کد خبر: 794135
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
اخيراً خانم «ترانه عليدوستي» در توئيتر به اقدامات شوراي صدور مجوز اكران در مورد فيلم‌هاي «فروشنده» و «ارادتمند؛ نازنين، بهاره، تينا» اعتراض و نكاتي را در اين زمينه مطرح كرده است.
ميلاد نجفي
سلبريتي‌ها در ايران حضور گسترده‌اي در شبكه‌هاي اجتماعي دارند، از«اميرتتلو»ي خواننده تا «سوشا مكاني» فوتباليست و بازيگراني مثل «ترانه عليدوستي»، هرچند به‌دليل برخي پست‌ها و مطالب احساسي و غيرمسئولانه برخی از آنها، اين صفحات اصطلاحاً فيك و غيرواقعي معرفي مي‌شوند تا از آنان سلب مسئوليت شود.

پس از حضور فيلم جديد اصغر فرهادي، «فروشنده»، در جشنواره كن و دريافت جوايزي از اين فستيوال «ترانه عليدوستي» به عنوان بازيگر زن اين فيلم مورد توجه دوباره رسانه‌هاي مختلف قرار گرفت، از مدل لباس و پوشش او كه ظاهراً توسط يك كمپاني مد طراحي شده بود تا «زهر مار گفتن» به حضار در مراسم فرش قرمز اكران «فروشنده» در كن، اما شروع حواشي اصلي او برمي‌گردد به حضورش در كنفرانس خبري عوامل فيلم «فروشنده» و انتشار عكسي از او كه خالكوبي در روي دستش پيدا بود، نمادي كه به گروه‌هاي «فمنيستي» نزديك بود، او در توجيه اين اتفاق گفت كه او بارها بر طرفداري‌اش از حقوق زنان تأكيد داشته و معتقد است اطلاعاتي كه درباره «فمنيسم» در داخل ايران به مردم داده شده، مثل بسياري از موارد ديگر ساخته و تحريف شده توسط رسانه‌هاي داخلي است. در اين زمينه خانم بازيگر بايد پاسخ دهند كه اگر اين حصار و ديوار بسته رسانه‌اي در مملكت ما وجود دارد و مثل حكومت‌هاي كمونيستي مردم به اخبار و اطلاعات دسترسي ندارند، پس چگونه خود ايشان در هر زمينه‌اي از فرهنگ و سياست و مسائل اجتماعي اظهار نظر مي‌كنند؟

اما در مورد اخير توئيت‌هاي خانم «عليدوستي» درباره شوراي صدور مجوز اكران و نظرات اين شورا درباره فيلم‌هاي «فروشنده» و «ارادتمند؛ نازنين، بهاره، تينا» باعث تعجب دوباره اهالي فرهنگ و رسانه شد، سخناني از سوي اين بازيگر جوان كه متأسفانه عمق كم اطلاعي و بي‌سوادي فرهنگي ايشان را آشكار كرد. در بين توئيت‌هاي ايشان آورده شده كه «شوراي 9نفره مذكور به نمايندگي از كل ملت ايران نظر داده‌اند»، چه متلك سخيف و بچگانه اي، بايد از خانم بازيگر پرسيد اصولاً ملاك رأي در موضوعي چيست، رأي تمام مردم؟ يعني براي اهداي جايزه به فيلم «فروشنده» هم بايد از تمام مردم فرانسه رأي‌گيري مي‌شد؟! باز هم مرض تكراري «هرآنچه موافق من است، خوب است و هر آنچه مخالف است بد!» مگر نه اينكه اعضاي اين شورا از همكاران و هم‌صنفان خود شما هستند، پس نظر آنها به حذف يك ترانه در فيلم «فروشنده» از روي دشمني با فيلم است، يا توهم توطئه شما؟

در بخشي ديگر از بيانات خانم «عليدوستي» درباره فيلم اخير «كاهاني» به قول خودشان اين سؤال تكراري مطرح شده است كه«اگر فيلم سراسر مشكل دارد و قابل اصلاح نيست، چرا از ارشاد مجوز ساخت گرفته است»، در پاسخ به اين سؤال بايد گفت، خانم بازيگر محترم، لطف كنيد در كنار حضور فعال در شبكه‌هاي مجازي و كسب لايك كمي هم وقت خود را به مطالعه اخبار اختصاص دهيد تا متوجه شويد اين سؤال، موضوعي است كه چند روزي مي‌شود، دغدغه رسانه‌هاست و تاكنون پاسخي توسط مسئولان فرهنگي دولت درباره آن داده نشده و اين مورد هم به شما يادآوري مي‌شود كه فيلم اخير آقاي«كاهاني» با حكم حكومتي شخص آقاي«ايوبي» مجوز ساخت گرفته و اكنون كه روشنفكرپروري‌هاي دوستان شما در وزارت ارشاد تمام شده، اثر ساخته شده آنقدر سخيف و ضد فرهنگي از آب درآمده كه حتي صداي سينماگران عضو شوراي صدور مجوز اكران را هم درآورده و آب پاكي را بردستان همگان ريخته‌اند.

در پايان به خانم «ترانه عليدوستي» پيشنهاد مي‌شود تا به عنوان يك سلبريتي دانش و اطلاعات خود را در زمينه‌هاي مختلف ارتقا دهند، تعريف جديدي از دموكراسي بياموزند و با پيوستن به جمع اهالي فرهنگ و رسانه منتقد اين روزهاي سازمان سينمايي، از سياست‌هاي تنش‌زا و هزينه‌بر ايشان براي مملكت انتقاد كنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
خخخخخ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار