کد خبر: 645695
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
استان کرمانشاه در آینده‌ای نزدیک با توجه به پتانسیل‌های موجود در زمینه تولید ماهی به‌عنوان قطب تولید ماهیان خاویار در کشور شناخته می‌شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه  با اعلام این مطلب گفت:  80 قطعه کاهی مولد در گونه‌های مختلف به مرکز شهید بهشتی گیلان‌غرب تحویل داده شده که این امر نشان دهنده پتانسیل بالای استان کرمانشاه در پرورش و تولید ماهی خاویار است.

کیومرث شهبازی کمک برای بهره‌برداری از مرکز تکثیر ماهیان خاویاری در استان کرمانشاه را به‌عنوان مهمترین خواسته سازمان جهاد کشاورزی استان از وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد.

وی همچنین  از تولید یک میلیون و 185 هزار قطعه ماهی زینتی در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا این میزان را یک میلیون قطعه دیگر افزایش دهیم.

به گفته مدیرکل شیلات استان کرمانشاه، این استان در زمینه تولید ماهیان سردابی در کشور رتبه ششم، در زمینه تولید میگو آب شیرین رتبه نخست و ماهی گرمابی رتبه ششم را داراست.

شهبازی به سرانه مصرف ماهی در کشور اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف ماهی در کشور 9 کیلوگرم بوده و این رقم در استان کرمانشاه به 7.5 کیلوگرم و در شهرستان سرپل‌ذهاب به 10.5 کیلوگرم می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به پروژه پرورش ماهیان خاویاری سراوان شهرستان گیلان‌غرب گفت: مزرعه پرورش ماهی خاویاری سراوان ظرفیت تولید 10 الی 12 کیلو خاویار در سال را دارد و  این مزرعه پرورش ماهی به‌عنوان تامین کننده قسمت اعظم ماهیان خاویاری  کشور محسوب می‌شود.

این مسئول مجتمع‌‌های پرورش ماهی یک هزار تنی گلین، تنگه منصوری اسلام‌آباد غرب در دو فاز و 300 تنی سراب گرم سرپل‌ذهاب را از مراکز پرورش ماهی استان کرمانشاه عنوان کرد.

 

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
1
ما که خاویار به چشم ندیدیم خدا کنه هی نباشه هرکی هم خورد کوفتش بشه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار