کد خبر: 1228367
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۰
سفر‌های استانی رئیسی دوباره به قم رسید
یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه دولت‌ها قرار گیرد، آن است که امروز تمامی شئونات زندگی مردم از کسب‌وکار و انتقال دانش و انواع سرگرمی‌ها گرفته تا ارتباطات اداری، سازمانی، مالی و پولی همگی بر بستر فضای مجازی قرار گرفته است و طبعاً رفاه مردم در این زمینه باید مورد تأکید و توجه قرار گیرد. 

رئیس‌جمهور در دومین سفر دولت مردمی، روز پنج‌شنبه به استان قم سفر کرد و علاوه بر افتتاح طرح پوشش سراسری شبکه فیبر نوری استان قم، افتتاح و واگذاری تعدادی از واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن و دیدار با مردم استان، با تعدادی از علما و مراجع عظام تقلید نیز دیدار و گفتگو کرد. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، دکتر سیدابراهیم رئیسی در آغاز سفر دوم دولت مردمی به استان قم، با حضور در پارک علم و فناوری استان، پروژه اتصال سراسری استان قم به شبکه فیبر نوری را به شکل رسمی افتتاح کرد. برای اجرای این طرح در هفت شهر استان قم، در مجموع ۳۴۰ کیلومتر حفاری و داکت‌گذاری درون‌شهری و ۶۵ کیلومترحفاری و داکت‌گذاری بین‌شهری انجام شده است. این طرح در مدت ۱۸۰ روز و با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان اجرا شده و بر اساس آخرین برآورد مرکز آمار، ۴۳۵‌هزار خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد. 

 ۵/۷ میلیون خانوار تحت پوشش  شبکه فیبر نوری
در آیین افتتاح این طرح، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قم، پس از استان گلستان دومین استانی است که پوشش سراسری فیبر نوری در آن تکمیل شده است، از افزایش جمعیت تحت پوشش شبکه فیبر نوری در سراسر کشور به ۵/۷ میلیون خانوار خبر داد و وعده کرد این تعداد تا پایان سال به ۱۴ میلیون خانوار برسد که حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود. 
رئیسی طی سخنانی در این مراسم، تسهیل فعالیت‌ها در فضای مجازی و کمک به تقویت و توسعه فعالیت تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان محتوا را از جمله مسائل اولویت‌دار کشور در برهه کنونی عنوان کرد و افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه دولت‌ها قرار گیرد، آن است که امروز تمامی شئونات زندگی مردم از کسب‌وکار و انتقال دانش و انواع سرگرمی‌ها گرفته تا ارتباطات اداری، سازمانی، مالی و پولی همگی بر بستر فضای مجازی قرار گرفته است و طبعاً رفاه مردم در این زمینه باید مورد تأکید و توجه قرار گیرد. 
رئیس‌جمهور به برنامه دولت برای توسعه شبکه فیبر نوری در سراسر کشور به منظور بهره‌مندی مردم از اینترنت پرسرعت و ارزان اشاره کرد و گفت: قطعاً توسعه شبکه فیبر نوری یکی از زیرساخت‌های فرهنگی مهم در کشور است و با توجه به نقش استان قم به عنوان کانون علم و دانش و مراکز علمی، تحقیقی، پژوهشی، دانشگاهی و حوزوی در تولید محتوا، توسعه فیبر نوری در این استان به دلیل اهمیت انتقال این محتوا به عموم مردم داخل و همچنین خارج از کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

 واگذاری بیش از ۷‌هزار واحد مسکونی و زمین در قم
واگذاری ۳‌هزارو ۷۴۸ واحد مسکونی و ۳‌هزارو ۵۰۸ قطعه زمین در استان قم دومین برنامه دولت در سفر به این استان بود. 
این واحد‌های مسکونی و قطعات زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد و رئیس‌جمهور به شکل نمادین کلید یک واحد مسکونی و سند سه قطعه زمین را به صاحبان آن‌ها تحویل داد. سهم استان قم در طرح نهضت ملی مسکن، ساخت ۶۳‌هزار واحد مسکونی بود که به گفته وزیر راه و شهرسازی، با تدابیر اتخاذشده تاکنون ساخت ۷۱‌هزار واحد مسکونی در قالب این طرح آغاز شده و ۱۶‌هزار قطعه زمین روستایی نیز در حال واگذاری به متقاضیان است که مجموع واحد‌های مسکونی احداثی در طرح نهضت ملی مسکن را به بیش از ۸۶‌هزار واحد می‌رساند. 

 مهم‌ترین سرمایه ما امید مردم است
رئیس‌جمهور واگذاری بیش از ۷‌هزار واحد مسکونی و قطعه زمین در استان قم را تحقق‌بخشی از هدف‌گذاری و وعده دولت برای ساخت ۷۱‌هزار مسکن در این استان عنوان کرد و گفت: اگر همین نگاه ویژه و تلاش و کوشش در سال‌های قبل صورت گرفته بود، امروز کشور در حوزه مسکن دچار این میزان عقب‌ماندگی نبود. 
رئیسی در مراسم واگذاری ۷‌هزارو ۲۵۶ واحد مسکونی و قطعه زمین در استان قم، با بیان اینکه حل مشکل مسکن مردم و جبران عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه از ابتدای آغاز به کار دولت در دستور کار بوده است، تصریح کرد: با اقدامات صورت‌گرفته در این دولت تاکنون بیش از ۱۰۰‌هزار هکتار زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده که بخش قابل توجهی از آن آماده‌سازی شده و در حال ساخت‌وساز است. 
وی با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه ما امید مردم است و نباید با غفلت و کم‌کاری این امید را تبدیل به ناامیدی کرد، افزود: واگذاری بیش از ۷‌هزار واحد مسکونی و قطعه زمین به مردم استان قم خبر بسیار مسرت‌بخش و امیدوارکننده‌ای است که امیدواریم موجبات رضایتمندی خدای متعال و مردم شریف این استان را فراهم کرده باشد. 
رئیسی همچنین در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، از سایت ۵۶۰ هکتاری احداث بخشی از واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن در استان قم بازدید کرد و با توضیحات وزیر راه و شهرسازی و مسئولان طرح نهضت ملی مسکن استان، از جزئیات اقدامات و برنامه‌های تکمیل این واحد‌ها مطلع شد. 

 کار‌ها را با عقلانیت انقلابی  پیش می‌بریم
دکتر سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان قم، در اجتماع باشکوه مردم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) ضمن تبریک میلاد ایشان و نیز ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت، وجود حضرت فاطمه معصومه (س) را مایه برکت برای قم و ایران اسلامی توصیف و تصریح کرد: به برکت وجود ایشان قم به مرکز بزرگ نشر معارف اسلامی برای ایران اسلامی و همه جهان اسلام تبدیل شده است. 
رئیسی با بیان اینکه دشمنان بار‌ها سعی کرده‌اند با راه‌اندازی اغتشاش، ترور، انفجار و راه‌های دیگر ملت ایران را متوقف کنند، اما زهی خیال باطل گفت: ملت ایران با اراده‌ای پولادین و با اتکال به خدا و تکیه بر داشته‌های خود به پیروی از امام خود به دنبال تحولی عظیم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچم آن را در دست دارند و بنده به عنوان سرباز رهبری و خدمتگزار شما مردم برای عملیاتی‌کردن این تحول تلاش می‌کنم. 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: برخی می‌گفتند ممکن است کشور گرفتار جنگ شود و باید سایه جنگ را از سر کشور برطرف کنیم و راه آن هم این است روی توانایی‌های نظامی و موشکی معامله کنیم و برجام ۲ و ۳ را روی میز گذاشتند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی خوب تشخیص دادند و تأکید کردند توانایی‌های نظامی و عناصر اقتدار نظام به هیچ وجه قابل مذاکره و معامله نیست. 
رئیسی با اشاره به اینکه جلوه اقتدار نظامی کشور را در عملیات بزرگ «وعده صادق» دیدیم که چگونه بینی دشمن به خاک مالیده شد، خاطرنشان کرد: بار‌ها تأکید کرده‌ایم اداره کشور باید مبتنی بر عقلانیت انقلابی باشد نه دیپلماسی التماسی، ما از امامین انقلاب و شهدا آموختیم که کشور را باید بر مبنای عقلانیت انقلابی اداره کرد و حل مسئله کرونا و عضویت در سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر مبنای تکیه بر همین عقلانیت انقلابی ممکن شد. 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز کشور و ملت ما با جنگ اراده‌ها مواجه است و به رغم تلاش دشمن برای توقف رشد تجارت، تولید و اقتصاد کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، گفت: بحمدالله به رغم اینکه در ۱۰ سال گذشته کشور رشد اقتصادی کمتر از یک‌درصد داشته است، اما در سال اول این دولت ۴ درصد، سال دوم بیش از ۴ درصد و سال سوم شاهد رشد بیشتر از ۶ درصدی اقتصاد در کشور هستیم، ترانزیت کشور نسبت به سال قبل ۵۸ درصد رشد داشته است و در این جنگ اراده‌ها اثبات کردیم می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را به شکست بکشانیم. 
رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به مطالبه و دغدغه مردم درباره عفاف و حجاب در کشور اظهار داشت: ما موظفیم به حکم اسلام و شرع عمل کنیم، از سوی دیگر همه باید با هر گرایش و سلیقه‌ای به اجرای قانون پایبند باشیم و کشور بر مدار اجرای قانون بچرخد. 
دکتر رئیسی همچنین عصر پنج‌شنبه در جمع علما، فضلا، استادان و طلاب مدرسه فیضیه قم با بیان اینکه آنچه امروز سلامت فکری و اجتماعی بشر را تضمین می‌کند؛ عمل به فرامین دین و شریعت اسلام است، تصریح کرد: آن پرچمی که امام (ره) برافراشت و امروز به دست رهبری فرزانه انقلاب اسلامی است، پرچمی است که حوزه علمیه قم مبتنی بر توجه به دین در عرصه زندگی اجتماعی انسان و کارآمدی دین برای اداره زندگی انسان معاصر بود. 

 تأکید مراجع بر تداوم خدمت دولت به ملت
دکتر سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های خود در دومین سفر دولت مردمی به استان قم شامگاه پنج‌شنبه با حضور در بیت حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدموسی شبیری‌زنجانی با ایشان دیدار کرد. 
رئیس‌جمهور در این دیدار گرم و صمیمی ضمن تشکر از توجهات آیت‌الله‌العظمی شبیری‌زنجانی نسبت به دولت مردمی و طلب دعا، استماع آرا و نظرات مراجع معظم تقلید و همچنین ارائه گزارش از اوضاع کشور به ایشان را از تکالیف ضروری کارگزاران اجرایی کشور دانست و تداوم دعای خیر و رهنمود‌های ایشان به دولتمردان را خواستار شد. آیت‌الله‌العظمی شبیری‌زنجانی نیز در این دیدار برای موفقیت دولت در انجام امور کشور و تداوم خدمت به مردم از خداوند متعال طلب توفیق کردند. 
دکتر سیدابراهیم رئیسی همچنین پیش از ظهر دیروز جمعه، با حضور در دفتر آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی با این مرجع معظم تقلید نیز دیدار و گفتگو کرد. آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در این دیدار با تبریک اعیاد ولادت حضرت معصومه (س) و فرارسیدن ولادت امام رضا (ع) با اشاره به اهمیت و جایگاه مردم در جامعه اسلامی، خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات، دغدغه‌ها و تأمین مطالبات آنان را از بهترین و باارزش‌ترین کار‌ها دانست و بر اهمیت تلاش برای مهار و کاهش تورم و ارتقای شاخص‌های رفاه عمومی تأکید کرد. 
ایشان بر اهمیت همصدایی و همگامی مسئولان با مردم تأکید کردند و آن را رمز پیشرفت کشور دانستند و افزودند: اگر مردم احساس کنند مسئولان مثل آن‌ها زندگی می‌کنند، مشکلات مسیر پیشرفت کشور را راحت‌تر تحمل می‌کنند. 
رئیس‌جمهور نیز در این دیدار تصریح کرد: همه تلاش بنده و دولت مردمی این است که با وجود موانع و مشکلات، شتاب روند رشد کشور را افزایش دهیم و به لطف خدا توانسته‌ایم به رغم دشمنی‌ها و فشار‌های بی‌نظیر در جهت بهبود شاخص‌های اقتصادی، کاهش بیکاری و احیای واحد‌های راکد گام‌های مثبتی برداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار