کد خبر: 1228753
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
بررسی معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد، برخلاف رشد ارزش معاملات خرد، شاخص کل بورس تهران با افت به کانال ۲.۱ میلیون واحدی بازگشت.

جوان آنلاین: بورس امروز را نیز با افت به پایان رساند تا تعداد روز‌های ریزش شاخص به ۱۰ روز برسد. معاملات بورس امروز هم کم رمق دنبال شد تا شاخص بورس باز هم یکی از مهمترین حمایت‌های خود را از دست بدهد و این حمایت حالا تبدیل به یک مقاومت جدی خواهد شد. روز گذشته مدیران بازار سرمایه و سازمان برنامه و بودجه جلسه مشترکی را برگزار کردند. در این جلسه داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد که از بازار سرمایه انتظار داریم که در همین ابتدای سال۲۵۴ همت برای ما تامین مالی کند!

دولت برای تغییر روند بورس باید اصلاح رویه داشته باشد
راضیه آرمند، کارشناس بازار سرمایه، گفت: از دست رفتن مرز ۲.۲ میلیونی برای بازار ناگوار بود و اثر روانی مهمی بر سهامداران خواهد داشت. امروز شاخص حمایت خود را از دست داد. این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: رفتار دولت با بازار سرمایه مانند رفتار یک فرد با قلک خود است که هرجا خواست می‌تواند از این ذخیره استفاده کند. وی افزود: به نظر می‌رسد، سهامداران خروج از بورس را به دلیل همین رویکرد دولت ترجیح داده و به زودی ارزش معاملات خرد به یک رکورد منفی دست پیدا خواهد کرد. آرمند تاکید کرد: در صورتی که دولت رویکرد خود به بازار را اصلاح نکند، بورس وارد فاز رکوردی و فرسایشی خواهد شد و بسیاری از شرکت‌ها از این بابت دچار زیان خواهند شد.

سقوط بورس به دهمین روز رسید
در معاملات روز یکشنبه بیست و سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس برای دهمین روز ریزش کرد. شاخص ۱۵ هزار و ۹۵ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۱۸۸ واحد رسید. بازدهی این شاخص منفی ۶۸ صدم درصد بوده است. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۴ هزار و ۶۵۲ واحدی در رقم ۷۲۸ هزار و ۸۷۰ واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص نیز منفی ۶۳ صدم درصد بوده است. شاخص کل فرابورس با افت ۱۹۱ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۴۳۳ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و ۱۶۵ واحد به سطح ۱۳۲ هزار و ۷۹۸ واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بازار سرمایه
روز یکشنبه برای دهمین روز متوالی خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۱۷۶میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. امروز نماد خودرو (ایران خودرو)، دامین (داروسازی امین) و خساپا (سایپا) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نماد‌های توسن (توسعه سامانه نرم افزاری نگین)، وتجارت (بانک تجارت) و فولاد (فولاد مبارکه)، تعلق داشت.

رشد ۲۱ درصدی ارزش معاملات خرد بازار سهام
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۱ هزار و ۱۵۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۹۰۶ میلیارد تومان بود که ۲۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد. ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۲۱ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان رسید.

افت ارزش صف‌های خرید بورس
در پایان معاملات امروز، تعداد نماد‌های مثبت ۱۰۷ نماد و تعداد نماد‌های منفی ۶۹۴ نماد بوده است. یعنی حدود ۸۷ درصد نماد‌ها قرمز بودند. در معاملات یکشنبه، ۴۱ نماد صف خرید داشتند و ۷۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۲۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۱۴ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۴۳ درصدی به ۲۲۱ میلیارد تومان رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار