کد خبر: 694118
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
وزير ارتباطات گفت: يكي از اپراتورها بسته‌هايش را گران كرده كه با مخالفت مردم روبه‌رو شده و از اين جهت در حال تجديد‌نظر در كار خود است.
به گزارش «ايسنا» محمود واعظي در ارتباط با اينكه ظاهراً بعد از مصوبه كاهش نرخ اينترنت آزاد، اپراتوري اقدام به گران كردن بسته‌هاي اينترنتي‌اش كه گويا وزارت ارتباطات قادر به كنترل آن نيست كرده است، با اين رويه چگونه برخورد مي‌كنيد، گفت: نرخ اينترنت آزاد و بدون بسته به سقف نيم ريال كاهش پيدا كرد و هر اپراتوري بخواهد بيش از اين اعمال كند مورد نظارت ما قرار مي‌گيرد. وي عنوان كرد: در بازار رقابتي، اپراتورها بسته‌هاي مختلفي براي كاهش هزينه‌هاي مشتركان ارائه مي‌كنند كه بايد زير نيم ريال باشد. يكي از اپراتورها بسته‌هايش را گران كرده كه با مخالفت مردم روبه‌رو شده و از اين جهت در حال تجديد نظر در كار خود است. او افزود: اين كار به نفع خود اپراتور است اما با اين حال به نظر ما تخلفي اتفاق نيفتاده است. براساس گزارش‌هايي كه داشته‌ايم با كاهش نرخ اينترنت آزاد اپراتورهاي ارتباطي، ميزان استفاده از اينترنت آزاد بيشتر شده است. وزير ارتباطات درباره اختلاف صورتحسابي كه در قبوض مشتركان همراه اول نيز اتفاق افتاد، گفت: آنچه اتفاق افتاد به دليل تغيير در سيستم فني اين اپراتور بود و موجب شد سيستم رايانه‌اي صورتحساب‌گيري به هم بريزد اما همان موقع اعلام كرديم كه مشتركان قبوض خود را نپردازند.
او درباره فيلترينگ هوشمند نيز ابراز كرد: آنچه عنوان كرديم، اجراي فيلترينگ هوشمند در سه مرحله يك ماهه، سه ماهه و شش ماهه كه نهايتاً 10 ماه مي‌شود، است. بر اين اساس به جاي فيلتر سايت، محتواي مجرمانه را مسدود مي‌كنيم. واعظي در پاسخ به اين سؤال كه فيلترينگ اينستاگرام اولين تجربه فيلترينگ هوشمند است، گفت: در اين چند روز كه از فيلتر اين شبكه مي‌گذرد هيچ عكس معمولي فيلتر نشده و اگر هم عده‌اي معتقدند كه عكس‌هاي آنها به‌‌رغم نداشتن هرگونه محتواي مجرمانه فيلتر شده بايد بگويم كه ممكن است عكس از اين شبكه و به دليل نقص در اينستاگرام حذف شده است و ربطي به فيلترينگ ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار