کد خبر: 837051
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵
رئيس دستگاه قضا در همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ:
همانگونه كه سال‌ها پيش رهبر معظم انقلاب از شبيخون فرهنگي دشمنان خبر دادند و برخي آن را باور نكرده و توهم دانستند، امروز نيز برخي نسبت به اصل نفوذ ترديد داشته و آن را باور نمي‌كنند.
آيت‌الله صادق آملي‌لاريجاني، رئيس‌ قوه قضائيه ديروز در «همايش ملي نظام سلطه و جريان نفوذ» با تبريك ايام‌الله دهه فجر گفت: امروز مسئله نفوذ اهميت بسيار بالايي دارد چراكه نتايج زيادي به دنبال دارد. وي افزود: اينكه غرب به وسيله نفوذ براي انقلاب بازدارندگي ايجاد مي‌كند امري روشن است، بنابراين ما بايد بحث نفوذ را باور كرده و آن را در سطوح مختلف مطرح كنيم، اما متأسفانه برخي آن را باور نكردند.

آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اشاره به اينكه نفوذ از طرق مختلف سياسي، فرهنگي و اقتصادي رخ مي‌دهد، اظهار داشت: مؤمنان هيچ‌گاه از تهديد نظام سلطه نمي‌ترسند چرا كه خود را در پناه خدا مي‌بينند، اگر دشمنان نظام پس از پيروزي انقلاب با وجود همه توطئه‌ها نظير جنگ تحميلي يا تحريم نتوانستند بر ما غلبه پيدا كنند در سايه ايمان مردم به خدا بوده است. رئيس قوه قضائيه افزود: بعد از پيروزي انقلاب دشمنان براي نابودي نظام جمهوري اسلامي روزشماري داشتند اما امروز در اين تفكر هستند كه با اين نظام قدرتمند چه كنند، نظامي كه قدرت اول منطقه است. وي با اشاره به چرايي نفوذ نظام سلطه اظهار داشت: امروز كشور ايران قدرت نظامي بسيار قوي دارد و در منطقه حرف اول را مي‌زند اما هدف دشمن از نفوذ علت مهم‌تري دارد و آن مبناي توحيدي نظام است كه سبب انسجام و تأثيرگذاري بر ساير ملل دنيا است. آيت‌الله آملي‌لاريجاني افزود: بر اساس اصل دوم قانون اساسي، نظام جمهوري اسلامي ايران بر پايه توحيد شكل گرفته كه سبب انسجام و اتحاد امت اسلامي مي‌شود، اين امر براي دشمنان خوشايند نيست، به همين علت دنبال نابودي نظام هستند، بنابراين ما بايد مسئله نفوذ را جدي گرفته و آن را براي همه اقشار جامعه تبيين كنيم.
   
براي مقابله با نفوذ بايد به قرآن رجوع كرد
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه براي مقابله با مسئله نفوذ بايد به قرآن مراجعه كنيم، گفت: براي مقابله با نفوذ دشمن بايد نگاه توحيدي داشت كه اين امر در مراجعه به قرآن و اهل‌بيت(ع) امكان‌پذير است، ديدگاه قرآني سبب بصيرت و بيداري انسان مي‌شود. وي افزود: زندگي قرآني با نگاه توحيدي داراي نظريات بسيار قوي است كه مي‌تواند با ظرفيت تحرك عمومي، مؤمنان به اين كتاب را متحد گرد هم جمع كرده و همه را به صحنه آورد، نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بر همين مبنا بنا شده است، به همين دليل دشمنان از نظام در هراس هستند و تلاش دارند از طريق نفوذ كشور ما را نابود كنند.
آيت‌الله آملي‌لاريجاني گفت: اگر دشمنان حزب‌الله لبنان را تروريست معرفي مي‌كنند، بر اساس همين ترس از نگاه توحيدي فرزندان شيعه است كه تعاليم و آموزه‌هاي اسلام را فراگرفتند، همين مسئله در كشورهايي نظير يمن، سوريه و افغانستان نيز به وجود آمده است. رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران مقابل نفوذ نظام سلطه در منطقه ايستادگي مي‌كند، ابراز كرد: امام راحل با نگاه توحيدي استقامت كرده و فرمودند كه امريكا نمي‌تواند هيچ غلطي كند، همين امر سبب ترس و هراس سلطه‌گران شده كه بي‌علت نيست. وي با بيان اينكه سكولار دين را از سياست و اقتصاد جدا مي‌كند، عنوان كرد: سكولار با ترويج مصرف‌گرايي و توليد بيشتر صرفاً به دنبال كسب ثروت براي خود است، به عنوان مثال امروز توليد انبوه موبايل يا تبلت و به دنبال آن ايجاد فضاي مجازي فرصت فكر كردن را از جوانان گرفته است.
   
اصلاحات سكولاريسم را در كشور ترويج كرد
آيت‌الله آملي‌لاريجاني با بيان اينكه جمهوري اسلامي به نظام توحيدي اعتقاد دارد، گفت: غرب پس از دوره رنسانس خدا را كنار گذاشته و انسان‌محور شد، بنابراين ما با تفكرات تجددمآبانه و اومانيستي غرب نمي‌توانيم به جايي برسيم، ما بايد از عقلانيت قرآني استفاده كنيم كه با مطرح كردن اولي‌الالباب به حق توجه دارد. رئيس قوه قضائيه عنوان كرد: همانگونه كه سال‌ها پيش رهبر معظم انقلاب از شبيخون فرهنگي دشمنان خبر دادند و برخي آن را باور نكرده و توهم دانستند، امروز نيز برخي نسبت به اصل نفوذ ترديد داشته و آن را باور نمي‌كنند. وي افزود: نفوذ منافذ زيادي دارد كه هدف آن براندازي نظام است. در دوره اصلاحات و غير آن برخي براي عبور از خطوط قرمز تز روشنفكران را مطرح مي‌كردند. در دوره اصلاحات مسئولان با سفر به خارج سخنان و مقالات سكولاري روشنفكران غربي را هديه گرفته با رنگ و لعابي زيبا در كشور ترويج مي‌دادند. آيت‌الله آملي‌لاريجاني در پايان با بيان اينكه آن زمان سكولاريسم ترويج داده مي‌شد، خاطرنشان كرد: در همان زمان درباره ترويج سكولاريسم در كشور، وزير ارشاد كشور مقابل رهبر معظم انقلاب گفت: من وظيفه‌اي ندارم اين موارد كار حوزه علميه است و برخي مي‌گفتند نبايد اين همه وظيفه بر دوش دين گذاشته شود.
   
امريكا پروژه نفوذ را در قالب ديپلماسي نوين دنبال مي‌كند
رئيس سازمان پدافند غيرعامل نيز طي سخناني در اين همايش با بيان اينكه ممكن است نفوذ در حوزه سياسي صورت گيرد، گفت: در اين حوزه ممكن است احزاب و جريان‌هاي سياسي مورد هدف باشند.
سردار غلامرضا جلالي با بيان اينكه نفوذ بعضي وقت‌ها در چارچوب قانون انجام مي‌شود، اظهار داشت: در مواقعي كه قانون بازدارندگي خود را از دست داده و خيلي از نفوذي‌ها سعي دارند با دستكاري قانون، جريان نفوذ را تكميل كنند نفوذ در چارچوب قانون انجام مي‌شود. رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور ادامه داد: بعضي مواقع، نفوذ در مرز قانون و بي‌قانوني انجام مي‌شود كه در اينجا نفوذ در حوزه نيمه سخت صورت مي‌گيرد، بعضي مواقع هم نفوذ فراتر از قانون و به صورت پنهاني صورت مي‌گيرد. جلالي با بيان اينكه قانون نقش مهمي در كنترل نفوذ دارد، خاطرنشان كرد: نفوذي‌ها سعي دارند با روان‌سازي قوانين پروژه نفوذ خود را تكميل كنند. وي با اشاره به اقداماتي كه طي يك‌سال گذشته در حوزه قوانين فناوري اطلاعات صورت گرفته، گفت: آماده‌سازي فضا براي سرمايه‌گذاري خارجي مي‌تواند بستري را براي نفوذ فراهم كند. ‌

جلالي با بيان اينكه هدف اصلي نفوذ در واقع تغيير از درون است، اظهار داشت: امريكايي‌ها اين پروژه را در قالب ديپلماسي نوين دنبال مي‌كنند. آنها تلاش مي‌كنند نظام درك مسائل نخبگان سياسي تغيير كند و بنابراين مي‌بينيد كه وقتي راجع به امريكا صحبت مي‌شود عده‌اي آن را راه‌حل تشخيص مي‌دهند كه نشان‌دهنده آن است كه درك مسائل در ذهن آنها تغيير پيدا كرده است. وي افزود: يكي ديگر از راه‌هاي امريكايي‌ها تغيير در نظام محاسبات و هزينه فايده است كه هدف آن تغيير روش عملكرد مديران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار