کد خبر: 642323
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران گفت:به علت افزودن مواد غیر مجاز غیر استاندارد به غذاها،رستوران های داخل شهری از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و شرایط مناسبی ندارند.
جعفر رعیت

به گزارش خبرنگار جوان از مازندران،قاسم جان بابایی با بیان اینکه بازرسی های ویژه ای در بخش های مختلف در دست اقدام می باشد افزود:به هر گونه گزارش در بخش های مختلف بهداشت ،درمان و سلامت رسیدگی فوری می شود.

وی به برخی پروژه‌های در دست ساخت دانشگاه علوم پزشکی  مازندران که متولی ساخت آن راه و شهرسازی مازندران می باشد، اشاره و خاطر نشان کرد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان‌های در دست ساخت استان مناسب نیست و با پروسه‌ای که در حال حاضر در دستور کار قرار دارد به این زودی‌ها این مراکز درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار نمی‌گیرد.

حان بابایی به موضوع بیماری واگیر مانند ایدز در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به این بیماری در حال حاضر 284 نفر بوده که هممکن است این آمار دقیق نباشد ولی مرکز ارجاعی تشخیص این بیماری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران وجود دارد که استان‌های همسایه نیز از امکانات این مرکز بهره‌برداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش میزان تعرفه در سطح دانشگاه‌های دولتی بهانه برای دریافت زیرمیزی در سطح این دانشگاه را کاهش می‌دهد و به طور جدی با این امر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مبارزه می‌شود تصریح کرد:به عنوان رئیس دانشگاه در سیستم دولتی از هیچ شکایتی چشم‌پوشی نمی‌کنم.

قائم مقام وزیر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره افزایش میزان خطاهای پزشکی در سطح دانشگاه علوم پزشکی مازندران که از طریق پزشکی قانونی در سال گذشته اعلام شده بود،گفت:حتی یک مورد خطای پزشکی هم زیاد است.

جان بابایی در ادامه به مطالبات دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمه‌های مازندران نیز اشاره کرد و افزود: مبلغ 40 میلیارد تومان از بیمه‌های مازندران مطالبه داریم.

وی خاطر نشان کرد: در صورت دریافت این مطالبات بخشی از مطالبات پیمانکاران و پرداختی پرسنل دانشگاه علوم پزشکی مازندران پرداخت می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان مازندران نیز از اختصاص 112 میلیارد تومان برای تجهیز مراکز درمانی استان مازندران خبر داد.

نادر آهنگر افزود: اجرای طرح پزشک خانواده شهری اصلاح اساسی در حوزه درمان بود که در سطح دانشگاه علوم پزشکی مازندران و فارس در حال انجام است.

وی از تامین تجهیزات برای 300 مرکز درمانی و خانه بهداشت مازندران خبر داد و  خاطر نشان کرد: برای این منظور 112 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مسئول در ادامه از برنامه‌ریزی برای کنترل کیفیت آب در مازندران خبر داد و اظهار داشت: در آب برخی از مناطق استان مازندران نیترات مشاهده شد و از آزمایشگاه بخش خصوصی در زمینه کنترل کیفیت آب استان نیز بهره‌برداری شده است.

آهنگر در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه هفته سلامت در استان مازندران برپایی چادرهای بهداشتی در سطح شهرها است افزود: این چادرها به مدت یک هفته در سطح میادین اصلی شهر مستقر است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر