کد خبر: 775872
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
سخنگوي کميسيون تلفيق بودجه گفت: طرح دوفوريتي دودوازدهم بودجه دوشنبه در صحن علني مجلس مطرح مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري صداوسيما، محمدرضا پورابراهيمي اظهار داشت: امسال برخلاف دو سال قبل دولت لايحه بودجه را در موقع مناسب خود ارائه نکرد و با 45 روز تأخير اين لايحه ارائه شد.
وي ادامه داد: دوستان در دولت علت اين تأخير را موضوع برجام عنوان کردند ولي با بررسي لايحه بودجه مشاهده مي‌کنيم که تفاوت چنداني با بودجه سال قبل ندارد و فقط ميزان فروش نفت افزايش پيدا کرده است.
پورابراهيمي با بيان اينکه با توجه به تأخير صورت گرفته و جدول زمانبندي کار مجلس، اين امکان وجود نداشت که تا قبل از پايان سال 94 بررسي لايحه بودجه 95 در مجلس تمام شود، تصريح کرد: از اول فروردين دولت براي هر ريال پرداخت و دريافت خود به مجوز مجلس احتياج دارد و به همين دليل با توجه به تأخير ايجاد شده دولت مکلف بود لايحه چنددوازدهم را به مجلس ارائه کند.
وي با بيان اينکه در دولت قبل نيز روند به همين شکل بوده است، ادامه داد: ما پيش از اين منتظر بوديم دولت اين لايحه را ارائه کند ولي با توجه به ارائه نشدن آن، نمايندگان مجلس طرح دوفوريتي را با امضاي 60 نفر تهيه و تقديم هيئت رئيسه مجلس کردند.
پورابراهيمي با بيان اينکه اميدواريم در روز دوشنبه طرح بودجه دودوازدهم بررسي شود، ‌خاطرنشان کرد: در سال 90 نيز با توجه به اينکه دولت لايحه بودجه را با تأخير ارائه داد و همچنين لايحه چنددوازدهم را نيز ارائه نکرد، خود نمايندگان طرحي را در اين ارتباط نوشتند.
اين نماينده مجلس با تأکيد بر اينکه اين اقدام نمايندگان براي کمک به دولت صورت گرفته است، ‌اظهار کرد: در چند روز اخير بعضي از اعضاي دولت که سابقه حضور در مجلس را نيز دارند مطالبي در ارتباط با بودجه و روند بررسي آن در مجلس اعلام کردند که تعجب‌برانگيز است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار