کد خبر: 817255
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
معاون جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:
معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تولید بیش از 3.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشت تابستانه امسال و تولید 190 هزار تن خرما پیش بینی شده است.

محمد قاسمی نژاد با بیان اینکه 365 هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان زیر کشت تابستانه انواع محصولات رفته افزود: در این فصل محصولاتی همچون برنج، ذرت، حبوبات، صیفی جات، علوفه، کنجد، محصولات باغی و نیشکر به زیر کشت رفته که برداشت برخی آنها از چندی پیش آغاز شده است.

وی با اشاره به پیش بینی برداشت 350 هزار تن ذرت دانه ای از زمین های کشاورزی کشت شده در خوزستان افزود: 50 هزار هکتار زیر کشت ذرت دانه ای رفته که برداشت آن از اواسط آبان آغاز می شود.

قاسمی نژاد اضافه کرد: 20 هزار هکتار نیز زیر کشت ذرت علوفه ای رفت که پیش بینی میزان برداشت از این سطح، 1.1 میلیون تن است.

وی گفت: 18 هزار هکتار کنجد نیز در تابستان امسال به زیر کشت این محصول رفت که برداشت آن در حال انجام است و برآورد تولید 16 هزار تن است.

قاسمی نژاد ادامه داد: برای نخستین سال دانه آفتابگردان در شمال خوزستان کشت شده که برداشت آن نیز از نیمه آبان آغاز می شود.وی اظهارکرد: هفت هزار هکتار نیز زیر کشت سورگوم رفته که پیش بینی می شود 390 هزار تن تولید داشته باشد.

وی پیش بینی برداشت محصول برنج از زمین های کشاورزی زیر کشت این محصول را 320 هزار تن، و میزان برداشت محصول حبوبات (ماش و لوبیا) را 45 هزار تن عنوان کرد.

وی افزود: یک میلیون و 300 هزار تن سبزی و صیفی نیز در این فصل در خوزستان تولید شد.

معاون جهاد کشاورزی خوزستان همچنین با اشاره به تولیدات باغی خوزستان گفت: پیش بینی امسال تولید حدود 190 هزار تن است که تاکنون 85 درصد محصول خرما در استان برداشت شده است.

خوزستان با تولید 14 میلیون تن محصولات کشاورزی یکی از قطب های این بخش در کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر