کد خبر: 718886
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
قهرمانی تکواندو جهان به رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم شد
قهرمانی تکواندو جهان به رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم شد. بیژن مقانلو سرمربی موفق تیم ملی تکواندوی ایران با تبریک این موفقیت، آن را به رهبر معظم انقلاب، شهدا و ملت ایران تقدیم کرد.
شیوا نوروزی
قهرمانی تکواندو جهان به رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم شد. بیژن مقانلو سرمربی موفق تیم ملی تکواندوی ایران با تبریک این موفقیت، آن را به رهبر معظم انقلاب، شهدا و ملت ایران تقدیم کرد.
تيم‌ملي تكواندو كشورمان عنوان نخست مسابقات جهاني 2015 روسيه را از آن خود كرد. پس از حذف نماينده ازبكستان و با توجه به دو مدال فرزان عاشورزاده و مسعود حجي‌زواره قهرماني تيم‌ملي ايران پيش از اتمام رقابت‌ها مسجل شد.
بيست و دومين دوره مسابقات جهاني تكواندو به ميزباني چليابينسك روسيه برگزار شد و اين‌بار رقابت اصلي ميان تيم‌هاي ايران، روسيه و كره‌جنوبي بود. ديروز با حذف تكواندكاران وزن هشتم كره‌جنوبي و روسيه قهرماني ايران در اين دوره قطعي شد. مهدي خدابخشي تكواندوكار كشورمان در اين وزن پس از يك دور استراحت مقابل تزلوس از يونان به برتري دست يافت و سپس بيلا از برزيل را مغلوب كرد و راهي يك‌چهارم شد. نماينده كشورمان در اين مرحله به مصاف «استيون لوپز» امريكايي رفت و با اقتدار 13 بر يك به برتري دست يافت و به نيمه‌نهايي رسيد. در اين وزن «شاخبانوف» روس بعد از يك دور استراحت به نماينده چين تايپه باخت و «كيم بونگ» كره‌اي هم از نماينده صربستان شكست خورد. به اين ترتيب و با احتساب دو مدال طلاي روز اول و دوم عاشورزاده و حجي‌زواره و قطعيت كسب مدال توسط خدابخشي و يعقوبي در روز پاياني مسابقات تيم كشورمان عنوان قهرماني را از آن خود كرد. اين دومين بار در طول تاريخ 42 ساله تكواندوي جهان است كه ايران توانسته در بخش مردان بر سكوي قهرماني بايستد، پيش از اين كره‌اي‌ها بيست‌بار كاپ قهرماني را بالاي سر بردند و ايران يكبار در سال 2011 در مهد تكواندوي جهان، عنوان قهرماني را به دست آورده بود.
كسب اولين مدال جهاني در بخش بانوان مهم‌ترين دستاورد اين مسابقات براي تيم‌ملي تكواندو بانوان محسوب مي‌شود، مدال برنزي كه عليزاده آن را به گردن آويخت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار