کد خبر: 785140
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
شرکت آبفا استان اصفهان در ارزیابی ششمین جشنواره انتخاب روابط عمومی برتر شرکتهای آب و فاضلاب شهری موفق شد عنوان رتبه اول روابط عمومی ها را در سطح یک در بین شرکتهای آب و فاضلاب شهری کشور را در سال 1394 به خود اختصاص دهد .

در ششمین جشنواره انتخاب روابط عمومی برتر شرکتهای آب و فاضلاب ارزیابی در ده سرفصل اختصاصی شامل ارتباطات ، مطالعات اجتماعی(پژوهش و افکار سنجی) ، انتشارات، مدیریت و برنامه ریزی، روابط عمومی الکترونیک، نوآوری و خلاقیت، مستندسازی، آموزش همگانی و تبلیغات، فعالیتها و برنامه های مشارکتی و تشریفات و سامانه ارتباط مردمی 122 انجام گردید که منجر به کسب رتبه اول شرکت آبفا استان اصفهان در ششمین جشنواره روابط عمومی برتر شرکتهای آب و فاضلاب شهری شد .

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان گفت : طی سالهای اخیر شرکت آبفا استان اصفهان با تدوین برنامه های جامع در صدد اجرای برنامه های تدوین شده برآمد به طوریکه در بخش ارتباط با رسانه در سال 94 با تولید 236 خبر و ارسال آن به 130 رسانه اعم از مکتوب، دیجیتالی، دیداری و شنیداری بیش از 3300 خبر این شرکت در رسانه های جمعی ملی و استانی منعکس شد و توانست با تعامل اصحاب رسانه از ظرفیت این بخش جهت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب استفاده کند . 188 ویژه نامه که 106 نسخه در سطح ملی ، 82 نسخه در سطح استانی به چاپ رسید و نیز تولید 16 مستند مرتبط با صنعت آبفا از دیگر اهم فعالیتهای بخش ارتباطات حوزه روابط عمومی آبفا بوده است .

بنی طبا افزود : یکی از بخش های مهم روابط عمومی مطالعات اجتماعی (پژوهش و افکارسنجی) می باشد . بدین ترتیب عرصه روابط عمومی تعاملی تنها با مفهوم ارتباط مؤثر با مخاطبان معنی می یابد . روابط عمومی آبفا اصفهان درخصوص گسترش فضای ارتباطی با شهروندان مبحث مطالعات اجتماعی و افکارسنجی را حوزه بسیار مهمی درنظر گرفته است. انجام مطالعات پژوهشی و نظرسنجی های دوره ای به یک فرآیند مداوم تبدیل شده است . نظرسنجی های انجام شده بر سه شاخه کارکنان، مشترکین و ذی نفعان شرکت متمرکز شده که به طور متناسب با استفاده از نیروهای فعال در مناطق و همچنین به کارگیری نرم افزارهای نظرسنجی تحت وب و اندروید، 8 مورد پیمایشهای منطقه ای ، طرح های تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه مسائل اجتماعی صنعت و 5 مورد موضوعات نظرسنجی رضایت مشتریان و 5 مورد مقاله و ترجمه بهمراه نظرسنجی رضایت شغلی کارکنان از جمله نقاط قوت فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی روابط عمومی آبفا در سال 94 در بین شرکتهای آب و فاضلاب شهری کشور می باشد .

وی مدیریت در پیشبرد اهداف کلان شرکت را نقش غیرقابل جایگزینی دانست و خاطرنشان ساخت : بدون مدیریت کارآمد در عرصه روابط عمومی تمامی فعالیتها بی معنی می شود . برای اعمال مدیریت علمی و دانش محور در روابط عمومی آبفا استان اصفهان تخصصی کردن امور و واگذاری فعالیت های محوله با نظارت و رصد کامل انجام می گیرد . عملکرد مدیریت بر تمامی قسمت ها اثر می گذارد و لذا در وهله اول مدیریت باید بر نیروی انسانی متخصص و با تجربه متکی باشد با این تفاسیر در سالهای اخیر سعی جدی شده است تا از نیروهای متبحر و کارشناس در حوزه روابط عمومی بهره گرفته شود تا روابط عمومی مدرن همراه با چالاکی و سرعت عمل محقق شود . تحقق این مهم با برنامه استراتژیک و راهبردی و استقرار مدیریت دانش محور و 61925 نفرساعت سرانه آموزش کارکنان روابط عمومی بهمراه تدوین برنامه عملکردی و درصد حصول اهداف صورت گرفت .

مشاور مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت : از جمله فعالیتهای ویژه روابط عمومی می توان به بخش انتشارات در سال 94 اشاره کرد که در عرصه اطلاع رسانی می توان به بخش انتشارات در سال 94 اشاره کرد که در عرصه اطلاع رسانی صنعت آب و فاضلاب کشور از نظر کمی و کیفی بی بدیل است و از عواملی است که موجب کسب رتبه نخست در سطح کشور گردید .

تیراژ بیش از 10000 نشریه داخلی و 21 موضوع بروشورهای آموزشی و کاتالوگهای معرفی پروژه با تیراژ 174000 و 51 موضوع پوسترهای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب با تیراژ 168000 و 30 مورد تهیه و چاپ بازیهای فکری پازل، لوح فشرده آموزشی و ... بهمراه 11 عنوان کتاب مرتبط با مدیریت مصرف صحیح آب با جامعه هدف خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان و دیگر مصرف کنندگان آب با تیراژ 66000 جلد نقش مؤثر روابط عمومی آبفا استان اصفهان را در سطح کشور و استان بارز نموده و از ملاکهای انتخاب روابط عمومی برتر در کشور شده است .

بنی طبا با بیان اینکه در حال حاضر با پیشرفت های تکنولوژی برخی از مخاطبین ترجیح می دهند از طریق فضای مجازی به نیازهای خود پاسخ دهند تصریح کرد : در سالهای اخیر توسعه تکنولوژی در روابط عمومی ها گسترش یافته در این زمینه روابط عمومی آبفا استان اصفهان دارای سایت خبری مستقل و فعال است که این سایت دارای نشریه الکترونیکی است و مجهز به سامانه الکترونیکی پاسخگویی به مردم، ارسال پیام به مخاطبین دارای 4 نرم افزار آموزشی و اطلاع رسانی استفاده از نرم افزار موبایل و نیز اخبار شرکت روزانه در این سایت منتقل می شود که این سایت درگاه بسیار معتبر برای اصحاب رسانه می باشد. بهره گیری از هشت مورد تبلیغات در رسانه های دیجیتال (سایتها و خبرگزاریها و ...) و انتشار نرم افزار موبایل مدیریت مصرف بهینه آب بهمراه بیش از 754000 پیامکهای ارسالی به 84358 دریافت کننده پیام و تولید نرم افزارهای آموزشی و اطلاع رسانی و تابلو اعلانات دیجیتال بهمراه 1200 مطلب یا خبر درج شده در سایر سایتهای خبری از جمله فعالیتهای چشمگیر روابط عمومی در حوزه روابط عمومی الکترونیک در سال 94 می باشد.

وی گفت : ایده پردازی راهبردی است که در تمامی شرکت های مترقی دنبال می شود . خلاقیت و نوآوری به تسهیل امور می انجامد. در حوزه روابط عمومی که بیشتر با تعاملات انسانی درگیر هستیم باید ایده ها و افکار جدید بر محور تسری اطلاع رسانی و مخاطب سنجی استوار باشد . لذا در سال 94 روابط عمومی با توجه به شرایط ویژه استان با 9 مورد نوآوری و خلاقیت در زمینه فعالیتهای فرهنگ سازی، تبلیغات، مستندسازی و در شیوه های مدیریت به سمت و سوی مدیریت مصرف معطوف گردید . تأسیس خانه فرهنگ آب با واحدهای مختلف ، سرمایه گذاری در طرح های خلاقانه الکترونیکی اعم از تولید نرم افزارهای نظرسنجی، آرشیو و حتی ساخت استیکرهایی با مضامین و اشکال چهره های ثبت شده آبفا آبدونه و گلدونه و انتشار در فضای مجازی گوشه ای کوچک از این گونه اقدامات بدیع در صنعت آب و فاضلاب کشور می باشد.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان مشارکت با 21 تشکل و سازمانهای مختلف از جمله کمیته فرهنگی شهروندی شهرداری ، خانه کاریکاتور و دفتر طنزپردازان کمیته آب اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن اصفهان ، انجمن صنفی روزنامه نگاران ، سازمان آموزش و پرورش ، بهزیستی ، شرکت های ذوب آهن و فولاد مبارکه، نیروگاه ، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، یونسکو، حوزه هنری استان اصفهان، مرکز صداوسیما از جمله فعالیتهای این واحد برشمرد و اعلام کرد : روابط عمومی آبفا استان اصفهان همکاری و تعامل دو جانبه با این سازمانها و تشکل ها داشته به طوریکه 17 تفاهم نامه همکاری با نهادهای مختلف منعقد گردید و 7 نمایشگاه مختلف برگزار نمود و در هفت نمایشگاه ملی و استانی نیز در سال 94 حضور داشته است .

مشاور مدیرعامل با اشاره به برنامه های آموزشی و برگزاری جشنواره های مختلف از سوی روابط عمومی آبفا استان اصفهان اظهار داشت : در سال 94 روابط عمومی آبفا استان اصفهان علاوه بر برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب ، جشنواره قاصدک های برکت، جشنواره روزنامه دیواری «بنویسیم آب، بخوانیم زندگی» جشنواره تئاتر ویژه مهدهای کودک، جشنواره سیمای آب را نیز برگزار نمود . همچنین به لحاظ اینکه بتوانیم اقشار مختلف جامعه را ترغیب به استفاده صحیح آب نمائیم . مجموعه تلویزیونی قطره، مجموعه 130 قسمتی رادیویی جاری حیات، فیلم چتری برای رویاها، تولید 12 انیمیشن تبلیغاتی، برگزاری جشنواره فراگیری اولین واژه، پخش 63 آگهی و میان برنامه از صداوسیما، پخش 150 زیرنویس در سیما، تشکیل گروه حامیان آب، برپایی 3 هزار و 940 بیلبورد تبلیغاتی و تولید 11 تیزر مدیریت مصرف آب از جمله اقدامات آموزش همگانی و تبلیغات شرکت می باشد . در این راستا 450000 نفرساعت جلسات آموزشی مدیریت مصرف و 3940 عدد بیلبوردهای تبلیغاتی به میزان 25700 مترمربع برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در سطح 93 شهر تحت پوشش شرکت برای مشترکین استان انجام گردیده است.

بنی طبا در پایان به فعالیتهای سامانه ارتباط مردمی 122 آبفا استان اشاره کرد و گفت : در سال 94، 320 هزار و 59 تماس ثبت گردیده و 6 هزار و 534 تماس پی گیری شد . این درحالیست که 93 شهر تحت پوشش شرکت آبفا استان اصفهان از خدمات سامانه 122 بهره مند شده اند و این 93 شهر به طور مستمر با سامانه 122 در ارتباط هستند و رخدادهای مختلف را به سامانه 122 می رسانند . همچنین این سامانه مجهز به نرم افزار آوایا می باشد و در حال حاضر بیش از 80درصد تماسهای مشترکین در سطح استان متمرکز شده و 20 درصد باقیمانده نیز در روزهای آینده به اتمام می رسد تا اینکه وسیع ترین سامانه ارتباط مردمی 122 شرکتهای آب و فاضلاب شهری کشور از جهت وسعت و پراکندگی به صورت متمرکز انجام شود ضمن اینکه این درگاه ارتباطی در آینده نزدیک ارائه کننده تمامی خدمات در حوزه مشترکین ، انتقادات و پیشنهادات، مهندسی و توسعه و سایر خدمات جاری شرکت می گردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار