کد خبر: 794693
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
دو مرد افغان كه به اتهام تعرض به زن فرانسوي در دره فرحزاد محاكمه شده بودند، به اعدام محكوم شدند.
به گزارش خبرنگار ما، اين پرونده شهريورماه سال گذشته و همزمان با طرح شكايت از سوي زن توريست فرانسوي به جريان افتاد. او وقتي وارد اداره پليس شد براي مأموران توضيح داد كه چگونه چهار مرد داخل دره به او تعرض كرده‌اند. زن 34 ساله گفت من كوهنورد حرفه‌اي هستم و براي اين كار به نقاط بسياري در جهان سفر كرده‌ام. بعد از ديدن تصاوير كوه‌هاي ايران در اينترنت مشغول تحقيق شدم و تصميم گرفتم به كشور شما سفر كنم. ابتدا راهي ارمنستان و از مرز آن كشور وارد خاك ايران شدم و بعد به تهران آمدم.

شاكي ادامه داد: شب گذشته در حال طبيعت‌گردي در كوه‌هاي فرحزاد بودم. هنگام عبور از كنار يك كيوسك مردي كه متوجه شدم افغان است خودش را به من رساند و با نشان دادن تصوير يك گرگ من را از ادامه مسير منصرف كرد. او از من خواست شب را در كيوسك آنها بمانم كه قبول كردم. وقتي وارد شدم چهار مرد افغان ديگر آنجا بودند. يكي از آنها براي تهيه غذا محل را ترك كرد. بعد از آن بود كه چهار مرد ديگر به من حمله كردند و... .
زن جوان ادامه داد پنجمين نفر وقتي بازگشت و ماجرا را ديد به دوستانش حمله كرد و من را فراري داد تا به پليس خبر دهم.

با شكايت اين زن، مأموران در محل حاضر شدند و فهميدند كه مردان افغاني بعد از حادثه فرار كرده‌اند. تلاش‌ها براي دستگيري آنها به جريان افتاد و مأموران سه نفر از آنها را قبل از ترك خاك كشور دستگير كردند. وقتي جلسه تحقيق از اين سه نفر به جريان افتاد زن فرانسوي عليه دو نفر از آنها شكايت كرد، اما گفت كه سومين نفر همان كسي است كه او را نجات داده و از او شكايتي ندارد. او براي هيئت قضايي شب حادثه را شرح داد و درخواست مجازات كرد. از آنجا كه زن فرانسوي ناگزيز به ترك خاك كشور بود دو وكيل او درخواست وي را دنبال كردند. بعد از كامل شدن تحقيقات، دو مرد افغان به اتهام تعرض به اين زن پاي ميز محاكمه حاضر شدند. جلسه رسيدگي به پرونده 31 خرداد ماه در شعبه هشتم دادگاه كيفري شماره يك استان تهران و به رياست قاضي اصغرزاده و به صورت غير علني تشكيل شد.

 متهمان در دادگاه حاضر شدند و دفاعيات خود را مطرح كردند. از آنجا كه جلسه رسيدگي به صورت غير علني تشكيل شده بود، قاضي اعلام كرد كه متهمان اتهام خود را رد كرده و گفته‌اند كه به زن فرانسوي تعرض نكرده‌اند. وقتي قاضي سؤال كرد كه چه كسي به وي تعرض كرده است، گفتند كه شب حادثه داخل كيوسك تاريك بود و آنها متوجه نشده‌اند كه چه كسي اين كار را كرده است. هيئت قضايي بعد از ختم جلسه غلام 18 ساله و حكيم 26 ساله را به اعدام محكوم كرد و سومين نفر را كه شاكي از وي اعلام گذشت كرده بود، تبرئه كرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار