کد خبر: 721634
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲
سومين شكست متوالي ايران در ليگ جهاني واليبال
در حالي تيم‌ملي واليبال كشورمان ديشب در چهارمين بازي در ليگ جهاني به مصاف تيم لهستان رفت كه جمعه شب در سومين مسابقه‌اش برابر لهستان شكست خورد تا شاگردان كواچ سومين شكست با نتيجه مشابه سه بر يك را در ليگ جهاني 2015 تجربه كنند.
سعيد احمديان
در حالي تيم‌ملي واليبال كشورمان ديشب در چهارمين بازي در ليگ جهاني به مصاف تيم لهستان رفت كه جمعه شب در سومين مسابقه‌اش برابر لهستان شكست خورد تا شاگردان كواچ سومين شكست با نتيجه مشابه سه بر يك را در ليگ جهاني 2015 تجربه كنند.
پس از دو باخت با نتيجه سه بر يك برابر امريكا در دو بازي اول، شاگردان كواچ جمعه شب در سالن 7 هزار و ۱۰۰ نفري اسپورتوا شهر چنستوهوا مهمان لهستان قهرمان سال گذشته جهان بودند. در اين مسابقه ملي‌پوشان كشورمان در ست‌هاي اول و دوم با امتيازهاي 25 بر 20 و 25 بر 22 مغلوب لهستان شدند. تيم ايران در ست سوم ۲۵ بر ۲۱ به پيروزي رسيد اما در ست چهارم 27 بر 25 مغلوب قهرمان جهان شد تا در نهايت شاگردان كوچ با نتيجه سه بر يك مغلوب لهستان شوند، سومين شكست در سومين مسابقه آن هم با نتيجه مشابه و به نظر مي‌رسد امسال هم قرار است اتفاق دو سال پيش تكرار شود، تيم‌ملي واليبال ليگ جهاني را خوب شروع نكند.

  كواچ: داور لهستاني بود

پس از مسابقه اول ايران و لهستان در ليگ جهاني، اسلوبودان كواچ به شدت نسبت به داوري معترض بود و معتقد بود داور طرفدار لهستان بوده است: «به عملكرد داور و ويدئو چك ديدار نخست ايران و لهستان اعتراض دارم و معتقدم كه آنها نيز لهستاني بودند. همه در اين سالن مي‌گويند كه توپ به دست بازيكنانم برخورد نكرده ولي او به تنهايي و يك‌تنه مي‌گويد كه برخورد كرده و اين طريقه داوري نيست.» او در مورد بازي هم گفت: «نمي‌دانم چرا اينطور مي‌شود، بازي خوب ما از ست دوم شروع شد. وقتي در زدن سرويس خوب كار كرديم نتيجه بهتري گرفتيم. تيم مقابل نيز بسيار خوب ظاهر شد و از توپ‌هاي بلند بهترين نتيجه را گرفت. بايد سرويس‌هاي بهتري بزنيم و از آبشارها و توپ‌هاي برگشتي نيز نهايت استفاده را ببريم.»

  معروف: خوب نبوديم

سعيد معروف، كاپيتان تيم‌ملي واليبال هم از پس از بازي اول با لهستان معتقد است كه عملكرد تيم نسبت به دو بازي اول با امريكا بهتر بود، اما در مجموع تيم‌ملي نمايش خوبي نداشته است. او گفت: «در مجموع خوب نبوديم و جوان‌ترها بايد بيشتر ياد بگيرند. لهستان خوب بازي كرد و برد. اين برد را به آنها تبريك مي‌گويم. متأسفانه ما مشكلات تكنيكي داريم كه بايد اين مشكلات هرچه سريع‌تر رفع شود. به هر حال به اعتقاد من بازيكنان جوان تيم ما خوب بازي كردند اما هنوز هم بايد بيشتر ياد بگيرند. پتانسيل بالايي در آنهاست اما هنوز هم جاي كار دارند. با اينكه عملكردمان نسبت به ديدارهاي قبل بهتر شده بود، اما در اين بازي در مجموع عملكرد خوبي نداشتيم.»

  سرمربي لهستان: پيروزي سختي بود

سرمربي تيم‌ملي واليبال لهستان هم به رغم پيروزي برابر ايران گفت: «تيم ايران در اين مسابقه به ويژه ست‌هاي پاياني فشار زيادي به بازيكنان ما وارد كرد.» استفان آنتيگا در نشست خبري بعد از نخستين مسابقه تيم‌ملي واليبال ايران و لهستان در هفته چهارم ليگ جهاني واليبال افزود: «از كسب اين پيروزي بسيار خوشحال هستم، اما بايد بگويم كه بسيار سخت بود. لهستان در اواخر بازي تحت فشار زيادي بود اما از نظر تكنيكي مي‌توانستيم در دريافت‌ها بهتر كار كنيم. از قبل مي‌دانستيم كه ايران در دفاع تيم بسيار قدرتمند و خوبي است، بنابراين تلاش كرديم توپ را به نقاط مختلف زمين ببريم تا بتوانيم از زواياي ديگر آنها را تحت فشار بگذاريم.»

  روسيه باز هم باخت

در بازي ديگر اين گروه هم تيم‌هاي ملي واليبال امريكا و روسيه برابر هم قرار گرفتند. امريكايي‌ها كه در دو بازي نخست خود موفق به شكست ايران شده بودند در دوگانه دوم خود هم موفق شدند روسيه را از پيش رو بردارند. تيم روسيه هم كه در دو بازي نخست خود مغلوب لهستان شده بود باز هم طعم تلخ شكست را چشيد تا سومين باخت خود را در ليگ جهاني امسال تجربه كند. در اين مسابقه شاگردان جان اسپرو موفق شدند با نتيجه سه بر يك مهمان خود را از پيش‌رو بردارند تا جمع امتيازهاي خود را در اين گروه به عدد 9 برسانند و صدرنشين گروه B باشند. لهستان هم بدون احتساب نتيجه بازي ديشب با كسب هشت امتياز از سه بازي در رده دوم است. روسيه هم با يك امتياز از سه بازي سوم است و ايران بدون امتياز از سه بازي در رده چهارم قرار گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار