«بازی خونی» قیام مردم آمل در سال ۱۳۶۰ را محور داستانش قرار داده و فی‌نفسه از سوژه خوبی برای فیلمسازی بهره برده ولی پرداخت ضعیف فیلم به این واقعه باعث سوخت‌شدن یک ماجرای ملتهب و حساس شده‌است. 
در فیلم‌های زندگینامه‌ای تماشاگر به چند مؤلفه بیش از همه توجه می‌کند، نخست شبیه‌سازی شخصیت‌ها و بازنمایی درست و اصولی وقایع و موقعیت‌ها، همچنین شخصیت پردازی باید به گونه‌ای باورپذیر انجام گیرد تا تماشاگر حس همذات‌پنداری با شخصیت اصلی پیدا کند و با او تا پایان همراه شود.
نگاهی به فیلم قدرنادیده سال ۲۰۲۴؛ «چیز‌های کوچک اینچنینی»
چیز‌های کوچک این‌چنینی با نام لاتین  «Small Things Like This» یکی از قدرنادیده‌ترین و مناقشه‌برانگیزترین فیلم‌های سال ۲۰۲۴ میلادی محسوب می‌شود، اما چرا قدرنادیده، چرا مناقشه‌برانگیز؟
موتمن تلاش کرده اثری بسازد که به پرده سینما اندازه باشد و مختصات سینمای جنایی یا معمایی و ایضاً یک درام درون‌شهری، اما با شکل نامرسوم را روایت کند 
چرا دیوید لینچ به عنوان فیلمسازی متفاوت در هالیوود شناخته می‌شود؟
لینچ در مصاحبه‌ای گفته بود: «رؤیاها، منبع اصلی الهام من هستند. وقتی خواب می‌بینم، به دنیایی می‌روم که در آن همه‌چیز ممکن است. در رؤیاها، منطق معمول کار نمی‌کند و می‌توانم هر چیزی را تصور کنم. وقتی از خواب بیدار می‌شوم، سعی می‌کنم این تصاویر و احساسات را در فیلم‌هایم به تصویر بکشم.»
آیا تازه‌نفس‌ها می‌توانند سینمای دفاع مقدس را به روز کنند؟
در بیش از چهار دهه‌ای که از پیدایش و آغاز به کار سینمای دفاع مقدس می‌گذرد، چندین نسل از کارگردانان ایرانی در این ژانر سینمایی فعالیت کرده‌اند و فیلم‌های پرشماری را با کیفیت‌های متفاوت از خود به یادگار گذاشته‌اند
نگاهی انتقادی به فیلم «آنورا» برنده نخل طلای کن ۲۰۲۴
آنورا، ژست مارکسیستی و ضدسرمایه‌داری تندی دارد که نمی‌توان آن را باور کرد به‌طوری که در برخی لحظات به یک بیانیه سیاسی بدل می‌شود
سعید ابوطالب با برنامه‌های اخیرش بیشتر در حال در جا زدن بوده است
زمانی بازی مافیا به یک برنامه تکراری و خسته‌کننده در پلتفرم‌ها تبدیل شد. آش مافیاسازی در قالب‌های مختلف به اندازه‌ای شور شد که بینندگان این برنامه‌ها ریخت و مدیران پلتفرم‌ها ادامه دادن چنین برنامه‌هایی را به صلاح ندانستند. 
ساختن فیلم‌های جاده‌ای در سینمای امریکا و اروپا رواجی نسبی دارد و معمولاً کارگردانان نسبت به ساخت چنین فیلم‌هایی علاقه نشان می‌دهند. نمونه‌های درخشان زیادی از این فیلم‌ها موجود است که فعلاً محل بررسی‌مان نیست، اما ساخت فیلم‌های جاده‌ای در سینمای ایران چنان مرسوم نیست و فیلمسازان بنا به سختی‌های کار علاقه‌ای به ساختن چنین فیلم‌هایی نشان نمی‌دهند. 
نگاهی به فیلم پرسروصدای جشنواره کن؛ «کنت مونت کریستو» محصول ۲۰۲۴
فرانسوی‌ها در سال‌های اخیر به تبعیت از امریکایی‌ها و به‌طور خاص هالیوودی‌ها به سراغ اسطوره‌ها و تاریخ معاصر خود رفتند تا علاوه بر رونمایی از سوژه‌ها و شخصیت‌های جذاب ملی و میهنی، تاریخچه و تمدن خود را به رخ دیگر کشور‌ها و نسل‌های جدیدشان بکشند
۴