کد خبر: 794726
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
فيش‌هاي نامتعارف ناشي از نگاه نئوليبراليستي است.
هيچ کس نمي‌تواند روي موضوع فيش‌هاي دريافتي نامتعارف سرپوش بگذارد، بنابراين همه بايد اين مسئله را بپذيريم. حميدرضا حاجي‌بابايي، عضو فراکسيون ولايت مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران ضمن تشکر از مواضع اخير رئيس‌جمهور مبني بر غفلت درباره فيش‌هاي دريافتي نامتعارف تأکيد کرد:‌ اي کاش رئيس‌جمهور درباره فيش‌هاي دريافتي نامتعارف مي‌گفت اشتباه شده است، چراکه اين ادبيات بهتر بود.

وي در ادامه به آسيب‌شناسي موضوع فيش‌هاي دريافتي نامتعارف در چند بخش پرداخت و اظهار داشت: نکته اول درباره موضوع فيش‌هاي دريافتي نامتعارف اين است که ما نبايد به مسئله فوق سياسي نگاه کنيم، البته بنده موافق اين امر هستم که تمام رسانه‌ها بايد براي مبارزه با اين معضل بسيج شوند تا ريشه‌کن شود. بنابراين سياسي نگاه نکردن به موضوع فيش‌هاي نامتعارف بدين منظور نيست که رسانه‌ها اين موضوع را رها کنند. حاجي‌بابايي پرهيز از فرافکني در موضوع فيش‌هاي دريافتي نامتعارف را دومين آسيب مسئله برشمرد و بيان داشت: بايد در موضوع فيش‌هاي نامتعارف از هرگونه فرافکني پرهيز شود چراکه اين امر نمي‌تواند به اصل موضوع کمک کند. عضو فراکسيون ولايت مجلس با بيان اينکه اگر در هر دولتي دريافتي نامتعارف پرداخت شده، نيازمند بررسي است، خاطرنشان کرد: بدين نحوه مي‌توانيم مسئله فيش‌هاي نامتعارف را ريشه‌يابي کرده و برخوردهاي لازم را داشته باشيم. وي در ادامه توجه سه قوه در مبارزه با موضوع فيش‌هاي نامتعارف را امري ضروري دانست و تصريح کرد: توجه قواي سه‌گانه به موضوع فيش‌هاي دريافتي نامتعارف مي‌تواند سرطان نابودگر عدالت را ريشه‌کن کند. عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به ضرورت شفافيت امور اقتصادي مسئولان اشاره کرد و گفت: عدم شفافيت در امور اقتصادي مسئولان يکي از مشکلات کليدي در موضوع پرداختي نامتعارف است، پس چه اشکالي دارد که مشخص شود افراد در جامعه به چه دليل و به چه ميزان حقوق و وام دريافت مي‌کنند.

حاجي‌بابايي با بيان اينکه عدم شفافيت اقتصادي در برخي امور مساوي است با دزدي آشکار از بيت‌المال تأکيد کرد: با اين حال ديگر فرقي ندارد اين تخلف در پرداخت حقوق، وام، اضافه کار، حق مأموريت‌ يا هزار کار گوناگون و امتيازات ويژه باشد. وي با اشاره به اينکه وزرا و نمايندگان بايد حقوق دريافتي‌شان را اعلام کنند، بيان داشت: هيچ ايرادي ندارد وزيري که چهار سال مسئوليت وزارتخانه‌اي را برعهده گرفته ميزان حقوق دريافتي خود را علني کند. حاجي‌بابايي با بيان اينکه موضوع فيش‌هاي دريافتي نامتعارف نشئت گرفته از مشکلات قانوني، مديريتي، نگاه اشرافي‌گري و نگاه نئوليبراليستي است، تصريح کرد: برخي مديران اعتقاد دارند چون مديرند بايد صد برابر ديگران پول مصرف کنند و متأسفانه برخي‌ها اين تفکر را دارند.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با اشاره به برخورد دستگاه‌هاي نظارتي با معضل فيش‌هاي نامتعارف گفت: بنده معتقدم در معضل فوق همه بايد پاسخگو باشند و همه بايد به نوعي اين کار را دنبال کنند و نبايد با فرافکني اين موضوع را به گردن اين دولت يا آن دولت انداخت. حاجي‌بابايي با بيان اينکه طبيعي است نوک تيز تمامي انتقادات درباره موضوع فيش‌هاي نامتعارف به دولت باشد، گفت: اين نگاه نبايد سياسي تلقي شود چراکه نوک تيز انتقادات در گذشته هم به سمت دولت قبل بود بنابراين اين دولت است که مجري، ميداندار و پرداخت‌کننده است. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی علیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
1
1
در زمان وزارت اقای حاج بابایی در اموزش و پرورش میلیاردها تومان به طرفدارانش حق الزحمه بی مورد و صرفا جناحی پرداخت می شد اگر خواستید مدارکش در امور مالی اداره کل کرمان موجود است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
1
منابع کارگری تعدادی از فیش‌های حقوقی مشاوران مدیرعامل وقت کارخانه پارس خودرو در دولت احمدی‌نژاد را در اختیار خبرنگار پویش قرار دادند.

فیش‌های حقوقی سه مشاور مدیرعامل وقت این کارخانه نیمه دولتی در تیر و مرداد ماه ۹۱ از ۹۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در نوسان بوده است.
در حالی که رسانه‌های مخالف دولت در هفته‌های گذشته دولت یازدهم را به پرداخت رقم‌های نجومی به مدیران رده میانی دستگاه بوروکراسی کشور متهم کردند، این فیش‌ها نشان می‌دهد زمان آغاز پرداخت رقم‌های این چنینی و بیشتر از زمان دولت احمدی‌نژاد و همزمان با استقبال رئیس دولت سابق و برخی نهادهای دیگر از تحریم‌های اتمی غرب علیه ایران کلید خورده است. علی مطهری نیز دیروز در این باره گفت فیش‌های حقوقی نجومی فقط به دولت محدود نمی‌شود و مدیران سایر نهاد‌ها نیز مبالغی مشابه دریافت می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار