کد خبر: 718224
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
عمل جراحي روده صالحي موفقيت آميز بود
رئيس سازمان انرژي اتمي قبل از عمل جراحي گفته بود كه طرف‌هاي مذاكره‌كننده با ايران دبه درآورده‌اند ولي او ديروز بعد از عمل جراحي و ملاقات با رئيس‌جمهور و وزير خارجه تأكيد كرد كه در باره دبه درآوردن امريكايي‌ها مزاح كرده و دبه‌هاي طرف مقابل جدي نيست.
رئيس سازمان انرژي اتمي قبل از عمل جراحي گفته بود كه طرف‌هاي مذاكره‌كننده با ايران دبه درآورده‌اند ولي او ديروز بعد از عمل جراحي و ملاقات با رئيس‌جمهور و وزير خارجه تأكيد كرد كه در باره دبه درآوردن امريكايي‌ها مزاح كرده و دبه‌هاي طرف مقابل جدي نيست.
به گزارش واحد مركزي خبر، علي اكبر صالحي كه بعد از عمل جراحي در يكي از بيمارستان‌ها صحبت مي‌كرد، در خصوص اظهارات اخيرش درباره بدعهدي امريكايي‌ها در مذاكرات هسته‌اي گفت: «دبه درآوردن را به مزاح گفتم، شكر خدا همه چيز به‌ خوبي پيش مي‌رود.»صالحي روز يك‌شنبه خيلي سربسته گفته بود: «‌امروز همين مقدار بگويم كه از حالا طرف مقابل روي يكسري از مسائل دبه درآورده؛ روي موضوعاتي كه بر سر آنها تفاهم كرده ايم، دبه مي‌كند.» روز سه شنبه هم عباس عراقچي تلويحاً حرف‌هاي صالحي را تأييد و به طرف‌هاي غربي توصيه كرده بود: «‌بايد به اين راه‌حل‌ها و مفاهيمي كه در لوزان به دست آمده وفادار باشيم.»
با اين حال صالحي ديروز گفت: «‌ايران كشوري نيست كه بخواهد تسليم اين گونه فشارها شود و دبه‌هايشان هم خيلي جدي نيست و به جايي نمي‌رسد، ما آنچه مي‌خواستيم در بعد فني گرفتيم و جاي هيچ گونه نگراني‌اي نيست.» رئيس سازمان انرژي اتمي افزود: با هدايت مقام معظم رهبري عزيز و بزرگوار، حمايت‌هاي رئيس‌جمهور، آقاي ظريف و تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي مطمئنم با حفظ عزت، منافع و حاكميت ملي به سرانجام خوبي خواهيم رسيد. معاون رئيس‌جمهور گفت: مردم عزيز هم بدانند كه ما اين مسئوليت را كاملاً در وجود خود احساس مي‌كنيم كه آنچه خواست مردم و مقام معظم رهبري است، تأمين مي‌شود و سر سوزني از اين خواسته‌ها عبور نمي‌كنيم و در همان چارچوب عمل خواهيم كرد. وي همچنين اظهار داشت: اكنون كه شما به‌ مزاح سخن گفتيد، من هم مي‌گويم طرف مقابل، آقاي مونيز اگر مي‌خواهد مذاكره كند بيايد اينجا بنشينيم با هم مذاكره كنيم. رئيس سازمان انرژي اتمي در بخش ديگري از اين مصاحبه حال عمومي خود را رضايت‌بخش خواند و از ابراز لطف مردم و مسئولان قدرداني كرد. صالحي گفت: حال من بسيار خوب است، اتفاقي افتاد كه شكر خدا رفع شد و با وجود پزشكان حاذقي كه داريم، جراحي انجام شد و بخشي از روده را برداشتند و بحمدالله در وضع بسيار خوبي هستم و هيچ مشكلي نيست.

  توافق براي تقويت ميانه‌روهاي ايران

وزير امور خارجه در واكنش به اظهارات رئيس‌جمهور امريكا در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت: «‌صحبت‌هاي رئيس‌جمهوري امريكا صرفاً تكرار اتهامات بي‌اساس قبلي و براي آرام كردن متحدانشان صورت مي‌گيرد.» به گزارش اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، ظريف اضافه كرد: «بي اعتباري اين ادعاها بارها ثابت شده، سياست‌هاي ما در منطقه مبتني بر تقويت دوستي و همكاري و اقدام مسئولانه براي تقويت ثبات و تضمين امنيت در منطقه است.» وزير امور خارجه با مردود دانستن اين ادعاها اضافه كرد: امريكا براي راضي كردن متحدان منطقه اي‌اش به فرافكني رو آورده است.
رئيس‌جمهور امريكا در آستانه ديدار با نمايندگان كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس، بار ديگر اتهامات خود را تكرار كرد: «روشن است كه ايران در كشورهاي مختلف منطقه درگير رفتارهاي خطرناك و ثبات‌زداست. ايران يك حامي دولتي تروريسم است. اين كشور به تقويت رژيم اسد در سوريه كمك مي‌كند، از حزب‌الله در لبنان و حماس در غزه هم حمايت مي‌كند. اين كشور به حوثي‌ها در يمن كمك مي‌كند، بنابراين كشورهاي منطقه به درستي عميقاً از فعاليت‌هاي ايران به خصوص حمايت اين كشور از گروه‌هاي نيابتي خشن داخل مرزهاي ديگر كشورها، نگران هستند.»اوباما گفته است: «مهم است كه به ياد داشته باشيم ايران همه اين كارها را بدون داشتن زرادخانه هسته‌اي انجام مي‌دهد. حالا تصور كنيد كه اگر ايران به سلاح هسته‌اي مجهز بود، چقدر تهاجمي‌تر مي‌شد. آن وقت مقابله و بازداشتن رفتارهاي ثبات‌زداي ايران، توسط جامعه بين‌الملل دشوارتر هم مي‌شد. يكي از دلايل اهميت بالاي توافق جامعي كه به دنبال رسيدن به آن با ايران هستيم هم همين است. با جلوگيري از مجهز شدن ايران به سلاح هسته‌اي، يكي از بزرگ‌ترين تهديدات براي امنيت منطقه از ميان برداشته مي‌شود.»رئيس‌جمهور امريكا با اين حال تأكيد كرد كه قوياً باور دارد مذاكرات هسته‌اي «‌بهترين راه براي كسب اطمينان از امنيت منطقه، از جمله شركايمان در شوراي همكاري خليج (فارس) است.»اوبا اشاره به اجلاس كمپ ديويد با اعراب گفت: «من اين فرصت را خواهم داشت كه مقامات ارشد شوراي همكاري خليج (فارس) را در جريان مذاكراتمان در راستاي يك توافق هسته‌اي براي جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي قرار دهم.» اوباما گفته كه هدف نهايي‌اش از مذاكرات هسته اي، تقويت جناحي است كه او آن را ميانه رو مي‌خواند: «‌اگر ما موفق به حل موفقيت‌آميز مسئله هسته‌اي شويم و كاهش برخي تحريم‌هاي هسته‌اي ايران آغاز شود، مي‌تواند به سرمايه‌گذاري‌هاي بيشتري در اقتصاد ايران و فرصت‌هاي بيشتر براي مردم منجر شود كه اين امر دست رهبران ميانه‌روتر در ايران را باز مي‌كند. مردم بيشتر خواهند ديد كه تعامل سازنده و نه تقابل، با جامعه بين‌الملل، مسير بهتري است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
1
1
متأسفم ... که مسئول انرژي اتمی‌اش چنین .... است!! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! البته واضح است که ایشان را توجیه کرده‌اند!!
سیدجوادهاشمی فشارکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
1
4
سلام . به این دو گزاره توجه کنید:
صالحی دو روز قبل : طرف مقابل روي يكسري از مسائل دبه درآورده
صالحی دو روز بعد از ملاقات حسن روحانی : دبه امريكايي‌ها مزاح بود
مگر میشود در موضوعات مهم کشوری شوخی باشد.
مگر میشود کسی دو روز بعد بگوید شوخی کردم
مگر اینکه کسانی بخواهند افراد حقیق را نگویند وخفقان بگیرند!
واقدامات ضد امنیتی وضد مصالح ملی که درمذاکرات 5 +1 درحال شکل گیری است به نقطه بحران ملی تبدیل شود
کاش ....
با تشکر
هاشمی فشارکی
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
1
3
مواظب حرف زدنتان باشید ممکن است پست تان از دست برود آدم ... سیاستمدار قبل از سخن گفتن روی کلماتش فکر می کند والا مثل مذاکرات هسته بعدا متوجه می شوند جه دسته گلی به آب داده اند ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
1
5
آقای صالحی چرا ترسیدی ؟...؟ نترس امریکا هیچ غلطی نمیکند.
...
ه حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
1
4
بنظر می رسد آقای صالحی تحت فشار حرفهای قبلی خود را پس گرفته است. آدم حیران میماند از گفته های آقای صالحی در اینکه گفته ما قبلا امتیازات خودمان را گرفته ایم . کدام امتیاز ؟ همان امتیازاتی که روشان نشد فکت شیت آنرا ارائه دهند
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
1
1
اگر بقیه تیم مذاکره و کلا دولت محترم گاهی وقتها از این شوحی ها بکنند باور کنید جای دوری نمیرود
م س
|
United Kingdom
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
0
0
حق ملت مارابدهند نيتشان هرچى هست باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
1
0
با امریکا شوخی کردی این طور شدی ؟!اگه اینطوریه حتما"با نظام وشهدا هیچوقت از این شوخیها نکنی که اینطرفیها هم هموطنان خودتن وهم حتما"پیش خداعزیزترند .
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
1
2
دکتر جان ، این رودۀ راستت بود که درش آوردند دیگه ؟ !
..
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
1
1
آقای صالحی این نکته را هیچوقت فراموش نکن ایران باید با امریکا به توافق برسد حالا به هر قیمتی که شده حتی اگر لازم باشد .......... نه!!!!!!!!!!!!!!!!
پس آبرو و حیثیت مان چه می شود؟؟؟؟
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
1
2
جناب صالحی "باید متوجه باشید"که درچه امر خطیری قدم برداشتید"اگر بر
موضوعی که واقعیت ندارد"صحه بگذارید
"بدانید در تاریخ ایران "نمی گویند تحت فشار بود"نه "اینگونه برداشت نمی شود"به شخصه و به تنهائی باید" باراین
تصمیم وتائید" رابر دوش بکیرید.
بصیر بصیرتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
1
2
به زودی نفاق ...
عبد الله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
1
2
آقاي صالجي نترسيده ! بلكه نتيجه عيادت روحاني از ايشان بوده كه سخنان قبلي خود را پس گرفت . ولي آقاي صالجي بدانيد مردم با كسي شوخي ندارند كه شما مزاح بفرمائيد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
1
1
... دبه هاست ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار