کد خبر: 697731
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
آخرين خبرها از جام‌ملت‌هاي آسيا
استراليا اين روزها پايتخت فوتبال آسيا است و برگزاري شانزدهمين دوره جام‌ملت‌ها در اين كشور باعث شده تا...
سعيد احمديان
استراليا اين روزها پايتخت فوتبال آسيا است و برگزاري شانزدهمين دوره جام‌ملت‌ها در اين كشور باعث شده تا نگاه همه فوتبالدوستان قاره كهن متوجه سرزمين كانگوروها شود. اين رقابت‌ها ديروز هم پيگيري شد و در روز دوم رقابت‌هاي گروه A استراليا و كره با پيروزي برابر عمان و كويت صعودشان را به مرحله يك‌چهارم نهايي قطعي كردند تا جدال آنها در روز پاياني مرحله گروهي براي سرگروهي باشد. در اردوي ايران هم تمرينات شاگردان كرش براي بازي پنج‌شنبه با قطر ادامه دارد. در گزارش زير آخرين خبرهاي مربوط به تيم ملي و همچنين بازي‌هاي ديروز را مرور كرده‌ايم. 
گاردين: ترس عرب‌ها از شيوه بازي شاگردان كرش
 
تيم ملي فوتبال كشورمان همچنان زير ذره‌بين رسانه‌هاي خارجي است. ديروز بود كه روزنامه معروف انگليسي يعني گاردين در گزارشي با تمجيد از بازي تيم ملي برابر بحرين نوشت كه شيوه بازي شاگردان كرش، حريفان ايران را ترسانده است. در بخشي از اين گزارش آمده است: «تيم ملي فوتبال ايران با وجود دوران آماده‌سازي بدي كه داشت خيلي خوب بازي كرد تا عملكردش، حريفان بعدي را به ترس بيندازد. كارلوس كرش، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران بارها از دوران آماده‌سازي بد تيمش شكايت كرده و آن را بدترين آماده‌سازي بين تمامي تيم‌هاي حاضر در اين تورنمنت خوانده بود اما شيوه‌اي كه ايراني‌ها به وسيله آن بازي مقابل بحرين را به كنترل خود درآورده بود، بدون شك تيم‌هاي ملي قطر و امارات، حريفان بعدي ايران در گروه سوم جام‌ملت‌هاي آسيا را ترسانده است.»
 
هواداران در اتوبوس تيم ملي
 
استقبال زياد هواداران ايراني از تمرينات تيم ملي در استراليا سبب شده تا كارلوس كرش براي جبران محبت آنها دست به كارهاي عجيبي بزند، مانند كاري كه او ديروز بعد از تمرين انجام داد. ديروز پس از خروج اتوبوس تيم ملي از ورزشگاه، كرش به هنگام خارج شدن از ورزشگاه با آنها خوش و بش مي‌كرد و آنها را به داخل اتوبوس بازيكنان تيم ملي ايران ‌فرستاد تا تماشاگران با هر بازيكني كه مي‌خواهند عكس يادگاري بگيرند و امضا جمع كنند. كرش روي ركاب اتوبوس ايستاده بود و با آنها خوش و بش مي‌كرد. اين حركت سرمربي پرتغالي به شدت مورد تعجب و استقبال تماشاگران ايراني قرار گرفت و آنها از كرش تشكر مي‌كردند كه چنين حركتي را انجام مي‌دهد. 
جنجال عكس‌هاي سلفي منشوري
 
البته حضور پرشور هواداران تيم ملي، دردسرهايي هم براي ملي‌پوشان داشته است، طوري كه مسئولان تيم به بازيكنان سفارش كرده‌اند براي اينكه حاشيه به وجود نيايد، بيشتر مراقب باشند. نمونه اين دردسرها هم عكس‌هاي سلفي ملي‌پوشان و طرفداران تيم ملي است. حضور تعداد زيادي از هواداران در هتل و محل تمرين تيم ملي و تقاضاي عكس يادگاري با ملي‌پوشان باعث شده كه ملي‌پوشان ايران هم با كمال ميل با ايرانيان مقيم استراليا عكس يادگاري بگيرند اما انتشار بعضي از عكس‌هاي سلفي منشوري دردسرساز شده است. شنيده شده كه پس از انتشار عكس‌هاي منشوري ملي‌پوشان كه سر و صداي زيادي به پا كرد، كرش ناراحت شده و به بازيكنان تذكر داده كه از مسائل حاشيه‌ساز خودداري كنند و كاري نكنند كه به ضرر تيم ملي تمام شود. حتي كار به جايي رسيد كه مسئولان تيم ملي هم از اين كار ملي‌پوشان كه در فضاي مجازي هم سر و صداي زيادي را به پا كرده ابراز ناراحتي كردند. 
پيش‌بيني حضور 30 هزار ايراني در بازي با قطر
در حالي تيم ملي ايران در بازي دومش در جام‌ملت‌ها، جمعه در سيدني به مصاف قطر مي‌رود كه پيش‌بيني مي‌شود مانند مسابقه اول، اين بار هم ورزشگاه سيدني در قرق هواداران ايراني باشد. گفته مي‌شود كه تا ديروز براي بازي ايران و قطر كه در ورزشگاه 80 هزار نفري سيدني برگزار مي‌شود، حدود 25 هزار بليت توسط ايراني‌ها خريداري شده و طبق پيش‌بيني مسئولان تيم ملي، به نظر مي‌رسد در بازي پنج‌شنبه بيش از 30 هزار نفر ايراني در ورزشگاه حضور داشته باشند و تيم ملي را تشويق كنند تا شاگردان كرش كه پرطرفدارترين تيم بعد از استرالياي ميزبان هستند، احساس تنهايي نكنند. 
 
ادامه قدرت‌نمايي استراليا
 
در ادامه بازي‌هاي جام‌ملت‌ها، ديروز دو بازي از گروه A برگزار شد. ابتدا كره‌جنوبي كه در نخستين بازي يك بر صفر عمان را شكست داده بود، ديروز هم توانست با تك‌گل تائه هي كويت را شكست دهد و شش امتيازي شود و صعودش را قطعي كند. در بازي ديگر گروه، استراليا به مصاف كويت رفت. زردپوشان استراليايي كه در بازي اول كويت را 4 بر يك شكست داده بودند، عمان را هم با نتيجه پرگل 4 بر صفر شكست دادند تا نشان دهند كه آماده هستند و تنها قهرماني راضي‌شان مي‌كند. با اين نتايج صعود كره و استراليا قطعي شد و كويت و عمان اولين حذف شده‌ها لقب گرفتند. حالا در روز آخر مرحله گروهي استراليا و كره براي صدرنشيني در مرحله يك‌چهارم نهايي مي‌جنگند. 
 برنامه بازي‌هاي امروز
 
روز ششم شانزدهمين دوره جام‌ملت‌هاي آسيا، امروز با برگزاري دو ديدار از گروه B پيگيري مي‌شود. ابتدا كره‌شمالي و عربستان، ساعت 10:30 به وقت ايران در ورزشگاه ملبورن به مصاف هم مي‌روند و پس از آن تيم‌هاي ملي فوتبال چين و ازبكستان از ساعت 12:30 به وقت ايران در ورزشگاه سانكورپ شهر بريزبن با هم ديدار مي‌كنند. در اولين روز رقابت‌هاي اين گروه ازبكستان موفق شد با يك گل كره‌شمالي را شكست دهد و چيني‌ها نيز با يك گل عربستان سعودي را از پيش‌رو برداشتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار