کد خبر: 743089
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
به همت هنرمندان و جانبازان موزه صلح تهران
بعد از وقوع فاجعه منا، جانبازان و هنرمندان دست به دست هم دادند تا با راه‌اندازي كمپين ميليوني جمع‌آوري امضا در سايت موزه صلح تهران، سازمان ملل متحد را به پيگيري و كشف حقايق اين واقعه وادارند.
الناز خمامي‌زاده
بعد از وقوع فاجعه منا، جانبازان و هنرمندان دست به دست هم دادند تا با راه‌اندازي كمپين ميليوني جمع‌آوري امضا در سايت موزه صلح تهران، سازمان ملل متحد را به پيگيري و كشف حقايق اين واقعه وادارند. در ميان اسامي هنرمندان چهره‌هاي شاخصي چون عزت‌الله انتظامي، علي نصيريان، مجيد مجيدي، پرويز پرستويي و كمال تبريزي به چشم مي‌خورد.
معمولاً هنگام وقوع فجايع و اتفاقات تلخ كه پاي حق و حقوق يك ملت در ابعاد جهاني به ميان بيايد هنرمندان نماينده آن ملت مي‌توانند نقش مهمي در رساندن پيام واضح آنها به سازمان‌هاي جهاني داشته باشند؛ پيامي كه دربردارنده فرياد حق‌خواهي و عدالت‌خواهي توده مردم است. حالا در مورد فاجعه منا نيز شمار زيادي از اقشار هنرمند و خانه سينما با كمك جانبازان موزه صلح تهران در پي تشكيل كمپين جمع‌آوري ميليوني امضا بر آمده‌اند. اين كمپين براي محكوميت فاجعه منا و درخواست پيگيري از سازمان ملل براي افشاي حقايق اين واقعه از طريق سايت موزه صلح تهران  tpm. irدر دسترس عموم قرار گرفته است.
در ميان هنرمنداني كه به اين كمپين پيوسته‌اند مي‌توان به عزت‌الله انتظامي، علي نصيريان، مجيد مجيدي، منوچهر محمدي، رخشان بني‌اعتماد، پرويز پرستويي، كمال تبريزي، امين تارخ، همايون اسعديان، رضا ميركريمي، آتيلا پسياني و مريلا زارعي اشاره كرد. در اين متن خطاب به بان كي مون، دبير كل سازمان ملل متحد آمده است: «‌ما هنرمندان، ايثارگران، اصحاب رسانه، فرهنگيان، دانشگاهيان، ورزشكاران و ساير اقشار جامعه ايران، بدين‌وسيله همدردي و پشتيباني خود را از همه بازماندگان اندوهگين فاجعه سرزمين منا در مناسك آييني حج امسال اعلام كرده و از شما درخواست داريم تا با دخالت مستقيم و مسئولانه خود تمامي ابعاد اين واقعه خونين را شفاف‌سازي نماييد. بي‌گمان پيگيري مجدانه اين موضوع، بهترين نوع حرمت گذاري به جان و امنيت انسان‌هاي بي‌گناه، با توجه به شعار امسال روز جهاني صلح «همياري براي صلح و كرامت انساني براي همه» از سوي سازمان ملل متحد خواهد بود. با اميد جلوگيري از تكرار چنين فجايعي در آينده براي همه بشريت.»
براساس متن بيانيه ورزشكاران، دانشگاهيان، اصحاب رسانه، فرهنگيان، ايثارگران و ساير اقشار جامعه ايران نيز مي‌توانند به اين كمپين بپيوندند. قرار است با جمع‌آوري بيش از يك ميليون امضا، اين متن به عنوان يك سند رسمي، به نماينده سازمان ملل در ايران تقديم گردد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Hamid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
0
0
سلام عرض خسته نباشین عید قربان مبارک .سال پیش چنین عیی تبدیل به عزاشد و هم وطن های زیادی رو از دست دادیم و امسال این ویروس منحوس باعث شد راه مکه هم بسته بشه .از دولت میخواییم با تمام توان خونخواهی عزیزان را پیگیری کند هرچند از باغ بوی گلی بیرون نمی آید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار