کد خبر: 466504
تعداد نظرات: ۶۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱

بر اساس تحقیقات انجام شده در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده از دستگاههای تصفیه کن موجب از بین رفتن ۹۰ تا ۹۵ درصد از املاح مفید آب می شود .
کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: بر اساس دو طرح تحقیقاتی استفاده از دستگاههای تصفیه که به روش معکوس(ORO ) عمل می کنند موجب از بین رفتن بخش زیادی از املاح مفید آب از جمله کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فلور می شود.
مهندس یوسف علی پزشک با بیان اینکه استفاده از دستگاه های تصفیه آب موجب از بین رفتن سختی آب شده و آب را به مقطر و یا سبک تبدیل می کند خاطر نشان کرد: بر اساس مقالات و پژوهشهای انجام شده در سطح کشور های مختلف آب سبک در دراز مدت موجب بروز آسیبهای جدی به قلب و عروق و اختلال در رشد استخوانی کودکان می شود.
کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علو م پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیشتر مردم از رنگ، وجود گل و لای، طعم و بوی آب شکایت دارند و این امر ناشی از مشخصات فیزیکی آب است در حالی که دستگاههای تصفیه بر ساختار شیمیایی آب تاثیر می گذارند .اظهار داشت: استفاده از فیلترهای ساده زغالی، شنی و ماسه و یا تصفیه های تک فیلتره در مناطقی که مشکل فیزیکی آب دارند راهکاری مناسب برای حل این موضوع به شمار می رود .
مهندس پزشک با بیان اینکه سختی آب یکی از شاخصهای اصلی در استاندارد آب سالم به شمار می رود گفت : در حال حاضر سختی آب مشهد ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم است که بر اساس شاخصها در حد مجاز قرار دارد و این در حالی است که با استفاده از دستگاههای تصفیه آب سختی آب به ۳۰ تا ۴۰ میلی گرم می رسد که برای سلامتی زیان آور است .
وی با بیان اینکه توليدكنندگان دستگاه تصفیه آب براي فروش كالاهاي خود نياز به بازار مصرف دارند به همين علت به جاي اينكه به سختي آب نگاه واقع بينانه داشته باشند، نگاهی كاسب كارانه دارند گفت : برخی از سودجویان اقدام به قرار دادن دو الکترود فلزی در مسیر تصفیه آب می کنند که این امر پس از مدتی موجب ایجاد رسوب و لای در دستگاه می شود و از این حربه برای تبلیغات خود و اینکه آب آشامیدنی مشکل دارد استفاده می کنند .
کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علو م پزشکی مشهد وجود طعم و گل و لای در آب آشامیدنی برخی از مناطق مشهد را نیز ناشی از ایجاد مشکل در سیستم آبرسانی و یا تصفیه آب عنوان کرد و تاکید کرد در این راستا شرکتهای آب و فاضلاب باید با اتخاذ تدابیر مناسب این مشکل را رفع کنند .

غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۴
azade
|
Germany
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
13
16
سلام. با تشکر از مطلبتون. به ما هم در زمینه تصفیه آب سر بزنید:
...
جلیلی
|
Germany
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
13
6
عالی بود ممنون
مهدی معدنی پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
11
4
لطفا با این شماره تماس بگیرید برای همکاری با یک مجتمع خیلی بزرگ
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
8
23
رسوب لای از کجا وارد آب می شه نکنه از آسمان وارد اب میشه
بجای گمراه. کردن مردم به فکر سلامت مردم باشید
sara
|
Germany
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
10
26
به نظر من املاح رو میشه از راههای دیگه مثل قرصهای مکمل تامین کرد.آب لوله کشی انقدر بوی بدی میده که حتی غذا روهم بدمزه میکنه.مزه وایتکس میگیره.نمیدونم چی قاطی آب میکنن.
پاسخ ها
رضا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
کلر مخلوط اب میکنن که خودش باعث کچلی و جوشهای بدن میشه و خیلی از بیماریهای پوستی رو بدنبال داره !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
املاح بصورت خدادادی در میوه سبزی غلات و... وجود دارد که حتی نیاز به قرص مکمل نیست . این قرص ها هم عوارضی دارد. برای دفع کلر از اب اشامیدنی کافیست انرا بجوشانید تا مزه وایتکس برود ولی متاسفانه در برخی شهرها اب لوله کشی غیر از کلر مواد سنگین دیگر هم دارد
ناشناس
| United States of America
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
ببینید ما در زمینه دستگاه های تصفیه اب فعالیت داریم اگر نیازی هست به توضیحات وخرید بنده در خدمت هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
اب لوله کشی مشهد در چند منطقه مشهد که زندگی کردم مشکلاتی که نوشته شده را ندارد برخی مناطق در سالهای گذشته وقتی اب سد پایین مرفتاب بد بو بود ولی در بیشتر مناطق مشهد اب مشکل طعم و مزه ندارد د از انجائیکه اب شهرها از نظر کیفیت متفاوت است نمیتوان برای همه انها از یک نوع دستگاه استفاده کرد لطفا گول فروشندگان دستگاه را نخورید اعتراض انها به مطلب بالا بخاطر سود و زیان مادی است و بخاط سلامتی مردم نیسا
ایرانی
|
United States of America
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
7
25
باید خدمت آقای دکتر عرض کنم ک بدن انسان کلا 2 درصد املاح مورد نیاز بدن خودش رو از آب تامین میکنه اونم با این آبی ک شما به خورد مردم میدین همون تامین نشه بهتره بعدم املاح اصلی بدن انسان از راه میوه جات و خیلی چیز های دیگه تامین نیشه نه فقط آب
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
5
20
نظر شما کاملا اشتباه و دستگاه تصفیه آب واقعا برای بیشتر مناطق مناسب میباشد بنده 5سال از دستگاه استفاده میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
9
6
باتشکر از اطلاع رسانی شما
رضا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
0
17
اقای پزشک : سیستم اب تصفیه شهری ایران بسیار قدیمی هست . ما در خوزستان هستیم اهواز ! اب بسیار بد بو ، پر از شن و شوری زیادو زنگ بد هست و اگر از اب تصفیه مصرف نکنیم تمام معده و کلیه هایمان از بین خاهد رفت ! الان مردم کل شیراز از سنگ کلیه رنج میبرند ! اینجا خیلی وقته که دیگه کسی انچنان سنگ کلیه نداره و اب تصفیه هم بسیار شیرین و تا حدی به تلخی میزنه که خود اب باران هم همین طعم رو میده و البته خوش خوراکه پس چاره ای نیست بجز مصرف اب تصفیه ! البته من به دویتان توصیه میکنم که مثلا اگر از کلمن برای خوردن اب استفاده میکنن مقداریشو اب تصفیه بریزن و مقدار دیگرش رو اب معمولی مثلا 3 4 لیوان تا مقداری املاح اب به بدنسون برسه ! اما و بهرحال اب و دستگاه اب تصفیه بهترین راه چاره هست برای اب بی کیفیت ایران که البته از این ابهای قوطی پلاستیکی به مراتب بهتره که اکثر کشورهای خارجی اون رو مصرف میکنن ! حداقل اب تصفیه مشکلات معده . روده و کلیه برای ادم درست نمیکنه . هیچ تبلیغی هم نیست چون اکثر این دستگاه های اب تصفیه که بعضیاشون تولید داخلن مثلا قم ! اما خیلیاشونم مال خارجن . یایوانی یا چینی و کیفیتشون هم خوبه !
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
2
4
این نظریه درست نیست اگر چند روز اب تصفیرو بنوشید وبعد از مدتی اب شیر معمولی را بخوری سنگین است و گره میخورد اما من یک سوال داشتم ایا تمام املاح رامیگیرد ماند نمک اهک اهن و...
محمد حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
1
9
خواهش میکنم اگه میشه بگید در جاهایی که از اب چاه استفاده میشه هم از دستگاه استفاده بشه بهتره یا نه
محمد حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
3
4
خواهش میکنم اگه میشه بگید در جاهایی که از اب چاه استفاده میشه هم از دستگاه استفاده بشه بهتره یا نه
آفتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
1
23
چقدر دروغ! از نیترات و کلر سرطان زا صحبتی نکردید.جای این حقه بازی ها کیفیت آب رو بالا ببرید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
1
23
من تو ازمایشگاه کار میکنم و روزانه تعداد افرادی که با مشکلات سنگ ها ورسوبات کلسیمی به ما مراجعه میکنن بسیار زیادن...بی اطلاعی مسؤلین نسبت به این مسئله جای سوال داره?!!در ضمن بدن کلسیم و املاح مورد نیازشو براحتی از طریق وعده های غذاییش دریافت میکنه ،هیج جای دنیا ملت کلسیم شونو از اب نمیگیرن،اونم به قیمت قربانی کردن کلیه هاشون!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
عامل ایجاد کننده سنگهای کلیه : در صورت وجود غلظت های بالا از موادغیر قابل حل در ادرار و ننوشیدن مایعات کافی و تغلیظ ادرار خطر تشکیل سنگ افزایش می یابد.

بیماری های کلیوی، دفع زیاد اگزالات موجود در (آجیل، مرکبات، گوجه فرنگی و توت فرنگی) و سیستین موجود در (تخم مرغ) باعث تشکیل سنگ از طفولیت می شود و براساس آنکه کدام فرآورده زائد داخل ادرار به صورت کریستال (بلور) درآید انواع متفاوتی از سنگ کلیه وجود دارد.
بزرگترین عامل تشکیل سنگ کلیه استعداد خود کلیه و ژنتیکی است
آب سخت هیچ ربطی به سنگ کلیه ندارد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
1
12
واقعا وقتی آب لوله کشی می خواییم بخوریم از بس بد بو و بد مزه است زجر آوره..تصفیه کن ها هرچی هم ضرر داشته باشه به اندازه این آب بی کیفیت لوله کشی ضرر نداره.اگه آب لوله کشی واقعا کیفیت داشت که مردم از تصفیه کن استفاده نمی کردن.پس یه فکری به حال آب مصرفی مردم بکنید تا کی شعار خسته نشدید از این همه سوء مدیریت و ژست مدیریت گرفتن و فقط نظر دادن.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
1
6
بنام خدای مهربان
بیم¬آری یا سلامتی
لزوم تفکیک آب آشامیدنی در منزل
طبق نظرسنجی اخیر که در آن سوال شده بود:
آیا شما با همان آبی که دوش می¬گیرید یا ظروف و لباسهای خود را می¬شویید ، همان را هم می¬خورید؟
۹۰ درصد پاسخ بله را داده اند!!!
و متاسفانه این یعنی افراد توجه زیادی به اهمیت کیفیت آب ورودی به بدن خود ندارند.
تنها آبی که باید با سایر آب¬ها متفاوت باشد کدام است ؟
آبی است که ما می¬خوریم لذا سایر آبها چه اهمیتی داری که چه کیفیتی دارد.
از آنجایی که ۷۰درصد بدن ما را آب تشکیل می¬دهد کیفیت آب خوراکی بسیار بسیار بسیار مهم است.
در بعضی خانواده¬ها افراد اقدام به جوشاندن آب می¬نمایند و یا آب لوله¬کشی عمومی را مستقیماً مصرف می¬کنند که در هر دو صورت کنترل کارآمدی بر کیفیت آب ندارند.
بطور کلی اهمیت ندادن به کیفیت آبی که از هر طریق وارد بدن میشود مانند (آشامیدن، چای و غذا) در منزل یا هر جایی دیگر علت بروز درصد بالایی از بیماری میباشد.
برای تأیید این موضوع می¬توانید تعداد بالای افراد را در بیمارستان¬ها ، درمانگاه¬ها آزمایشگاه¬ها و داروخانه¬ها مشاهده کنید.
به نظر شما آیا بهتر نیست آب شرب را لااقل از یک صافی عبور دهیم؟
آیا آبی که میخوریم نباید هیچ تفاوتی با آبی که زمین را میشوییم داشته باشد؟
حال شما می¬توانید با تغییر در نوع آب آشامیدنی خود – زندگی تان را تغییر دهید.
Change Your Life Change Your Water
هوشمندانه است با نصب دستگاه تصفیه آب
آب حیاط را از آب حیات تفکیک نمایید.
By Apply water filters seperate
gardening water from drinking water
چاره این کار توجه به نصب دستگاه تصفیه آب در منزل است
شما میتوانید با هزینه ای اندک دستگاه تصفیه کننده آب را در آشپزخانه زیر سینک ظرفشویی نصب نموده و روزانه ۱۵۰ لیتر آب تصفیه شده جهت خوردن، چای و غذا در اختیار داشته¬ باشید.
دوست عزیز و گرامی اگر هر یک از ما یک دستگاه تصفیه آب در منزل داشته باشیم و آب سالم و مطمئن در اختیار خانواده قرار دهیم به سلامت جامعه خدمت کرده¬ایم.
فرهنگ
میرکمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
8
10
جناب اقای دکتر .نمیدونم چه منفعتی از اینگونه اضحار نظر غیر علمی میبرید .اولا ی مقدار اطلاعاتتونو به روز کنید بعدش ی مقدار وجدان داشته باشید .البته که هر چه مردم بیشتر مریض وبیمار شوند جیب شما پزشکان پرتر میشود .وای به حال مملکتی که پزشکش از فاز تعهد انسانی و سوگند نام ای که هنگام فارق التحصیلی خورده بیرون بیاد .و هدفش کسب درامد بشه اخرین تحقیقات علمی در باره اب اشامیدنی ...حتما بخوانید
بدن انسان فقط 2 درصد از املاح وویتامینهای مورد نیاز خود را از اب تامین مینماید .و بقیه املاح مورد نیاز بدن از .میوه جات .غذاها .و مغز دانه ها .تامین میشود
املاح معدنی در طبیعت به دو گروه تقسیم میشود
مواد و املاح معدنی (Inorganic Minerals)
مواد و املاح آلی (Organic Minerals)
در این مقاله به بررسی تفاوت این دو می پردازیم.
دسته اول : مواد و املاح معدنی (Inorganic Minerals)
این دسته از عناصر به طور طبیعی در معادن، سنگها، خاک و به طور کلی در پوسته زمین یافت می شوند و آب در حین عبور از بستر سنگها و کانی ها، این املاح را در خود حل می کند.

مواد معدني براي بدن انسان مفيد نيستند.
بر خلاف تفکر رایج، املاح معدني (كه در آب نیز يافت مي شوند) برای بدن حیوانات و انسانها غیر قابل جذب و غیر مفید هستند و بدن این املاح را همانند سموم دفع می کند. درست برعکس گیاهان که غذای اصلی آنها، همین مواد معدنی هستند. می دانیم که گیاهان به وسیله ریشه خود و با کمک آب، مواد معدنی را از خاک جذب می کنند. برخی از محققین معتقدند الکترون های موجود در ساختار اتمی مواد معدنی بر خلاف عقربه های ساعت گردش می کنند و درنتیجه با الکترون های بدن انسان سازگار نیستند. این املاح برای بدن انسان مضر بوده و عوارضی همچون: درد و تورم در مفاصل، سنگ کلیه، عوارض فشار خون و ... را باعث می شوند. املاح معدنی به آب طعم و بو می دهند. هرچه آب ناخالص تر باشد طعم و بوی آن نامطبوع تر است.
یکی از آشناترین این ترکیبات، کربنات کلسیم است. این همان جرم و رسوبی است که در جداره کتری ، سماور و لوله های آب گرم مشاهده می کنید.
آیا حاضر هستید این رسوبات را مجددا در آب حل کرده و مصرف کنید؟ یا اینکه آن را آسیاب کرده و مانند نمک در غذا بریزید و استفاده کنید؟
می دانید چرا حاضر به انجام چنین کاری نیستید؟ چون مغز شما به صورت ناخودآگاه می داند که ترکیبات معدنی برای اندامهای شما مناسب نیستند.

دسته دوم : مواد و املاح آلی (Organic Minerals)
این دسته از املاح قابل جذب برای بدن حیوانات و انسان ها هستند. منبع اصلي اين املاح ، گياهان هستند. در واقع گياهان با جذب املاح معدني موجود در خاك تغذيه مي كنند. املاح معدني پس از ورود به اندامهاي گياه، در اثر پديده فتوسنتز تغيير ماهيت داده و تبديل به تركيبات آلي مي شوند.
املاح آلي براي بدن انسان قابل جذب و مفيد هستند.برخی از دانشمندان معتقدند الکترون های موجود در ساختار اتمی املاح آلي، موافق عقربه های ساعت گردش می کنند و در نتیجه با الکترونهای بدن انسان سازگار هستند.
انسان از طريق مصرف ميوه ها و سبزيجات و گوشت حيوانات گياه خوار، املاح آلي را جذب مي كند.
حالا قضاوت را به مردم عزیز میسپاریم
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
آدرس مغازه ت رو بده بیایم بخریم
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
2
9
اون آبی رو نباید تصفیه کرد که این املاحی که گفتید داشته باشه نه آبی که نصفش آهکه
میلاد احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
4
با سلام وعرض ادب خدمت جامعه ی پزشکی.میخاستم عرض کنم این دستگاههای تصفیه اب تو کشورهای پیشرفته ی دنیا مثل تایوان چین کره جنوبی ژاپن المان هند انگلیس ایتالیا امریکا وکانادا تولید واستفاده میشه که جز پیشرفته ترین کشورهای دنیا هستند با علم وتکنولوژی بروز .حتی یکی از اقوام من از امریکا امدن وگفتن تو امریکا همه چیز مالیات داره جز تصفیه اب خانگی یعنی دولت اب شرب سالم رو که خیلی از اب ایران سالمتره وتوسط سیستم های ازن ژنراتور ضد عفونی میشه نه کلر زنی مثل ایران تصفیه میکنه وتا درب منزل به مصرف کننده میده بعد میگه درداخل منزل میتونید ازدستگاه roاستفاده کنید بدون اینکه مالیاتی بابت خرید اون بدید.یعنی اب اونجا که تصفیه اش دقیقتر هست نیاز به تصفیه اب roداره بعد چطور شما میگید اب ایران خوبه ونیازی نداره.بعدشم میزان کلیسیم ومنیزیم موجود درشیر ولبنیات صد برابر اب مصرفی هست بدن املاح مفیدشو از مواد غذایی تامین میکنه.از طرفی ما مرتاض هندی نیستیم که فقط اب مصرف کنیم ومنتظر املاح بسیار اندک اب باشیم مواد غذایی میوجات گوشت لبنیات منبع سرشاری از املاح هستند باید به این نکته هم توجه کرد که بدن نیاز اندکی به املاح داره ومابقیشو بعنوان سموم دفع میکنه.باتشکر
سيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
5
15
واقعا متاسفم
من تو ايران زندگي نميكنم،ولي دلم به حال مردم كشورمون ميسوزه
اميدوارم كه همه مسولين خودشون به اين دردها گرفتار بشن
Hamed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
3
7
من شش هفت ساله دارم تو خونه استفاده میکنم و قبلا که مشکل گوارشی داشتم مرتفع شده بدون مصرف یه قرص.تازه از کجا معلوم که همین آقای دکتر خودش تو خونه از دستگاه استفاده نمیکنه؟
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
3
4
نویسنده مقاله چه توجیهی برای اون دوتا الکترود که میذارن توی آب و لجن روی آب بسته میشه داره؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
1
3
شما دکتر یا بنگاه دار
سرمردم کلاه نزارید من از اب الوده سنک کلیه گرفتم
عبدالکریم رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
4
10
بسمه تعالی
با عرض ادب و احترام خدمت تمامی دوستان و تشکر فراوان از تمامی دوستانی که به هر نحوی در پی فراهم نمودن وضعیت بهتر برای سلامتی بشر و از جمله مردم خوب و شریف ایران زمین هستند
سپاس بی کران از تمام دست اندرکاران تصفیه آبهای خانگی اعم از وارد کنندگان فروشندگان تعمیرکاران و طراحان عزیز کشورمان
همه میدانیم هر فنی و تخصصی نیاز به مراقبت و رفع اشکالات احتمالی خود را دارد و برای این مهم اگر انتقادات و مشکلات مشخص و اعلام نگردد ممکن است تبعات ناخوشایندی در حال و اینده داشته باشد . غرض این است که هدف بنده خدای ناکرده تخریب چیزی یا تعریف نابجایی از تجهیزی نیست
لازم است چندین مورد از مشکلات مربوط به این تجهیزات که بعضا در نظر گرفته نمی شود یا به راحتی از کنار ان میگذریم در اینجا بازگو گردد تا شاید راه حلی برای ان مهیا و یا با چشم باز و اگاهی کامل از ان استفاده کنیم .
1- همانگونه که همه میدانیم نقش سه مرحله اول دستگا های تصفیه اب خانگی کاهش عوامل کدورت آب و کلر و بعضا مواد الی و شیمایی اب می باشد.که درصد های آن برای اب اشامیدنی در استاندارد 1053 و WHO , AWWA امده است ( کاهش TSS -حذف کلر که باعث اسیب به ممبران مرحله چهارم میگردد - حذف مواد آلی و بعضی از سموم شیمایی )
2- مرحله چهارم یا ممبران جهت حذف مواد معدنی که در آب حل شده اند( TDS ) این مواد شامل اجزای مهمی همچون کلسیم و منیزیم( این دو یون فقط سختی آب تلقی میگردد) و پتاسیم و سدیم و..... ( کلیه کاتیونها )و بی کربنات و نیترات و سولفات و ....( کلیه آنیونها )و همچنین بطور ناخواسته حذف مواد الی یا جامدات معلق باقی مانده از سه مرحله قبل
سوال اول : با توجه به اینکه در مراحل قبل کلر حذف شده است احتمال رشد باکتری ها در اینجا در صورت توقف کار دستگاه بسیار ز یاد است و از انجا که کلر حذف شده اگر بگوییم این اتفاق نمی افتد خودمان را گمراه کرده ایم چرا که بنده با تجربه خود این مهم را در ازمایشگاه های مجهز به کرات برای دستگا هایی که مدتی از مدار خارج بوده دیده ام ( راه کار ها برای جلوگیری برای این امر باید به مردم اطلاع رسانی گردد چرا که می تواند بسیار خطر افرین باشد)
سوال دوم : بعضی ممبران های موجود در بازار در صورتی که برای اب با املاح حل شده بالا( TDS بالا) استفاده نشوند تقریبا تمامی کلسیم ومنیزیم و سدیم و بیکربنات آب را که برای بدن نیاز هستند حذف مینمایند و اگر بگوییم نه خودمان را یا مردم را فریب داده ایم چرا که این امر ثابت شده و برای همین مرحله آخر کپسول زرد رنگ بعنوان اضافه کننده یا طعم دهنده به سیستم اضافه گردیده و BY PASS خروجی مرحله سوم به خروجی ممبران میکس کننده یا تنظیم کننده TDS در طراحی های بعدی موید این امر هستند ( را هکارها برای نوع رفتار مناسب با این نقیصه برای مردم واضح نیست و بایستی اطلاع رسانی گردد اینکه بیان کنیم مواد معدنی از طریق اب جذب بدن نمیشود دروغ محض است ).
سوال سوم : از انجا که کلر در مراحل قبلی حذف شده در منبع ذخیره هر نو رشد میکروبیولوزی امکان پذیر است مخصوصا برای زمان هایی که از دستگاه بطور مداوم استفاده نمیگردد اگر بگوییم نه خود را فریب داده ایم راه کار های ممکن برای این امر برای مردم تشریح نشده است .
بدور از هر نوع غرض ورزی و برای سلامت مردم که هدف همه ماست بیاییم نقص ها را با راه کارهای فعلی موجود به اطلاع مردم برساینم وقتی ماشین را به کسی میفروشیم همه ما میدانیم ماشین خوب است اگر خطرات رانندگی بد خطرات استفاده بد و.... را به خریدا نگوییم ماشین میتواند قاتل او و خانواده اش یا یکی از ما باشد
با تشکر رضایی
یوسف علی پزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
1
5
سلام خدمت همه عزیزان که نظر دادن.خدمتتون بگم دستگاههای تصفیه آب با روش اسمز بسیار مفید هستن برا جاهایی که سختی زیادی دارن .ضمن اینکه بنده دستگاههای تصفیه رو رد نکردم .برا جاهائیکه کیفیت آب استانداردها تطبیق داره ضرورتی نداره.ضمن اینکه برا مشکل فیزیکی که دوستان مطرح میکنن شن یا ماسه و یا گل و لای ما نیاز به تک فیلتری داریم که فقط مشکلات فیزیکی رو حل کنیم.
پزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
1
6
خدمت همه دوستان عرض کنم مضرات آب سبک رو سرچ کنن و منابع مختلف بخونن. ضمن اینکه استانداردهای آب رو هم مطالعه کنن.همچنین ارتباط سنگ کلیه با آب مصرفی هم رو مطالعه کنن .در مطالعه ای که من انجام دادم در مناطقی که آب فقط مشکل ظا هری یا فیزیکی داره فقط نیاز به تک فیلتر داریم .اما در مناطف آب با سختی بالا ممکنه از دستگاه تصفیه اونم با تنظیم مورد استفاده قرار بگیره.
خوزستان یا هر شهر دیگه که آب بو یا طعم داره نیاز به فیلتر کردن آب احساس میشه
پاسخ ها
Amir
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
شما بهتره اول خودتون آب تصفیه شده رو یه هفته مصرف کنید بعد در مورد آب شهری اظهار نظر کنید
خوندن مطلب توی اینترنت کار زیاد سختی نیست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
4
سلام خوب حالا با این اب (( مثلا )) تصویه شده ای که ملت میخورن و سنگ کلیه و صدتا مرض دیگه میگیرن.چکار باید کرد..
رتبه بهداشت و سلامت ایران هم که توی دنیا 153هستش...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
3
6
میخوان مردمو بکشن
مهدی
|
Germany
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
6
سلام
بنده بیمار پیوند کلیه هستم و مدتها از مشکلات گوارشی و درد معده رنج می بردم و یکبار دچار خونریزی معده شدم الان ۴ سال است از دستگاه تصفیه خانگی استفاده میکنم هم مشکل معده مرتفع شده هم با چکاپ کلی ۶ ماهه و از روی حال عمومی احساس میکنم وضع کلیه پیونده به مراتب بهتر از قبل است نمیدانم توجیه علمی اون چیه فقط روی بدن بیمار خودم تجربه کردم عالیه
دوستی دارم که بیش از۱۰ ساله که دستگاه تصفیه نصب کرده اونم راضیه
البته بنده صرفا تجربه خودم رو گفتم
شعله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
1
1
سلام آیامنظورهمان تست کانالیزورهست اگر همونه چرا این تست بادستگاه اسموس معکوس باعث تغییر آب نمیشه درحالیکه تغییر آب باتست کاتالیزور باید همون تغیبراتی باشه که با لوله کشی صورت میگیره پس دلیلش چیه اگر کلاهبرداریه جواب بدین ممنون میشم
امیر
|
Germany
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
3
بجای گمراه کردن مردم ب فکر مردم باشید .این
اشتباه است. البته هیچ کس منکر زحماتی که در تصفيه خانه های سازمان آب برای پالایش آب کشیده می شود نیست. اما نکته اینجاست که نه تنها درایران ، بلکه در هیچ کشور دیگری ناخالصی های محلول در آب مثل : سختی و سنگینی آب ، املاح حل شده در آب و ... از آب جدا نمی شوند چرا که هزینه جداسازی ناخالصی های محلول در آب بسیار بالاست و نیاز به فن آوری های پیشرفته مثل تکنولوژی اسمزمعکوس دارد. با توجه به اینکه حجم زیادی از آب شهری صرف مصارف غیر آشامیدنی ( مثل شستشوی لباس ، استحمام ، شستشوی ظروف ، آبیاری گلدان ها و باغچه ها و ... ) می شود لذا عاقلانه نیست که تمام آب مصرفی شهری با هزینه های هنگفت تصفیه کامل شود و ناخالصی های حل شده در آن حذف شود. علاوه بر این پوسیدگی و زنگ زدگی لوله های شهری نیز عامل دیگری است که باعث آلوده شدن نسبی آب شهری می گردد. کارشناسان معتقدند با حذف این ناخالصی ها و همچنین حذف ذرات ناشی از پوسیدگی لوله ها از آب آشامیدنی ، می توان آبی باکیفیت بالاتر را برای مصرف آشامیدنی تهیه کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
سلام
دوستان ایا دستگاه تصفیه آب خانگی میتونه مانع از ورود ماده کلر بشه؟؟
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
بله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
1
آب آشامیدنی لوله کشی مشکل داره. اگه یه منبع آب بگیرید می فهمید. بعد یه مدت همچین گلی تهش می بنده که نگو و نپرس. چرا با سلامت مردم بازی می کنید؟ بجای اینکار آب رو کامل تصفیه کنید تا ما هم مجبور به خرید دستگاه تصفیه آب نباشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
2
دکترجان این تبلیغات منفی شما هیچ تاثیری روی ذهن مردم نداره.ماکاری رومیکنیم که عقل حکم میده.پس زحمت زیادی نکشید.ما نیازی به املاح به ظاهرمفید آب نداریم واملاح موردنیازبدنمون از غذا تامین میشه.ضمنا شما مارو درخت فرض کردید که املاح موردنیازمونواز نوع معدنیش رو اونم از آب جذب کنیم.واقعا خنده داره
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
3
من برای این آقای دکتر متاسفم که اصلا حرفی از کلر نزد که با تجویز خود وزارت بهداشت و تایید امثال ایشون به خورد مردم میدن و میدونن خیلی خطرناکه.متاسفم متاسفم متاسفم
این آقایون فک می کنن دوره قاجاره و مردم ...
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
1
1
سلام
تصفیه آب شهری در ایران کلا به درد نمیخوره و باید از تصفیه خانگی استفاده کرد
املاح معدنی با مصرف سبزیجات جایگذین میشن پس نیاز به خوردن آب زیاد نیست
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
1
باسلام
من فکر میکنم آب تصفیه هر چقدر هم مضر باشه از آب پر گل و لای اهواز خیلی بهتره.
قباد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
0
1
دکتر جان طبق استاندارد nsf مقدار tds بایستی بین 50 تا 90 ppmباشه که نه املاح کامل توسط ممبرین حذف بشه نه طعم اب خیلی تلخ بشه . در ضمن برای جلوگیری از ماندن طولانی اب در مخزن ذخیره دستگاه تصفیه؛ مثل مسافرت؛ شما میتونید شیر دستگاه رو ببندید و شیر مصرف رو باز بگذارین تا اب داخل مخزن کلا تخلیه بشه ومشکلی پیش نیاد. با احترام
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
7
آقای مهندس باید تو قم زندگی کنی تا بدونی با آب لوله کشی رو حتی دلت نمیخواد حمام بری چه برسه به خوردنش

یه سری تحقیقات بی اساس ، این همه مواد غذایی ناسالم و خطرناک تو زندگی روزمره مردم هست صدای هیچکس در نمیاد اونوقت به دستگاه تصفیه کن گیر میدید

نوشابه، سوسیس، کالباس، انواع کنسرو، برنج هندی، چای های خارجی و ... و.... و....

آره راست میگید آب تصفیه کن خوب نیست!!!!
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
1
سلام
تصفیه اب بخرید اونم از نوع خوبش اب ها هم اهک دارن هم میکروب .
نخواستیم املاح اب رو
نخواستیم کلر که با اب واکنش بده اسید تولید کنه
نخواستیم اسید کلریدریک بخوریم که نابود بشیم
...
مهدی
|
Germany
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
0
0
یعنی چی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
1
0
اگر مدت زیادی از آب بدون املاح استفاده کنیم چه مشکلی برای بدن پیش می آید؟
مولایی
|
Germany
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
1
1
سلام جناب پزشک تو جنوب زندگی نکردین ک شیر آب شهریو باز کنین یه مایع قهوه ای رنگ مثل شیرکاکائو یا آب پرتقال از شیر بیاد بیرون که این حرفارو میزنین مرد مومن ..
پاسخ ها
امیر کاملی
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
واقعا موافقم، استان های جنوبی نیاز شدید به دستگاه تصفیه آب دارن
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
2
ایشون دکترن دیگه باید بد بگن از تکنولوژی هایی که موجب کم رونق تر شدن جیب شون هست،چرااز این دروغ بزرگ پزشکی چیزی نمیگین از خمیر دندون هایی که باعث از بین رفتن دندون میشه
زهرا صادقی
|
Netherlands
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
1
ممنون از اطلاع رسانی شما.
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
6
سلام دوستان، خواهشا هرچی دکترها میگن عکسشو عمل کنید. راز سلامت همین است و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
این حرف واقعا لایک داره دمت گرم
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
0
2
سلام لطفا اگر کسی مارک خوبی از دستگاه تصفیه آب میشناسه معرفی کنه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
1
2
بهترین روش تصویه آب جوشاندن اون درظرف مسی یابرنجیه بعدبذارین سردبشه موادمضرته نشین میشه بعدشم استفاده کنید چندساله این روش من توخونست ین دکتر........ هیچی هالیش نیست
پاسخ ها
Bm
| Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
دوست عزیز
جوشانند آب تاثیر مطلوبی در کیفیت آب ندارد.
خواهش می‌کنم اطلاعاتتون رو تا حدودی بروز کنید تا مردم هم از نظر شما گمراه نشن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
0
با سلام
اگر در دستگاه های 6 فیلتره تسویه آب ، 6 فیلتر را هم زمان تعویض کنیم چه مقدار شیر روی سینک را باز بزاریم تا مطمئن بشیم فیلترها شسته شده اند؟ و با اطمینان از آب تسویه شده استفاده کنیم؟
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
0
3
من کلا با این دستگاههای تصفیه اب که شده تجارت و شغل بعضیها مخالفم. خودم شاهد بودم کسانی که از منبع درآمدشون از این راهه هیچ دلسوری ندارن فیلتراشونو به جای تعویض میشورن و ماهها از تاریخش که میگذره بازم تعویض نمیکنن. الانم بخاطر کرونا این نازلاشون عین نازل پمپ بنزینا باعث انتقال ویروس هست. به نظرم تصفیه اب فقط خانگی باید باشه که خودمون بدونیم کی فیلترشو باید عوض کرد و مراقبتها و بهداشت فردی رعایت بشه
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
1
2
بهترین روش جوشاندن آب وبعد گذاشتن در یخچال است گول تصفیه را نخورید من سنگ کلیه داشتم الان دوسال آب جوشانده استفاده میکنم وهیچی مشکلی ندارم
فرهاد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
1
0
دستگاه تصفیه آب یه وسیله برای کاسبان و تجاریه متاسفانه....
اونایی که گیاه خوار هستن میدونن من چی گفتم...
صبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
0
0
علم اول و آخر به رسولش و او به ما آموخت : دو چیز باعث اصلاح بدن است و ضرری ندارد یکی آب جوشیده سرد شده ... حالا هرکی دوست داره پول خرج کنه مختاره مامان من ک یک کتری بزرگ آب میجوشونه میگذاره کنار سرد میشه استفاده میکنن تو یخچالم میتونین بگذارین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار