کد خبر: 794672
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
آغاز يك‌چهارم نهايي جام ملت‌هاي اروپا از امشب
رقابت‌هاي مرحله يك‌چهارم نهايي جام ملت‌هاي اروپا از امشب آغاز مي‌شود و در اولين بازي لهستان با پرتغال روبه‌رو مي‌شود و جمعه شب هم ولز به مصاف بلژيك مي‌رود.
سعيد احمديان
فرانسه با وجود اعتراض‌هاي گاه‌وبيگاه جامعه كارگري، اين روزها مركز فوتبال دنياست و برگزاري رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا باعث شده كه همه نگاه‌ها به اين كشور باشد. پس از 48 ساعت استراحت، از امروز رقابت‌هاي يورو وارد مرحله يك‌چهارم نهايي مي‌شود. فرانسه، آلمان، ايسلند، پرتغال، لهستان، بلژيك، ايتاليا و ولز هشت تيم پاياني يك‌چهارم نهايي يورو هستند كه از امشب رقابتشان را براي صعود به پاي فينال و نيمه‌نهايي آغاز مي‌كنند.
 
لهستان – پرتغال، پنج‌شنبه ساعت 23:30
در نخستين بازي مرحله يك‌چهارم نهايي يورو، امشب لهستان و پرتغال به مصاف يكديگر مي‌روند، مسابقه‌اي كه مي‌تواند به خاطر نبرد كريس رونالدو و روبرت لواندوفسکي جذاب از آب در بيايد. لهستاني‌ها تا اينجا عملكرد نسبتاً خوبي در فرانسه داشته‌اند و در مرحله گروهي موفق شدند دو تيم ايرلند شمالي و اوکراين را شکست دهند و سپس با تساوي در مقابل آلمان تنها به خاطر تفاضل گل كمتر نسبت به قهرمان جام جهاني، به عنوان تيم دوم به يك‌هشتم نهايي صعود كردند. تيم ملي لهستان در اين مرحله هم تيم ملي سوئيس را در ضربات پنالتي شکست داد و به اين مرحله رسيد. سرمربي لهستان مي‌گويد، آنها به دنبال ادامه نتايج تاريخي‌شان در يورو هستند و براي اولين بار به جمع چهار تيم پاياني يورو صعود كنند. آدام نوالکا مي‌گويد: «خوب آماده شده‌ايم. هم از لحاظ فيزيکي و هم روحي. نقشه‌هايي تاکتيکي دارم. بازيکنان در خصوص شانسي که در يورو داريم، آگاهند. به سختي کار کرديم تا از لحاظ دفاعي بهبود پيدا کنيم. همين‌طور شده است. نتايج خوبي گرفته‌ايم. مي‌خواهيم از شانس‌هاي گلزني استفاده کنيم. به طور کلي مشکلي با عدم گلزني روبرت لواندوفسکي نداريم. او کمک بزرگي براي ما بوده است. به خوبي با سبک جديد بازي تيم هماهنگ شد. ما تيمي هستيم که به خوبي يکديگر را درک مي‌کنيم. شانس تاريخ‌سازي داريم. مي‌خواهيم شانس موفقيت داشته باشيم. تاريخ فوق‌العاده‌اي داريم اما مهم اين است که از ظرفيت‌ها استفاده کنم.»
در سوي ديگر پرتغالي‌ها برخلاف لهستان، نتوانسته‌اند در يورو تا اينجاي مسابقات انتظارات را برآورده كنند. ياران رونالدو در مرحله گروهي با سه تساوي و بدون برد به عنوان تيم سوم راهي يك‌هشتم نهايي شدند و در اين مرحله در يك بازي دراماتيك برابر كرواسي كه يكي از شگفتي‌سازان يورو، با گلي كه كورشما در وقت‌هاي اضافه به ثمر رساند پيروز شدند تا يكي از هشت تيم نهايي يورو باشند
 
ولز – بلژيك، جمعه ساعت 23:30
در دومين بازي يك‌چهارم نهايي يورو، جمعه شب، تيم‌هاي ولز و بلژيك مقابل هم قرار مي‌گيرند، مسابقه‌اي كه نبرد دو تيم آماده رقابت‌هاي يورو است، به خصوص ولز كه با گرت بيل يكي از تيم‌هاي شگفتي‌ساز يورو بوده است. ولز در مرحله گروهي با يك باخت مقابل انگليس و پيروزي مقابل اسلواکي و روسيه به عنوان صدرنشين گروه بالاتر از انگليس صعود کرد. آنها در يك‌هشتم نهايي به مصاف ايرلند شمالي رفتند و توانستند با درخشش گرت بيل يك بر صفر حريف‌شان را شكست دهند و صعود تاريخي به مرحله يك‌چهارم نهايي داشته باشند. بلژيک اولين بازي خود در يورو را به ايتاليا باخت، اما پس از آن با پيروزي مقابل ايرلند و سوئد به عنوان تيم دوم راهي مرحله حذفي شد. شاگردان ويلموتس در يك هشتم نهايي با اقتدار و با چهار گل مجارستان را شكست دادند تا يكي از تيم‌هاي يك‌چهارم نهايي باشند مصدوميت ادن هازارد، كاپيتان بلژيك در بازي يك‌هشتم نهايي، هواداران اين تيم را نگران حضور ستاره تيمشان مقابل ولز كرد اما سرمربي بلژيك اعلام كرد كه هازارد مشكلي براي بازي يك‌چهارم نهايي ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار