کد خبر: 644201
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
طرح جامع مطالعات خطرپذیری استان مرکزی با هدف شناخت مخاطرات و سوانح طبیعی که طی چند دهه اخیر بیشترین تکرار وقوع را در نقاط مختلف استان داشته است، در دست تهیه است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی با اعلام این خبر گفت: به منظور جامع و کامل‌تر شدن این سند مهم، مواردی مانند تهیه نقشه‌های GIS مربوط به لرزه خیزی، زمین لغزش و سیل خیزی مناطق مختلف به تفکیک هر شهرستان با لحاظ کردن بیشترین حوادث و تکرار طی چند دهه گذشته مورد دقت و تاکید قرار گرفت.

مهدی زندیه‌وکیلی افزود: استفاده از سند مذکور می‌تواند نقش موثری برای آمادگی‌ لازم شورا و دستگاه‌های اجرایی عضو برای مقابله با حوادث غیر مترقبه و اتخاذ راهکارهای مناسب برای مقابله با بحران به هنگام وقوع حوادث طبیعی یا انسان ساخت داشته باشد.

وی گفت: پس از رفع نواقص موجود و تکمیل این طرح، در جلسه‌ای با حضور استاندار مرکزی از طرح جامع مطالعات خطر پذیری استان مرکزی رونمایی و به منظور بهره‌برداری به فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ابلاغ خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی ادامه داد: در طرح جامع مطالعات خطرپذیری استان مرکزی تمامی اطلاعات زمین شناختی با رویکرد لرزه خیزی و سیل، رانش زمین، کولاک و یخبندان، انسداد راه‌ها، خشکسالی و سرمازدگی محصولات کشاورزی طی چند دهه اخیر مورد مطالعه قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار