کد خبر: 802257
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
سرپرست کمیته امداد شهرستان چادگان از برگزاری همایش احیای زکات در شهرستان چادگان خبر داد.

اردشیر فرخ وند در حاشیه این همایش گفت: همایش زکات با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ زکات و تشویق مردم به انجام این فریضه دینی و با حضور رئیس ستاد احیای زکات استان اصفهان، امام جمعه چادگان، فرماندار شهرستان و جمعی از روحانیون و مسئولین شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.سرپرست کمیته امداد شهرستان چادگان در این همایش گفت: زکات یکی از مصادیق مهم شرکت مردم در کارهای عام المنفعه است و همه باید در جهت احیای این فریضه الهی تلاش کنیم.رئیس ستاد احیای زکات شهرستان چادگان نیز گفت: پرداخت زکات در جامعه باعث کاهش فقر می شود و دعای مستمندان را نیز در پی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با اشاره به نقش زکات در رسیدن به کمال، افزود: یکی از مهمترین برکات پرداخت زکات در زندگی انسان، رهایی از بخل و دنیازدگی و نزدیک شدن به کمال است.

رئیس اداره زکات استان اصفهان نیز ضمن تاکید بر اهمیت پرداخت زکات در آیات و روایات گفت: به تعبیر پیامبر اسلام(ص) زکات دومین رکن دین است و در کنار نماز و ولایت مبنا و زیربنای اسلام را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر خاطرنشان کرد: زکات پل ورود به دین مبین اسلام است و از برکات آن در زندگی انسان این است که مالی که زکات آن پرداخت شود از بلایا حفظ می شود.

فرماندار شهرستان چادگان هم در این همایش یکی از مصارف زکات را عمران و آبادانی جامعه دانست و بر نقش بخشداران و دهیاران در ترغیب مردم به پرداخت زکات تاکید کرد.

حبیب اله معتمدی افزود: نقش روحانیت در فرهنگ سازی و اشاعه این فریضه الهی بسیار مهم است و دراین راستا دهیاران و شوراهای شهر و روستا با همکاری روحانیون نسبت به آگاه سازی مردم در خصوص جایگاه، آثار و برکات زکات در زندگی مادی و معنوی مردم تلاش نمایند.

در پایان این همایش از عاملین و فعالان امر زکات در شهرستان تجلیل شد.

گفتنی است در سال گذشته بیش از پانصد و هشتاد میلیون ریال زکات توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان چادگان جمع آوری گردید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار