کد خبر: 608884
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
تيم‌ملي واليبال براي انجام 3 بازي تداركاتي به روسيه رفت
تيم‌ملي واليبال ايران كه براي حضور در جام ملت‌هاي آسيا در امارات آماده مي‌شود ديروز براي انجام سه بازي تداركاتي با روسيه به مسكو رف
سعيد احمديان
تيم‌ملي واليبال ايران كه براي حضور در جام ملت‌هاي آسيا در امارات آماده مي‌شود ديروز براي انجام سه بازي تداركاتي با روسيه به مسكو رفت. اين اولين محك جدي شاگردان ولاسكو پس از ليگ جهاني واليبال است تا آنها را براي دفاع از عنوان قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا كه مهر در امارات برگزار مي‌شود آبديده‌تر كند. ملي‌پوشان كشورمان در مدت حضور در مسكو سه بازي تداركاتي و دوستانه با تيم‌ملي واليبال روسيه كه عنوان قهرمان المپيك 2012 و ليگ جهاني 2013 را در كارنامه افتخاراتش دارد، برگزار مي‌كنند.
 
چهارمين بازي با روس‌ها طي 14 ماه
ملي‌پوشان واليبال ايران براي چهارمين بار در 14 ماه گذشته برابر روس‌ها قرار خواهند گرفت. قرار است ايران از 4 شهريور تا 11 شهريور در سه بازي تداركاتي با روسيه بازي كند. سعيد معروف، مهدي مهدوي، شهرام محمودي، امير غفور، محمد موسوي، عادل غلامي، آرمين تشكري، عليرضا جديدي، فرهاد قائمي، رحمان داودي، حمزه زريني، آرش كشاورزي، فرهاد ظريف و مهدي مرندي 14 بازيكني هستند كه براي بازي تداركاتي با روسيه انتخاب شده‌اند.
اين اولين بار نيست كه ايران با قهرمان المپيك و ليگ جهاني مسابقه مي‌دهد. آخرين رويارويي دو تيم به ليگ جهاني بر مي‌گردد كه شاگردان ولاسكو در خرداد، در دو بازي رفت و برگشت در مسكو با نتايج 3- 0 و 3 - 1 برابر روسيه شكست خوردند. همچنين تيم‌ملي واليبال تابستان سال گذشته هم براي يك بازي تداركاتي به روسيه رفته بود. اين بازي در حالي برگزار شد كه روس‌ها خودشان را براي المپيك لندن آماده مي‌كردند. در اين مسابقه هم شاگردان ولاسكو به رغم اينكه پا به‌پاي تيم قدرتمند روسيه بازي كردند اما در نهايت 3–1 شكست خوردند.

  ولاسكو: بازي با روسيه هميشه مهم است
بازي با روسيه مهم‌ترين بازي تداركاتي شاگردان ولاسكو قبل از رويايي با تيم‌هاي آسيايي در جام ملت‌هاي امارات است، مسابقه‌اي كه ولاسكو از انجام آن، خوشحال است. او پيش از عزيمت به روسيه براي برگزاري چند ديدار دوستانه گفت: «روسيه قهرمان المپيك بوده و در ليگ جهاني هم روي سكوي قهرماني ايستاد؛ براي ما خيلي مهم است كه بتوانيم به روسيه برويم و با اين تيم بازي كنيم. ابتدا قرار بود دو بازي برابر روس‌ها انجام دهيم و سپس تبديل به سه بازي شد كه اين موضوع براي ما بسيار خوب خواهد بود.»
سرمربي آرژانتيني تيم‌ملي واليبال ايران كه تيمش را براي جام ملت‌هاي آسيا آماده مي‌كند درباره اين رقابت‌ها گفت: « حالا شرايط متفاوت است و تمام تيم‌هايي آسيايي مي‌خواهند برابر ايران پيروز شوند؛ در ليگ جهاني برابر روسيه و كوبا و ايتاليا با يك پيروزي مي‌توانستيم همه را سورپرايز كنيم، اما حالا احساس مسئوليت مي‌كنيم و حريفان مي‌خواهند ما را شكست دهند. ما شرايط خوبي داريم، اما اين موضوع را هم به خوبي مي‌دانيم كه كارمان سخت است.»
ولاسكو درخصوص تغييرات ايجاد شده در تيم‌ملي و غيبت مباشري در سفر به روسيه هم توضيح داد: « مباشري از ناحيه كتف مصدوم بود و برايش يك جايگزين پيدا كرديم؛ از نظر تاكتيكي هم تغيير خاصي نداشتيم و بايد همان روش‌هاي گذشته را تمرين كنيم تا بيشتر هماهنگ شويم. بايد از نظر روحي و رواني هم روي بازيكنان كار كنم، چون بازي برابر چين و كره و ژاپن و حتي استراليا سخت خواهد بود و ما بايد از تمام جهات آماده باشيم. برابر تيم‌هايي مانند چين و ژاپن كه سرعتي بازي مي‌كنند ما هم بازي سرعتي از خودمان به نمايش بگذاريم، اما برابر تيم‌هاي قدرتي مانند استراليا بايد تاكتيك‌هاي قدرتي اجرا كنيم.»
او ادامه داد: «پيش از هر بازي با بازيكنان صحبت مي‌كنم؛ به خوبي مي‌دانيم كه تيم‌هاي آسيايي مي‌خواهند برابر ايران شگفتي‌ساز شوند، چراكه قهرمان آسيا هستيم و در ليگ جهاني هم نتايج بسيار خوبي كسب كرده‌ايم. انگيزه حريفان برابر ايران بالا است و ما هم بايد انگيزه و تمركز خودمان را هم بالا ببريم تا مغلوب آنها نشويم.»
سرمربي تيم‌ملي واليبال در خصوص پوريا فياضي و غيبتش در تيم‌ملي بزرگسالان و تيم‌ملي زير 23 سال گفت: « فياضي در تيم بزرگسالان پنجمين دريافت كننده است؛ قائمي و مباشري مصدوم هستند و تا مطمئن نشوم كه فياضي مي‌تواند بازي كند از وي استفاده نمي‌كنم، اما خودم بسيار تمايل دارم كه فياضي به تيم زير 23 سال برود و با آن تيم به مسابقات جهاني برود.»
ولاسكو با بيان اينكه از ابتدا گفته بودم كه فياضي در تيم زير 23 سال نيست، افزود: «فياضي بدون شك توانايي بازي در تيم‌ملي بزرگسالان را در مسابقات جام ملت‌هاي آسيا دارد؛ از طرفي اگر براي يكي از پاسورهاي ما مشكلي پيش بيايد مي‌توانيم از محمد وادي استفاده كنيم. مشكل بزرگ ما آسيب ديدگي بازيكنان است، اگر آسيب‌ديدگي نداشته باشيم همه چيز خوب پيش خواهد رفت، اما خوشبختانه بازيكنان جايگزين خوبي داريم كه مي‌توانند به ما كمك كنند. قرا و فياضي را به تيم‌ملي زير 23 سال و ب داده‌ايم و اگر محمودي و غفور مصدوم شوند جايگزين ديگري نداريم و از اين بابت من ريسك خيلي بزرگي كرده‌ام، چون قرا و فياضي در برزيل هستند و نمي‌توانم از آنها استفاده كنم.»
در حالي تيم‌ملي واليبال براي جام ملت‌هاي آسيا آماده مي‌شود كه پيش از اين رقابت‌ها بايد در دهه سوم شهريور با تيم‌هاي پاكستان، بحرين و اندونزي در رقابت‌هاي انتخابي قهرماني جهان بازي كند، مسابقاتي كه به نظر مي‌رسد با توجه به حريفان آسان، شاگردان ولاسكو كار سختي پيش رو نداشته باشند. با وجود اين ولاسكو وعده داد كه ملي‌پوشان واليبال در اين بازي‌ها هم با تمام توان به ميدان مي‌روند: «قطعاً برابر اين تيم‌ها هم با تمام توان بازي خواهيم كرد. شرايط بازي برابر تيم‌هاي مختلف متفاوت است. بايد از نظر تمركز ذهني هم شرايط خوبي داشته باشيم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار