کد خبر: 794679
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶

آزدکار وزن 97 کیلوگرم ایران با بیان اینکه در صورت لزوم آمادگی کامل دارد تا در رقابت‌های المپیک کشتی بگیرد، گفت: برای رضا یزدانی به عنوان یکی از برترین کشتی‌گیران دنیا آرزوی سلامی دارم.

امیر محمدی

امیر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد خود در جام جهانی آمریکا، اظهار کرد: بعد از جام تختی به اولین تورنمنت بین‌المللی اعزام شدم و توانستم در این رقابتها کشتی بگیرم. هر چند قبل از آن نیز به مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند به عنوان نفر ذخیره اعزام شدم، اما فرصت  مبارزه با حریفان را پیدا نکردم. پس از آن کادرفنی تلاش زیادی کرد تا به یک تورنمنت خارجی بروم. ابتدا قرار شد راهی تورنمنت ایتالیا شوم، اما در نهایت این اعزام لغو شد و همه چیز دست به دست هم داد تا در کنار سایر نفرات به جام جهانی آمریکا اعزام شوم.

آزادکار وزن 97 کیلوگرم ایران، خاطر نشان کرد:  به لحاظ مسافت طولانی تا آمریکا پرواز خسته کننده‌ای داشتیم و همین موضوع بر عملکرد من و سایر نفرات تاثیرگذار بود. از سوی دیگر  تمرینات استقامتی را در اردوی تیم ‌ملی پشت سر می گذاشتیم و در اوج فشار تمرینات عازم این رقابت‌ها شدیم. با این حال مقابل کشتی‌گیر هندی که برنز آسیا را در کارنامه خود داشت خوب کشتی گرفتم و توانستم او را شکست دهم، اما در فینال  مقابل حریف نامداری از روسیه(عبدالسلام گادیسوف) نتوانستم آن طور که باید توانایی‌هایم را نشان دهم. خستگی و همچنین تحت فشار بودن تمرینات استقامتی باعث شد بدنم آن طور که باید آماده نباشد.

دارنده مدال نقره تورنمنت ارمنستان درباره کسب این مدال در تورنمنت ارمنستان نیز، گفت: بلافاصله پس از حضور در جام جهانی آمریکا و با دو روز استراحت تمریناتمان از سر گرفته شد و با اعتماد مجددی که کادرفنی به من کرد، عازم تورنمنت ارمنستان شدم. در این رقابت‌ها از آمادگی بهتری نسبت به جام جهانی برخوردار بودم، اما باز بدنمان تحت فشار تمرینات بود. در مجموع کشتی‌های خوبی گرفتم و در رقابت ماقبل فینال مقابل حریف گرجستانی که در رقابت‌های زیر 23 سال قهرمانی اروپا عنوان دار بود به برتری رسیدم، اما در فینال مقابل گئورگی کتویف کشتی‌گیر روسی الاصل ارمنستان(قهرمان سال 2007 جهان) که بسیار زهردار و با تجربه است، متاسفانه در همان دقایق نخست چهار امتیاز را با فن سوبلس از دست دادم. در ادامه هم بندهای کفشم باز شد  که داوران به همین علت یک امتیاز به حریفم دادند و نتیجه‌ پنج بر صفر در تایم نخست باعث شد که به یک باره شوکه شوم. در تایم دوم سعی کردم با کار کردن دست‌هایم حریف را از نفس بیاندازم و توانستم با زیر گیری چهار مرتبه به پاهای حریف برسم و او را در خاک بنشانم. در نهایت با نتیجه‌ هشت بر هشت بازنده شدم.

وی افزود: البته کسب مدال و نتیجه‌ در این تورنمنت مهم نبود ،‌ بلکه کادرفنی به دنبال این بود که ما با نقاط ضعف و قوت‌مان هر چه‌ بیشتر آشنا شویم.

محمدی در ادامه درباره مصدومیت یزدانی و این که آیا به فکر حضور در  المپیک است یا خیر، توضیح داد: ابتدا باید بگویم که برای رضا یزدانی که از لحاظ اخلاقی یک پهلوان بزرگ و به لحاظ فنی نیز یکی از بهترین کشتی‌گیران دنیا است آرزوی سلامتی کنم. مطمئنا کادرفنی و شورای فنی تیم‌های ملی به همه مسائل اشراف دارند و به فکر اعزام برترین کشتی‌گیر در همه اوزان هستند. من نیز  چه به رقابت‌های  المپیک بروم و یا نروم مانند همیشه مثل سرباز در خدمت تیم ‌ملی خواهم بود.

دارنده مدال نقره تورنمنت ارمنستان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا به لحاظ روحی و روانی و آمادگی بدنی، آمادگی حضور در رقابت‌های  المپیک را دارد یا خیر، خاطر نشان کرد: با اکثر بزرگان دنیا در این وزن کشتی گرفته‌ام و دیگر نمی‌توان گفت بی تجربه هستم. آمادگی مقابله با هر حریفی را دارم و هیچ ترسی از  حریفانم نخواهم داشت. با توجه به تمریناتی که کادرفنی تیم ‌ملی در طول این چند ماهه برای ما برنامه‌ریزی  کرده است، فکر می‌کنم هیچ حریفی چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ بدنی از ما آماده تر نباشد.

به گزارش ایسنا، امیر محمدی در حالیکه در دیدار فینال تورنمنت ارمنستان مقابل گئورگی کتویف روس که برای ارمنستان کشتی  می‌گیرد و طلای جهان را در کارنامه خود دارد با نتیجه 8 بر 7 به برتری دست یافته بود اما اشتباه کادر فنی که همزمان با پایان گرفتن مبارزه درخواست چلنج کرد، باعث شد حریف محمدی یک امتیاز دیگر نیز بگیرد و نتیجه مبارزه 8 بر 8 به سود کتویف شود. البته محمدی توضیحی در اینباره ارائه نکرد.

انتهای‌ پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار