کد خبر: 1229837
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز شنبه ادعا کرد که ارتش یمن به یک نفتکش یونانی در دریای سرخ حمله موشکی کرده است.

جوان آنلاین: در بیانیه سنتکام ادعا شده است: در تاریخ ۱۸ ماه مه حدود ساعت ۱ بامداد (به وقت صنعا) , گروه حوثی یک موشک بالستیک ضد کشتی را به سمت دریای سرخ پرتاب کردند و این موشک به کشتی موسوم به ام تی ویند که یک نفتکش با پرچم پاناما و متعلق به یونان است، برخورد کرد.

به گزارش ایرنا، در ادامه این بیانیه آمده است: این کشتی اخیراً در روسیه پهلو گرفته بود و عازم چین بود. این حمله موشکی منجر به ورود آب به کشتی و از دست دادن پیشرانه و کنترل این کشتی شد.

سنتکام ادامه داد: یک شناور ائتلاف "فورا"به درخواست کمک این نفتکش پاسخ داد، اما نیازی به کمک نبود و خدمه ام تی ویند توانستند نیروی محرکه و کنترل را بازیابی کنند و این حمله تلفات جانی نداشته است.

سنتکام با ادامه طرح ادعای بی اساس علیه ایران ادعا کرد: ادامه این رفتار خرابکارانه و بی پروا از سوی حوثی‌های مورد حمایت ایران، ثبات منطقه را تهدید می‌کند و جان دریانوردان در سراسر دریای سرخ و خلیج عدن را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایرنا، منابع رسانه‌ای امروز (شنبه) از حمله موشکی به یک نفتکش در نزدیکی بندر المخای یمن در دریای سرخ خبر دادند.

رویترز به نقل از شرکت امنیت دریایی «امبری» انگلیس اعلام کرد که گزارشی را مبنی بر وقوع یک حادثه امنیتی در ۱۰ مایل دریایی در جنوب غرب المخای یمن دریافت کرده است.

امبری اعلام کرد که گزارش‌های اولیه حاکی از حمله موشکی به یک کشتی است.

طبق این گزارش این کشتی دچار آسیب شده است.

نیرو‌های مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیرو‌های مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیرو‌های یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده که هدف از این عملیات فقط دفاعی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار