کد خبر: 1253226
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
به مدیر و همکاران خود نشان دهید برای کارتان ارزش قائلید و تلاش می‌کنید شرکت را به اهدافش برسانید. پس نگذارید ترس از دست دادن شغل، جلوی پیشرفت‌تان را بگیرد

جوان آنلاین: کانال تلگرامی «آکادمی مدیریت» نوشت: اغلب مردم تمایل دارند در محیط کارشان مورد احترام قرار گیرند، اما گاهی برای به دست آوردن این احترام دچار اشتباه می‌شوند. در ادامه ۱۱ راهی را که به شما کمک می‌کند در محل کارتان احترام دریافت کنید معرفی می‌کنیم. 
۱) اعتماد به نفس داشته باشید: به مدیر و همکاران خود نشان دهید برای کارتان ارزش قائلید و تلاش می‌کنید شرکت را به اهدافش برسانید. پس نگذارید ترس از دست دادن شغل، جلوی پیشرفت‌تان را بگیرد. 
۲) همیشه برنامه جایگزینی داشته باشید تا بتوانید به اندازه کافی بلندپروازی کنید. اینکه انتخاب‌هایی جلوی رویتان باشد به شما اعتماد به نفس کافی را می‌دهد. 
۳) سعی کنید هر کاری را که به شما محول می‌شود، سر موقع انجام دهید: با این روش به همه نشان می‌دهید مسئولیت‌پذیر هستید و به قول‌هایتان وفا می‌کنید. علاوه بر آن، این کار به دیگران نشان می‌دهد می‌توانند روی شما حساب باز کنند و قابل اعتماد هستید. 
۴) متواضع و فروتن باشید: عیب‌هایتان را بپذیرید، اما خیلی روی آن متمرکز نشوید. باید متواضع باشید، اما این خصوصیت نیازمند اعتماد به نفس است. قطعاً اطرافیان به کسی که متزلزل باشد، احترام نمی‌گذارند و این شخص هیچ وقت مورد اعتماد نخواهد بود. 
۵) با صبر و بردباری با اطرافیان رفتار کنید: بردباری و رفتار صبورانه به همکاران نشان می‌دهد که توانایی آن‌ها را باور دارید. حتماً می‌دانید مردم به کسانی که رفتار و منش خوبی دارند بیشتر احترام می‌گذارند و به‌راحتی می‌توانند مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارند. حتی اگر با همکارانتان مشکل دارید، به آن‌ها احترام بگذارید.
۶) شایعه پراکنی نکنید: شاید گاهی به دنبال شایعات بروید و آن‌ها را برای دیگران تعریف کنید، اما با این کار خود را غیرقابل اعتماد جلوه می‌دهید و دیگران شما را برای حفظ اطلاعات محرمانه، لایق نخواهند دانست. شایعه‌پراکنی این تصور را به وجود می‌آورد که از بدبختی دیگران خوشحال می‌شوید و این مسئله احترام را از شما دور می‌کند. 
۷) دیگران را از اخبار مطلع کنید: هر تغییری را که در شرکت به وجود می‌آید، با کارمندان خود در میان بگذارید. کارمندانتان را تشویق کنید تا سؤال بپرسند و بدانند در شرکت چه خبر است. بهترین توصیه این است که خبرنامه داخلی داشته باشید و کارکنانتان را از تمام جزئیات مطلع کنید. 
۸) کارمندانتان را تشویق کنید: تشویق کردن به آن‌ها کمک می‌کند تا توانایی‌های خود را باور کنند و با انگیزه بیشتری کار کنند و همواره به دنبال یادگیری مهارت‌های جدید باشند. اگر می‌خواهید از کارمندان انتقاد کنید، انتقاد را با تعریف کردن از کاری که در انجامش تواناست همراه کنید. 
۹) دانش خود را با همکارانتان به اشتراک بگذارید: اشتراک گذاری دانش و اطلاعات کمک می‌کند تا در محل کارتان اخلاق تیمی به وجود آید و دیگران را در موفقیت‌های خود شریک کنید. با این روش هر کارمندی، همکار خود را همراه می‌کند که تأثیر بسزایی در موفقیت شرکت دارد. 
۱۰) همیشه مرتب و منظم باشید: محیط کاری منظم و فعال نشان می‌دهد افراد هدفمند و سختکوشی در آن مشغول کار هستند، اما در مقابل محل کار آشفته و به هم ریخته، گویای آن است هیچ تلاشی برای دستیابی به اهدافتان ندارید. نحوه لباس پوشیدن نیز مهم است و نشان دهنده اهمیتی است که برای حرفه‌تان قائل هستید. پس وقتی سرکار می‌روید، طوری لباس بپوشید که انگار می‌خواهید درخواست افزایش حقوق و مزایا دهید. 
۱۱) همیشه رفتار حرفه‌ای داشته باشید: اگر می‌خواهید در محل کار به احترام برسید، حتی در دورهمی‌های غیررسمی هم حرکت ناشایستی انجام ندهید. در مراسم غیررسمی و خارج از چارچوب شرکت، حرف‌ها و رفتار‌های نامناسب از خود نشان ندهید که وجهه حرفه‌ای‌تان را زیر سؤال می‌برد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار