کد خبر: 818421
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
يزداني خرم در گفت‌وگو با «جوان»: سلطاني‌فر در صورت گرفتن رأي اعتماد در حوزه‌هاي معاونت و ادارات كل بايد تغيير ايجاد كند...
سعيد احمديان
سرانجام صبح ديروز رسماً از گزينه دولت براي وزارت ورزش رونمايي شد و همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد مسعود سلطاني‌فر از سوي حسن روحاني به عنوان وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفي شد تا بهارستان‌نشينان هفته آينده درباره رأي اعتماد به وزير معرفي شده تصميم بگيرند.

سلطاني‌فر نام نا‌آشنايي براي ورزشي‌ها نيست، او مرداد سال 92 هم به عنوان اولين وزير پيشنهادي ورزش به مجلس معرفي شد، اما از مجلس نهم رأي عدم اعتماد گرفت و نتوانست به ساختمان خيابان سئول برود. سلطاني‌فر از 283 آرا اخذ شده 117 رأي موافق و 148 رأي مخالف و 18 رأي ممتنع کسب كرد تا روحاني در ادامه گزينه‌هاي ديگري را براي وزارت ورزش به مجلس معرفي كند. سلطاني‌فر آن روزها در مصاحبه‌اي دليل رد نشدن از سد مجلس را، سياسي عنوان كرد و گفت: «اين يک اراده سياسي بود که من رأي نياورم. مسائل حرفه‌اي مديريتي نبود. اراده سياسي بود که يکسري از وزرا بايد مي‌افتادند، حالا من هم بين آن وزرا قرار گرفته بودم.» سلطاني‌فر بعد از اينكه نتوانست به عنوان وزير ورزش از مجلس هم رأي اعتماد بگيرد، در بهمن سال 92 با حكم رئيس‌جمهور به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري رفت و به عنوان رئيس اين سازمان در دولت يازدهم فعاليت مي‌كند. حالا بعد از بركناري محمود گودرزي پس از سه سال حضور در وزارت ورزش، سلطاني‌فر دوباره از سوي حسن روحاني به عنوان وزير ورزش به مجلس معرفي شده تا بار ديگر شانس خودش را براي رسيدن به ساختمان خيابان سئول امتحان كند.
سلطاني‌فر البته اين بار با نمايندگان مجلس نهم كه معتقد بود او را به دلايل سياسي از وزارت دور كرده‌اند، روبه‌رو نيست و مجلس دهم با اكثريتي كه حامي دولت هستند، مي‌تواند كار وزير پيشنهادي ورزش را براي رسيدن به صندلي وزارت ورزش راحت‌تر كند.
  
دايره‌المعارف ورزش؟
اما مسعود سلطاني‌فر كيست؟ او رئيس كميته ورزش ستاد انتخاباتي حسن روحاني بود و يكي از ويژگي‌هاي مثبت كارنامه‌اش برخلاف محمود گودرزي، سابقه مديريتي وي در ورزش است كه سبب شده خيلي‌ها از معرفي او به مجلس به عنوان وزير پيشنهادي دفاع كنند. سلطاني‌فر، معاون اسبق سازمان تربيت بدني، قائم‌مقام مصطفي هاشمي‌طبا در زمان رياست وي بر سازمان تربيت بدني به مدت دو سال در سال‌هاي ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵ و همزمان معاونت اداري و مالي اين سازمان را نيز برعهده داشت، روزهاي مديريت وي همزمان با صعود تيم فوتبال كشورمان به جام جهاني 98 بود. مي‌گويند او دايره‌المعارف بازي‌هاي فوتبال اروپا و جام جهاني است. اطلاعات او از ساير رشته‌هاي ورزشي و آشنايي او با جامعه ورزشي بسيار گسترده است و در اين راستا در مصاحبه‌اي عادل فردوسي‌پور را دعوت به مسابقه درباره اطلاعات ورزشي كرده است. يکي از نزديکان سلطاني‌فر گفته است: «او گاهي صبح اول وقت بيدار مي‌شود و فوتبال ليگ اروپا را مي‌بيند، او علاوه بر اينها ورزشکار خوبي نيز هست. علاوه بر فوتبال و واليبال، سلطاني‌فر شناگر ماهر و حرفه‌اي نيز هست.» در همين راستا گمانه‌زني از آينده وزارت ورزش با حضور سلطاني‌فر بالا گرفته و يكي از خبرگزاري‌ها ديروز از تغييرات گسترده در حوزه معاون‌هاي وزير ورزش و بركناري سجادي، احمدي، شعباني‌بهار و مناف هاشمي از معاونت‌هاي مختلف وزارت و رفتن سجادي سرپرست فعلي وزارت ورزش به كميته ملي المپيك خبر داد، تغييراتي كه سلطاني‌فر بلافاصله آن را تكذيب كرد.
  
يزداني‌خرم: شايسته‌سالاري بايد در وزارت ورزش حاكم شود
 در حالي سلطاني‌فر اين روزها در حال رايزني با نمايندگان مجلس براي جلسه هفته‌ آينده رأي اعتماد است كه به گفته كارشناسان ورزش، او كار آساني در ورزش كشور پيش‌رو ندارد، به خصوص اينكه در دوره‌هاي گذشته از محمد عباسي گرفته تا محمود گودرزي روزهاي پرتنش و پرحاشيه‌اي را اين وزارتخانه تجربه كرده است. محمدرضا يزداني‌خرم، رئيس سابق فدراسيون‌هاي واليبال و كشتي در گفت‌وگو با «جوان» درباره معرفي سلطاني‌فر، از انتخاب روحاني دفاع مي‌كند و مي‌گويد: «سلطاني‌فر در صورتي كه رأي اعتماد بگيرد بايد ورزش را از حالت بي‌تفاوتي كه گرفتار آن است در بياورد. يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي وي بايد حفظ شئون و اصول اسلامي در ورزش كشور چه در داخل و چه مسافرت‌هاي خارجي ورزشكاران است كه بايد مورد تأكيد قرار بگيرد.» يزداني‌خرم با بيان اينكه وزارت ورزش در حوزه‌هاي معاونت و ادارات كل بايد تغيير كند، ادامه مي‌دهد: «شايسته‌سالاري بايد در وزارت ورزش در تمامي سطوح حاكم شود و از معاونت‌ها گرفته تا سطح هيئت‌ها بايد مديراني روي كار بيايند كه چابكي را به فضاي مديريتي ورزش برگردانند و به جاي اينكه فقط مدير هزينه باشند، به جنبه‌هاي درآمدي ورزش هم توجه داشته باشند.»
يزداني‌خرم با انتقاد از دوران حضور گودرزي در ورزش مي‌گويد: «اين تجربه نشان داد كه مديران دانشگاهي چه در حوزه وزارت و چه قبل‌تر از آن در سازمان تربيت بدني موفق نيستند و نمي‌توانند كارآيي داشته باشند. معتقدم كه سلطاني‌فر با توجه به سابقه مديريت ورزشي‌اش، اشراف خوبي براي ورزش كشور دارد و در صورت رأي اعتماد، پيشكسوتان را فراموش نكند و از تجربه كساني كه عمرشان را در ورزش صرف كرده‌اند، استفاده كند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار