت: رويکردهاي سازنده و جايگاه مستقل جمهوري اسلامي ايران و هندوستان به عنوان دو قدرت منطقه‌اي، زمينه‌هاي قابل ملاحظه‌اي را براي همکاري مشترک به منظور پايان بخشي به منازعات و بحران‌هاي منطقه‌اي و همچنين مبارزه با جريان تروريسم تکفيري فراروي دو کشور قرار داده است. وي با ابراز خرسندي از امضاي توافقنامه چابهار در سفر نخست‌وزير هند به ايران و ضرورت افزايش تحرک دو کشور براي جبران عقب‌ماندگي چند ساله در اين پروژه عظيم افزود: فعال‌سازي کريدور شمال - جنوب و نقش محوري بندر چابهار در اجراي اين طرح موجب شکوفايي پروژه‌هاي ترانزيتي و شکل‌گيري منافع اقتصادي قابل توجه براي مجموعه کشورهاي فعال در اين کريدور خواهد شد.
  
تأکيد بر احياي سند همکاري‌هاي راهبردي
دبير شوراي عالي امنيت ملي با تأکيد بر ضرورت احياي سند همکاري‌هاي راهبردي که در سال 1998 به امضاي سران دو کشور رسيده بود، اظهار داشت: در فضاي پس از برجام مجموعه موانع و محدوديت‌هايي که اجراي اين سند را متوقف کرده بود برطرف شده و لازم است دو کشور براي بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي گسترده اين سند گام‌هاي جديدي بردارند. وي فعال‌سازي همکاري‌هاي امنيتي، فضايي، دفاعي و سايبري را به عنوان حوزه‌هاي مکمل در مناسبات سياسي و اقتصادي دو کشور، بسترساز افزايش سطح روابط همه‌جانبه ميان ايران و هند عنوان کرد و افزود: موقعيت برجسته دو کشور در علوم جديد شامل نانو، بيوتکنولوژي، سلول‌هاي بنيادي و علوم شناختي از جمله ظرفيت‌هاي اختصاصي در همکاري‌هاي دوجانبه تهران و دهلي نو است. شمخاني، روابط ايران و هند را غيرمتأثر از فشار طرف‌هاي سوم عنوان کرد و افزود: مناسبات تاريخي و سازنده دو کشور هيچ‌گاه تهديدي براي ساير کشورها نبوده و رويکردي به‌جز افزايش ثبات، امنيت و توسعه منطقه‌اي دنبال نکرده است.  دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: جامعه عظيم مسلمانان هند و روابط تاريخي و اشتراکات تمدني و فرهنگي ميان دو کشور بستري مناسب براي تبادل ديدگاه‌ها و جهت‌دهي ظرفيت‌هاي فرهنگي به عنوان بخش مهمي از روابط ايران و هند است.
   
تروريسم، تهديدکننده انسانيت
ناريندرا مودي، نخست‌وزير هند نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام‌هاي گرم خود به رهبر معظم انقلاب و رئيس‌جمهوري کشورمان، سفر شمخاني به هند که در ادامه ديدارش از تهران انجام شده را اقدامي بسيار مهم و نشان‌دهنده اراده دو کشور براي سرعت دادن به اجراي توافقات مشترک دانست. وي رويکرد ايران و هند را محافظت و حمايت از انسانيت عنوان کرد و اظهار داشت: امروز مهم‌ترين خطري که انسانيت را تهديد مي‌کند تروريسم و افراط‌گري است. نخست‌وزير هند، اسلام را دين عطوفت و رحمت عنوان کرد و اظهار داشت: از هزار و 400 سال پيش تاکنون هيچ رخدادي نتوانسته بود به اندازه رفتار تروريست‌هاي تکفيري که هيچ نسبتي با اسلام ندارند به اين دين لطمه وارد کند.
وي با تأکيد بر ضرورت مقابله همه‌جانبه و مؤثر با ريشه‌هاي اعتقادي تروريسم تکفيري گفت: در کنار توسعه همکاري‌هاي اقتصادي و سياسي، بايد همکاري مشترک در حوزه مبارزه با تروريسم نيز در دستور کار نهادهاي ذي‌ربط دو کشور قرار گيرد. 
منبع: ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
چرامسوولين شفاف نمي گويند عربستان وهابي توليد كننده داعش است در حاليكه عربستان مرتب مشكلات منطقه وخودش راخيلي روشن ايران مطرح مي كند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار