کد خبر: 827241
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت سرانجام پس از عملیات سخت و نفس‌گیر خود در محله‌های شرقی حلب، این شهر را به طور کامل از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کردند و امنیت و ثبات را به آن بازگرداندند.
جوان آنلاين: عملیات نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت برای آزادسازی محله‌های شرقی که به مدت چندین سال در اشغال گروه‌های تروریستی به سرکردگی باند تروریستی جبهه‌النصره قرار داشت، با فتح آخرین قلعه تکفیری‌ها به پایان رسید و به این ترتیب دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت اقتصادی این کشور به طور کامل آزاد و پاکسازی شد.

عملیات آزادسازی شرق حلب چگونه آغاز شد

عملیات آزادسازی محله‌های شرقی حلب از یکشنبه 30 آبان 95 برابر با 20 نوامبر 2016 آغاز شد تا حدود یک چهارم این محله‌ها در مدت تنها سه روز از آغاز عملیات از لوث گروه‌های تروریستی پاکسازی شود که مهمترین محله‌های آزاد شده شامل «مساکن هنانو، جبل بدرو، الأرض الحمرا، بعیدین ، الحیدریة،الهلک، دوار الجندول» می‌شود.

ساختار دفاعی گروه‌های تروریستی پس از سقوط مستحکم‌ترین دژ آنها در منطقه«هنانو» از هم فروپاشید و تروریست‌ها به عمق محله‌های شرقی گریختند تا ارتش عملیات خود را در سایه حملات شدید به مواضع آنها پیگیری کند، آغاز خروج غیرنظامیان و حرکت آنها به سمت مناطق تحت کنترل دولت،‌بر آشفتگی و سرخوردگی گروه‌های تروریستی افزود.

در ادامه عملیات ارتش سوریه، محله‌های «الصاخور، الشیخ خضر، الحلوانیة،الجزماتیة والمرجة» پاکسازی شد تا حدود 60 درصد محله‌های شرقی از اشغال تکفیری‌ها آزاد شود.

در ادامه و پس از گذشت 6 روز، نیروهای ارتش توانستند محله‌های «الشعار،کرم البیک،کرم الجبل و ضهرة عواد» را پاکسازی کند تا عرصه بیش از پیش بر تروریست‌های تکفیری در محله‌های باقی‌مانده تنگ شود و به این ترتیب با آزادسازی این محله‌ها، 70 درصد شرق حلب آزاد شود.

در اوج عملیات آزادسازی شرق حلب، مسکو روز پنجشنبه 18 آذر(8 دسامبر) از توقف عملیات نظامی با هدف فراهم شدن زمینه خروج تعداد بیشتری از غیرنظامیان از محله‌های شرقی خبر داد که ارتش سوریه با هدف حفظ جان غیرنظامیان پیشروی خود به سمت محله‌های باقی‌مانده را متوقف کرد و به تثبیت مواضع خود در مناطق آزاد شده پرداخت.

نیروهای ارتش سوریه در عمل توانستند بیش از چهار هزار غیرنظامی را طی 24 ساعت پس از اعلام توقف عملیات نظامی خارج کرده و در پناهگاه‌هایی که برای آنها تدارک دیده شده بود، اسکان دهند.

اولین نتیجه شکست مسکو و واشنگتن در دستیابی به توافق درباره حلب که به خروج تروریست‌ها از محله‌های باقی مانده منجر شود، آزادسازی محله‌های«الأصیلة و الشیخ سعید» از مهمترین دژهای جبهه تروریستی النصره در منطقه بود و در ادامه ارتش سوریه از آزادسازی محله‌های « النزهة، الصالحین، الفردوس، کرم الدعدع، جسر الحج، الإسکان و باب المقام» خبر داد تا 98 درصد شرق حلب تا روز دوشنبه 22 آذر(12 دسامبر) آزاد شود و تروریست‌ها در تنها دو درصد باقی مانده در محاصره شدید قرار گیرند.

 

«السکری، بستان القصر، الأنصاری، الکلاسة، المشهد، الزبدیة» و بخش‌هایی از «صلاح الدین وسیف الدولة» تنها محله‌های باقی‌مانده در اشغال تروریست‌های تکفیری اعلام شده است تا تکفیری‌ها دو گزینه بیشتر نداشته باشند یا مرگ و یا پذیرفتن شکست نهایی با رفتن به ادلب از طریق  اتوبوس‌ها تا به همراه خود بزرگترین شکستی که از ابتدای جنگ علیه سوریه متحمل شده‌اند، همراه ببرند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار