کد خبر: 1228566
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰

جوان آنلاین: محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی خود نوشت:

کدام طرف در تله افتاده است؟

یادتان هست که ادعا می‌شد حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، برای کشاندن پای ایران به جنگ و به حاشیه انداختن جنایاتش در غزه است؟ می‌گفتند نباید در تله نتانیاهو وارد شد.

حالا در حالی که ایران رژیم صهیونیستی را در حفاظت شده‌ترین پایگاه نظامی اش (نواتیم) تحقیر کرده، اسرائیل در باتلاق گرفتار شده است.

دیروز، اکثریت مطلق مجمع عمومی سازمان ملل، به تشکیل کشور فلسطینی رای دادند و این در حالی است که احتمالا به رودی در دادگاه بین المللی هم حکم بازداشت نتانیاهو به اتهام نسل کشی صادر می‌شود. به همین علت، خیلی‌ها مانند روزنامه گاردین معتقدند: "اسرائیل با سونامی دیپلماتیک مواجه است".

این در حالی است که مقاومت لبنان و یمن و عراق، در هفته‌های اخیر بیشترین ضربات را به رژیم صهیونیستی وارد کرده اند و از همه مهم تر، مقاومت فلسطین، در حال زدن ضربات سنگین و گرفتن تلفات فراوان از ارتش اسرائیل است. به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل: «دست‌کم ۹ راکت به سمت بئر السبع شلیک شده است. حماس، هنوز هم با همان قدرتی که اول جنگ داشت، راکت شلیک می‌کند».

امروز در حالی که روزنامه یدیعوت آحارونوت بنقل از منابع ارشد در ارتش اسرائیل نوشت "حماس در رفح هم (مثل سایر مناطق غزه) پابرجا و فعال خواهد بود ولو ما بر کل رفح سیطره یابیم! هیچ راه حل سحرآمیزی برای این اوضاع وجود ندارد"، روزنامه هاآرتص به نقل از منابع نظامی صهیونیست تاکید کرد: "حماس صفوف خود را در شمال نوار غزه سازماندهی مجدد کرده است".

براستی چه کسی و کدام طرف، حریف خود را در تله‌ای ترکیبی انداخته و راه بازگشت نگذاشته است؟ این، همان تفاوت "رفتار راهبردی و توام با صبر و حوصله و استقامت جبهه مقاومت" در مقابل"رفتار‌های هیجانی و تاکتیکی و پر هیاهوی اسرائیل" است که بار‌ها در نشریات عبری و غربی عنوان شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار