کد خبر: 928752
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد از یک منتقد به وضعیت بازی‌های رایانه‌ای با طرح اتهامی تشویش اذهان عمومی به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده است.
یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد از یک منتقد به وضعیت بازی‌های رایانه‌ای با طرح اتهامی تشویش اذهان عمومی به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرده است.
یک فعال بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌و‌گو با «جوان» عنوان کرد: نام فردی که از وی شکایت شده بابک کرباسی است که طی سال‌های اخیر در رسانه‌های مختلف همواره منتقد وضعیت مدیریت بازی‌های رایانه‌ای از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بوده است.
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای متولی صنعت گیم کشور است و سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذ شده توسط آن، ارتباط مستقیمی با معاش و کسب و کار سازندگان، ناشران و مصرف‌کنندگان بازی‌های رایانه‌ای دارد. از سوی دیگر تحلیلگران و منتقدان صنعت بازی‌های رایانه‌ای در سطوح گوناگون شاهد و ناظر این تصمیمات و عواقب آن‌ها هستند. این مخاطبان از دلسوزان عرصه فرهنگ و هنر کشور به شمار می‌روند که دغدغه آن‌ها صرفاً تعالی فرهنگ و هنر کشور و صنعت بازی‌های رایانه‌ای است.
گرچه کارنامه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچون سایر نهاد‌های دولتی دارای نقاط قوت و ضعف است، اما انتقاد از آن به معنی تخریب یا زیر سؤال بردن آن نیست بلکه تلاشی برای شناساندن کاستی‌ها و راه حل آن‌ها و ترسیم فاصله وضع موجود با اهداف مطلوب به شمار می‌رود و اساس این حرکت دلسوزی و کمال گرایی است نه تخریب یا تضعیف! دولت محترم دوازدهم نیز همواره نشکستن قلم‌ها و تحمل کردن انتقاد‌ها را به عنوان شعار سر لوحه عمل خویش اعلام کرده است، اما شکایت مدیرعامل جوان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای علیه یک منتقد در تقابل با این شعار است و با این رویکرد فضایی یک سویه و فاقد واقع گرایی به وجود می‌آید که فاصله زیادی با واقعیت‌های موجود خواهد داشت.
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی (به عنوان مقام بالا دستی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) نیز از سعه صدر و احترام به منتقدان در مشی کاری خویش برخوردار بوده و شکایت مزبور نمی‌تواند تناسبی با سیاست‌های این وزارت داشته باشد.
به نظر می‌رسد اصرار بر این رویکرد، در نهایت منجر به عدم‌مشارکت منتقدان در مسیر پیشرفت صنعت گیم کشور شده و مانع بهره‌گیری از این ظرفیت و هم افزایی حداکثری در این زمینه خواهد شد. این مهم از آنجا قابل توجه است که برای رسیدن به موفقیت همه جانبه و کامل در مدیریت هر نهاد یا دستگاه، لازم است به انتقادات و توصیه‌های دلسوزانه توجه کرد تا نسبت به جوانب امر آگاهی و احاطه به دست آید. این آگاهی از ملزومات اصلی برای پیشرفت و تعالی کشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار