کد خبر: 716627
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
شگفتي سران و علماي اهل سنت
سران و علماي اهل سنت سيستان و بلوچستان با بيان اينكه از پيام ظريف به عربستان شگفت‌زده شديم، عنوان كردند كه ارسال پيام جهت تبريك به آل‌سعود هيچ ضرورتي نداشت.
به گزارش شبكه اطلاع‌رساني راه دانا، سران و علماي اهل سنت سيستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون در واكنش به پيام اخير وزارت خارجه كشورمان به عادل بن احمد الجبير، وزير خارجه عربستان سعودي با بيان اينكه ارسال پيام تبريك به آل‌سعود هيچ ضرورتي نداشت عنوان كردند كه از پيام ظريف به عربستان شگفت‌زده شديم.
مولوي سيدمحمد درتكيده يكي از علماي اهل سنت چابهار با بيان اينكه از پيام ظريف به عربستان شگفت‌زده شديم، بيان كرد: در شرايطي كه آل‌سعود مردم مظلوم يمن را مورد حمله قرار داده است اين اقدام وزير خارجه كشورمان درست نبود. وي ادامه داد: با وجود جنايت‌هاي آل‌سعود و حمله به كشور مسلماني چون يمن و قتل عام مردم مظلوم آن ارسال پيام تبريك به آل‌سعود نقطه تأييدي بر اين جنايت‌ها بوده است.
محمد شه‌بخش بزرگ طايفه شه‌بخش با بيان اينكه ارسال پيام ظريف با حمايت ايران از يمن منافات دارد، اظهار داشت: در چند روز گذشته از سوي سعودي‌ها هواپيماي كشورمان كه حامل كمك‌هاي بشردوستانه به مردم يمن بود مورد تهديد نظامي قرار گرفت لذا وزارت خارجه بايد بيشتر دقت كند.
 وي با بيان اينكه مبادا مردم مظلوم يمن را فراموش كنيم، ادامه داد: اين اقدام وزارت خارجه در مورد ارسال پيام تبريك اصلاً درست نبوده و وزارت خارجه در تصميم‌گيري‌ها بايد بازنگري كند. مولوي عبدالواحد توحيدي‌پور يكي از علماي اهل سنت زاهدان با بيان اينكه ارسال پيام تبريك به آل‌سعود هيچ ضرورتي نداشت، گفت: ارسال پيام تبريك وزير خارجه كشورمان به عربستان در شرايطي كه در كمتر از چند ماه گذشته اين كشور مخالفت‌ها و دشمني‌هاي زيادي در خصوص تعرض به دو زائر ايراني و عدم عذرخواهي رسمي و دشمني با مسلمانان يمن و جلوگيري از ورود زائران ايراني به اين كشور و روابط خاصي كه با غرب دارد را برانگيخته است به هيچ عنوان درست نبود. وي ادامه داد: اين پيام تبريك تأييدي بر جنايت‌هاي آل‌سعود چون تعرضات و دشمني‌ها با مسلمانان بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار