کد خبر: 1229589
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
پرونده فساد در فوتبال افشاریان هنوز عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون است! 
ابعاد جدیدترین پرونده فساد در فوتبال کشور گسترده است و تحقیقات و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد. هفته گذشته معلوم شد برخی از مدیران فدراسیون با همکاری برخی مدیران وقت باشگاه مس رفسنجان تخلفات گسترده مالی داشته‌اند
شیوا نوروزی

جوان آنلاین: استعفای دو متـهم اصلــی پرونده جدید «فساد بزرگ در فوتبال» ایران در حالی بازتاب‌های زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشته که یکی از آن‌ها همچنان عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون است!
همانطور که گفته می‌شد و انتظار می‌رفت خداداد افشاریان و سهیل مهدی مجبور به ترک مسئولیت‌هایشان در کمیته داوران و سازمان لیگ فوتبال شدند و استعفای اجباری و طلبکارانه آن‌ها مخالفی نداشت. مهدی تاج برای به حداقل رساندن زمان، فوری جانشین‌هایشان را نیز معرفی کرد. از آنجا که افشاریان مدعی است برای جلوگیری از ایجاد حاشیه و التهاب به شکل خودجوش استعفا داده، این سؤال مطرح است که تکلیف عضویت او در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال چه خواهد شد؟
 
ابعاد جدیدترین پرونده فساد در فوتبال کشور گسترده است و تحقیقات و بررسی‌ها همچنان ادامه دارد. هفته گذشته معلوم شد برخی از مدیران فدراسیون با همکاری برخی مدیران وقت باشگاه مس رفسنجان تخلفات گسترده مالی داشته‌اند. رئیس کل دادگستری کرمان تشکیل پرونده با موضوع اتهام فساد مالی در این باشگاه را تأیید کرده است. بر این اساس، سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان پس از دریافت گزارشی در خصوص فساد مالی در باشگاه لیگ برتری وارد عمل شد و چند نفر از مسئولان سابق باشگاه تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند. با اینکه گفته می‌شود این پرونده مربوط سال ۱۴۰۰ و قبل از آن است، اما احضار پنج نفر از افراد حاضر در کمیته داوران، سازمان لیگ و اعضای فدراسیون فوتبال قضیه را حساس‌تر کرده است. 
تحقیقات در جریان است و جامعه فوتبال و مردم منتظر اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی‌های بعدی هستند. ترکش‌های این پرونده دامن افشاریان و سهیل مهدی را هم گرفته است. در سایت فدراسیون فوتبال متن استعفای رئیس جنجالی کمیته داوران آمده، اما خبری از نامه رئیس مسابقات سازمان لیگ نیست! 
جالب اینکه در شرایط فعلی نه مهدی تاج و نه هیچ‌کدام از رفقا و همراهانش هیچ مخالفتی با رفتن این دو نفر نداشتند، خیلی زود هم نفرات جایگزین معرفی شدند. به این ترتیب با حکم رئیس فدراسیون، دانیال مرادی به‌طور موقت عهده‌دار مسئولیت امور مرتبط با کمیته داوران تا تعیین سرپرست برای این کمیته شد. همچنین با حکم رئیس سازمان لیگ، محمدرضا کشوری‌فرد وظایف کمیته مسابقات سازمان لیگ را برعهده گرفت.
 
به رغم سکوت تاج و دیگر تصمیم‌گیرندگان در فدراسیون، فعلاً فقط امیرمهدی علوی، مدیر روابط‌عمومی فدراسیون به تغییرات اخیر واکنش نشان داده است: «با انتشار این خبر در سایت فدراسیون برای روشن شدن موضوع باید به نکاتی اشاره داشت. با توجه به اعلام کناره‌گیری خداداد افشاریان از کمیته داوران این استعفا از سوی رئیس فدراسیون مورد موافقت قرار گرفت که با توجه به سفر برون‌مرزی مهدی، تاج رئیس فدراسیون، این استعفا به صورت تلفنی مطرح و مورد موافقت قرار گرفته است. افشاریان با هدف اینکه مباحث به صورت مناسب طی شود کناره‌گیری خود را اعلام کرد که با دستور رئیس فدراسیون از این پس دانیال مرادی، رئیس دپارتمان داوری تا تعیین تکلیف سرپرست کمیته داوران، عهده‌دار وظایف او شد. در سازمان لیگ هم با توجه به شرایط مشابه و با تأکید بر اینکه در مقطع حساس لیگ هستیم، کشوری‌فرد دبیر سازمان لیگ جایگزین سهیل مهدی شد تا روند مسابقات طی شود.»
 
در ادامه افشاگری‌های ریز و درشت از واقعیت‌های تلخ و پشت‌پرده‌های فوتبال، روز گذشته علی رمضانی، عضو کنونی هیئت‌مدیره مس رفسنجان و مدیرعامل سابق باشگاه مس کرمان در گفت‌وگویی تلویزیونی ادعا‌های جالبی را در خصوص حواشی بازی‌های لیگ مطرح کرد: «زمانی که مدیرعامل مس کرمان بودم، فردی نزدیک به کمیته داوران وجود داشت که نام داور بازی یک ماه آتی را می‌دانست. این فرد از من خواست با او همکاری کنم تا تیم‌مان به لیگ برتر صعود کند. این کار را نکردم و تیمم نتوانست به لیگ برتر صعود کند و هشت هفته هم در لیگ آزادگان نتیجه نگرفته است. آن زمان به قنبرزاده، کمیته داوران و کمیته انضباطی این اتفاق را با ریز جزئیات توضیح دادم، ولی برخوردی صورت نگرفت.» سیدمهدی سیدعلی، داور بازنشسته فوتبال نیز در گفت‌وگویی دیگر از لابی‌ها و سکه‌های طلا در سال ۹۹ گفت: «ساعاتی قبل از مسابقه از لابی هتل به من زنگ زدند که رئیس هیئت فوتبال آن استان می‌خواهد برای شما سیستم رادیویی بیاورد و فرد مذکور به دلیل جلوگیری از اتلاف وقت خواسته خود به اتاق برود. کیف سیستم رادیویی را باز کردم و چند سکه درون آن دیدم. بلافاصله با لابی تماس گرفتم و از آن فرد خواستم برگردد تا سکه‌ها را برگرداند. به نهاد‌های مربوطه در فدراسیون هم گزارش دادم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار