کد خبر: 1237035
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
معاون اول قوه قضاییه، گفت: اجرای صحیح قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول بستگی زیادی به اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی عمومی دارد و لازم است در این خصوص اقدام جدی و منسجم انجام شود.

جوان آنلاین: سومین جلسه پیگیری و هماهنگی اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول روز شنبه، نهم تیر در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی، معاون اول قوه قضائیه، حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، صاحبکار، معاون راهبردی قوه قضائیه، پورسید، معاون حقوقی و امور مجلس، کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات، رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش مهر، در ابتدای این جلسه با یادآوری مصوبات جلسات پیشین، معاون اول قوه قضائیه، تصریح کرد: با توجه به اینکه قانون لازم الاجرا شده است، اقداماتی که هر بخش یا هر دستگاه باید انجام دهد، به صورت مصوبه ابلاغ می‌شود و در مهلت زمانی مقرر، مجری مصوبه بایستی آن را اجرا کند و چنانچه به هر دلیل مصوبه اجرا نگردید، لازم است در جلسه بعد علت آن را توضیح دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خلیلی، افزود: اجرای صحیح قانون بستگی زیادی به اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی عمومی دارد و لازم است در این خصوص اقدام جدی و منسجم انجام شود.

در ادامه این جلسه آخرین وضعیت فعالیت سامانه‌های موضوع ماده دو قانون بررسی و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت سامانه ثبت معاملات که در ماده ۲ قانون پیش‌بینی شده است بارگذاری شده و ظرف هفته جاری در یک استان به صورت پایلوت فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: ظرف یک هفته اخیر هماهنگی‌های لازم با رؤسای ادارات ثبت استان‌ها، مسئولان اتحادیه‌های مشاوران و املاک و کانون سردفتران برگزار و مواد قانونی و تکالیف مقرر در قانون الزام به ثبت معاملات غیرمنقول تشریح شد و اقدامات اجرایی اولیه از امروز آغاز خواهد شد، البته به نحوی اقدام خواهد شد که اشکال و اختلال در امور جاری مردم انجام نشود.

بابایی در ادامه گفت: برای اجرای ماده ۳ قانون لازم است دو سامانه راه‌اندازی شود و به سرعت اقدامات لازم در این مورد انجام شده است و از هفته آینده به صورت پایلوت دسترسی لازم به مشاوران املاک به سامانه کاتب داده می‌شود تا پیش نویس قرارداد‌های توسط مشاوران املاک در این سامانه ثبت شود.

در ادامه این جلسه، رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه، گفت: بسته اطلاع‌رسانی و پیوست رسانه‌ای اجرای قانون، طراحی و آماده خواهد شد و تلاش می‌کنیم به نحو گسترده و دقیق درباره نحوه اجرای قانون برای عموم مردم آگاهی بخشی و روشنگری کنیم.

جلسه پیگیری اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول به صورت هفتگی به ریاست معاون اول قوه قضائیه برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار