کد خبر: 828128
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
روحانی با این ادعا که هم چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد(!) و هم چرخ کارخانه‌ها راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و تولید خودرو مشترک با فرانسه را به عنوان نمونه‌های نجات اقتصاد ایران ذکر کرد / رئيس‌جمهور روز گذشته از منشوري رونمايي كرد كه به عقيده بسياري از آگاهان حقوقي و سياسي تمام مفاد آن در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصريح شده است.
رئيس‌جمهور روز گذشته از منشوري رونمايي كرد كه به عقيده بسياري از آگاهان حقوقي و سياسي تمام مفاد آن در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصريح شده است. دكتر روحاني در همايشي كه «حقوق اساسي و حقوق ملت» نام گرفته بود، بار ديگر تأكيد كرد: به تمام وعده‌هايم با مردم تا روز آخر مسئوليت خواهم ايستاد. يكي از وعده‌هاي انتخاباتي ايشان در سال 92 تأكيد بر اين نكته بود كه هم چرخ سانتريفيوژها بايد بچرخد و هم چرخ زندگي مردم و اكنون مدعي است كه اين مهم در سال 95 اتفاق افتاده است. با اين حال از بعدازظهر روز گذشته بود كه سيل پيامك‌ها با نام «روحاني» براي مردم ايران توسط اپراتورهاي تلفن همراه روانه شد كه در آن خطاب به ملت ايران آمده است: «بياييم با حقوق خود بيشتر آشنا شويم و قدرتمندانه آن را پاس بداريم.»
         
اما اين پايان كار نبود و رئيس‌جمهور طبق معمول ‌گريزي هم بر فعاليت‌هاي اقتصادي دولتش در 3/5 سال گذشته زد. دكتر روحاني در حالي كه دولت خود را زير فشار واقعيت‌هاي اقتصادي و حاكم شدن ركود مي‌بيند، نجات اقتصاد كشور را مهم‌ترين شعار انتخاباتي خود اعلام كرد و اتفاقاً اين بار بر آن مصاديقي ذكر كرد. برگشتن رشد اقتصادي به كشور پس از سقوط 9 درصدي اقتصاد در سال 91 و 92، فعال شدن بيش از 15 هزار و 600 كارگاه متوسط و همچنين رونمايي از خودروي مشترك ايران و فرانسه يكي از مهم‌ترين مصداق‌هاي روحاني براي نجات اقتصاد كشور بود. روحاني همچنين از افزايش 700 هزارنفري شمار شاغلان طي 9 ماه سال جاري خبر داد و افزايش توان توليد گندم و همچنين توازن واردات و صادرات را از علائم رونق اقتصادي ذكر كرد.
حالا سخن اينجاست كه از ميان ركود و مشكلات موجود در كشور تا چه ميزان اين شعارها براي مردم قابل حس است. احتمالاً اين همان نكته‌اي است كه روحاني نيز به خوبي مي‌داند از مهم‌ترين نقاط ضعف اوست و بايد در مقابل آن در انتخابات آينده پاسخگو باشد. شايد از همين رو است كه ازهم اكنون دولت با قدرت تمام به دنبال تكرار دوباره شعارهاي انتخاباتي خود است تا موفقيت خود را نشان دهد و براي بيان چنين شعارهايي چه جايي بهتر از همايش حقوق شهروندي كه قرار است در آن از حقوق مردم سخن گفته شود. با در نظر گرفتن تمام اين موارد زماني صدق اين شعارها روشن خواهد شد كه مردم نظر اصلي را در اين‌باره به روشني بيان كنند.

هیچ کس از قانون مستثنی نیست
رئيس‌جمهوري اجراي منشور حقوق شهروندي را مبناي پايداري براي امنيت كشور و پايه مناسبي براي انسجام و وحدت ملي و توسعه كشور دانست و اظهار داشت: هيچ‌كس از قانون مستثني نيست و همه بايد در چارچوب قانون حركت كنيم.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در همايش قانون اساسي و حقوق ملت و رونمايي از منشور حقوق شهروندي، كاركنان دولت را به اجراي منشور حقوق شهروندي موظف كرد و از همه اساتيد، گروه‌ها، هنرمندان، نخبگان و رسانه‌ها خواست در ترويج و تحكيم حقوق شهروندي بكوشند. دكتر روحاني با تأكيد بر اينكه هيچ‌كس از قانون مستثني نيست، گفت: همه بايد در چارچوب قانون حركت كنيم و تمام اتباع كشور در برابر اجراي قانون مساوي هستند و اين اصل صريح قانون اساسي است.
رئيس‌جمهوري تصريح كرد: اگر به دنبال منافع كشور و حكومت قانون هستيم، هيچ فرد، نهاد، گروه و رسانه‌اي نبايد حاشيه امنيتي داشته باشد.
دكتر روحاني افزود: همه در برابر قانون مساوي هستند و در قانون استثنا، نورچشمي و فرد و گروه وابسته به اين طرف يا آن‌ طرف وجود ندارد.
دكتر روحاني با بيان اينكه مي‌پذيرم و درست است كه انقلاب اسلامي تمام نشده است، اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامي تمام شده بود، امروز شاهد شرايط ديگر و بهتري در سراسر كشور بوديم.
 
پاي وعده‌هايم خواهم ايستاد
دكتر روحاني با اشاره به اينكه يكي از وعده‌هايم به ملت بزرگ ايران از آغاز دولت يازدهم تدوين منشور حقوق شهروندي بود، اظهار داشت: به مردم وعده‌هاي ديگري هم داده بودم و بر پاي همه آنها تا آخرين روز مسئوليتم خواهم ايستاد.
رئيس‌جمهوري افزود: در خصوص حقوق جوانان، بانوان و اقليت‌هاي ديني، مذهبي و اقوام نيز وعده داده‌ام و پاي آنها ايستاده‌ام. همچنين به مردم وعده‌ داده‌ام اقتصاد ايران را نجات خواهم داد و امروز در آخرين سال دولت يازدهم خوشحالم كه مردم هم شاهد تورم تك‌رقمي و هم رشد اقتصادي هستند به نحوي كه رشد اقتصادي شش ماهه اول امسال، در مقايسه با شش ماهه اول پارسال، 7/4 درصد شده است و از تابستان امسال در مقايسه با تابستان پارسال شاهد اشتغال خالص 700 هزار نفر در كشور هستيم.
دكتر روحاني افزود: امروز اقتصاد كشورمان نسبت به سال 91كه رشد اقتصادي منفي 6/8 بود و اوايل سال 92 كه تورم 45 درصد بود و در اين سال‌ها اشتغال خالص تقريباً صفر بود، شاهد پيشرفت‌هاي زيادي در عرصه اقتصادي هستيم.
رئيس‌جمهوري تصريح كرد: وعده من نجات اقتصاد كشور از سراشيبي سقوط بود و به مردم وعده دادم كه سانتريفيوژها مي‌چرخد و كارخانه‌ها هم به حركت خود ادامه خواهند داد. دكتر روحاني خاطر نشان كرد: در هشت ماهه اول امسال بيش از 15 هزار و 600 كارگاه متوسط و كوچك كه يا راكد بودند يا با تمام ظرفيت كار نمي‌كردند، با تسهيلات بالاي 11 هزار ميليارد تومان كاملاً فعال شده‌اند، پس چرخ كارخانه‌ها به حركت درآمده است.

دكتر روحاني گفت: امروز به جاي سانتريفيوژهاي «آي آر يك»، مدل‌هاي «آي آر 8» كه جزو مدرن‌ترين سانتريفيوژهايي است كه ايران به آن دست يافته و از پيشرفته‌ترين سانتريفيوژهاست به حركت درآمده است و علاوه بر آن فرمان شروع فعاليت پيشران هسته‌اي به عنوان يك حركت بزرگ در زمينه فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي از طرف رئيس‌جمهور صادر شد و ديروز به رئيس آژانس بين‌المللي هسته‌اي اعلام كردم كه در ساخت پيشران‌هاي هسته‌اي بايد آژانس از لحاظ فني به ايران كمك كند و به زودي علاوه بر سانتريفيوژها، پيشران هسته‌اي هم به حركت درخواهد آمد.
رئيس‌جمهوري در ادامه سخنان خود با اشاره به معناي حقوق شهروندي اظهارداشت: منشور حقوق شهروندي، قانون اساسي نيست، اما راه را براي اجرايي كردن آن تسهيل مي‌كند، همچنين منشور حقوق شهروندي، قانون موضوعه كشور نيست، اما تضادي هم با قوانين موضوعه كشور ندارد. تدوين منشور حقوق شهروندي در راستاي اجراي اصول 113، 134، 121 قانون اساسي است.

منشور حقوق شهروندي برنامه و خط مشي دولت يازدهم
دكتر روحاني با اشاره به اينكه اصل 113 قانون اساسي، رئيس‌جمهور را مسئول اجراي قانون اساسي مي‌داند، با طرح اين سؤال كه چرا اين وظيفه بر دوش رئيس‌جمهور آمده است، گفت: اين بدان دليل است كه تنها فردي كه در كشور با رأي همه مردم كشور و در سطح ملي انتخاب مي‌شود، فقط رئيس‌جمهور است.
بسياري از افراد منتخب حوزه انتخابيه خود و برخي نيز به طور غيرمستقيم با رأي نمايندگان انتخاب مي‌شوند اما فقط يك نفر با رأي مستقيم ملي برگزيده مي‌شود، لذا قانون اساسي اين وظيفه را بر دوش رئيس‌جمهوري گذاشته و اين چه وظيفه سخت و سنگيني است، در شرايطي كه برخي حتي تحمل شنيدن بعضي از اصول قانون اساسي را ندارند و در حالي كه فصل سوم قانون اساسي و از اصول 19 تا 42 به حقوق ملت تعلق دارد، با توجه به چنين شرايطي بايد اين اصول را پنهان كنيم.
رئيس‌جمهوري با تأكيد بر اينكه منشور حقوق شهروندي، برنامه و خط مشي دولت يازدهم است، اظهار داشت: امروز دولت يازدهم با رونمايي از اين منشور، قصد دارد عزم خود را براي اجراي حقوق شهروندي به نمايش بگذارد.

دولت موظف به اجراي تك‌تك مفاد منشور حقوق شهروندي است
دكتر روحاني با بيان اينكه دولت يازدهم از آغاز فعاليت خود مقيد به اجراي قانون بوده است، خاطر نشان كرد: دولت در تمام سال‌هاي گذشته به جز پارسال، به خاطر اطلاع از نتيجه برجام لوايح بودجه را در ماه آذر به مجلس شوراي اسلامي تقديم كرده و تمام تلاش دولت اين است كه قانون را اجرا كند، حتي تدوين حقوق شهروندي هم در 100 روز اول انجام شد و در پايان 100 روز پيش‌نويس اوليه آن در سايت دولت قرار گرفت تا مردم و صاحبنظران درباره آن اظهار نظر كنند و شخصاً جلسات متعددي را در زمينه حقوق شهروندي برگزار كرديم تا امروز به صورت كامل در اختيار مردم قرار بگيرد، البته حقوق شهروندي كه داراي 120 ماده است عاري از ايراد و اشكال نيست و ممكن است باز هم نظرات و ديدگاه‌هايي براي تكميل آن وجود داشته باشد و با گذر زمان كامل‌تر شود.
رئيس‌جمهوري تصريح كرد: دولت به معناي قوه مجريه، رئيس‌جمهور، همه وزرا، معاونان، كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي و كارمندان دولت در سراسر كشور خود را موظف به اجراي تك‌تك مفاد منشور حقوق شهروندي مي‌دانيم و اجراي آن براي دولت الزام‌آور است.
رئيس‌جمهوري تأكيد كرد: اجراي منشور حقوق شهروندي به نفع همه است چراكه مبناي پايداري براي امنيت كشور و پايه مناسبي براي انسجام اجتماعي، وحدت ملي و توسعه است.

دكتر روحاني افزود: تمام اتباع كشور از حقوق شهروندي مساوي برخوردارند و همه امكانات شهر و كشور طبق قانون اساسي و قوانين موضوعه، فارغ از تعلق خاطر به دين، مذهب، قوم، ‌حزب و جناح خاصي براي همه يكسان است.
رئيس‌جمهوري در ادامه با قرائت بيانيه‌اي از منشور حقوق شهروندي رونمايي و سند اين منشور را امضا كرد.
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
2
7
مشک ان است که خود ببوید!
نمونه ای از صنایع که تعطیل شدند
هواپیماسازی ایران(هسا)، کشتی سازی ایران ارج ازمایش کارخانه قند ورامین روغن نباتی قو پارس الکتریک کارخانه فولاد سبزوار کارخانه چیت سازی ری کاشی ایرانا ایران چوب کارخانه پارس کروم خزر
وعده هایت برای خودت ملت نیازی به انها ندارد
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
حقوق شهروندی رفاه اجتماعی / شغل / ازدواج راحت جوانان / ارزانی کالاها / کم کردن فاصله فقیر و غنی و ... است حالا بگین این دولت خود به حقوق شهروندی پایبند است؟
زرعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
2
5
سلام خیلی جالب است میگوید رشد 7درصدی جناب اقای روحانی وضعیت اقتصاد امسال نسبت به سال 93و 94بدتر هم شده احتمالا این اماری که به دست شما رسیده مربوط به یک شاخص دیگر اقتصادی نظیر واردات و.....است نه رشد اقتصادی کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
وزیران سالخورده دولت استادان امار سازی هستند
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
2
6
استاد شما سايه سنگين تان را از سر كشور و ملت كم كنيد نجات اقتصادي كه در اين 3 سال به زمين سياه زده ايد پيش كش تان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
2
5
خواب دیدی خیر باشد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
2
7
بابا بيخيال بخدا مردم ما فهم و شعور بالايي دارند.
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
2
5
ای شیطون.3سال پیش باهمین وعده ها از ما رای گرفتی دوباره نزدیک به انتخابات می خواهی ما را گول بزنی.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
2
4
جناب روحانی "بیان مطالب قشنگ "مالیاتی ندارد ومی شود که انجام شود" مردم از چرخیدن سانتریفوژ ها با توجه به تخریب
دستاوردهای هسته ای بوسیله برقراری برجام " خبر موثقی در دست ندارند"اما از
چرخ زندگی خود خبر دارند"که چرخ زندگی انان "به استثنائ مدیران دولت یازدهم پنجر شده ست"ولنگان هم قادر به ادامه راه با چنین وضعیتی را "نمی توانند تصورکنند.
حجت
|
-
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
2
6
این رئیس جمهور مردم را چی فرض کرده...
چقدر باید انسان نامرد باشد با مردم خود اینطور رفتار کند و اینطور بخواهد فریب دهد
دم خروس را ببنیم یا حقوق مردم
حقوق های نجومی قراردادهای انچنانی خانه های پادشاهانه و .... یا حقوق شهروندی
بیکاری و تورم و رکود و بدبختی را ببینیم یا اقتصاد وعده داده شده بله حتما وعده اقتصادی روحانی اقتصداد خراب شده بوده ا ست
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
1
4
جناب رئیس جمهور اقتصاد علیل مملکت یک حرکت ملی ساخت یافته نیاز دارد که مبتنی بر مطالعه و شناخت صحیح از تمام عوامل تاثیر گذار باشد و کار یک نفر دونفر یا یک دولت نیست. در کشوری که مراکز قدرت اقتصادی، تصمیم گیری و سیاسی متعدد وجود داشته باشد ارگانی یا فردی قادر به نجات اقتصادش نیست.
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
2
5
هیهات آقای روحانی
دولت شما بدبختی و بیکاری و متلاشی کردن خانواده ها از بیکاری و عدم شغل ، اعتیاد و فساد ، گرانی و بی اعتمادی را گسترش داده است . شما کدام اقتصاد را نجات دادید!!!!
دلار بالای 4000 تومان نجات اقتصاد است؟
بیکاری و گرانی نجات اقثصاد است؟
دزدی و اعتیاد نجات اقتصاد است؟
بر روی کاغذ به اشتباه به زعم خود تورم را تک نرخی کردید!!!! این حربه ها دیگر خریدار ندارد شما بیایید کف بازار را ببینید و بدبختی مردم را
اگر تورم تک نرخی شده است پس چرا قدرت خرید مردم تحلیل رفته است ؟ چرا اجناس گران و گرانتر میشوند؟ چرا قدرت ریال روز بروز بی ارزش میشود ؟
به اینها میگویند نجات اقتصاد؟!!!!!
زرشک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
2
3
تواقتصاد کشورهای ورشکسته اروپایی رو نجات دادی و در عوض اقتصاد مملکت رو نابود کردی.خدا ازت نگذره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
2
3
جناب رئيس جمهور! خودتى
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
2
3
دست كاري در امار براي نجات اقتصاد مملكت (همانطور كه حضرت اقا گفت) كاري كه بني صدر هم نكرد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
2
3
چقدر دربرنامه هسته ای عجولانه عمل کردید فقط می خواستی یک توافقی امضاء بشه.دردوره دولت احمدی نزاد همه چیز را ما به آنها دیکته میکردیم واوبامادر موضع ضعف به مقام معظم رهبری نامه نوشت وگفتند ایران به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده است ولی اکنون همه چیز دربرجام توسط غرب به شما دیکته شد ومتاسفانه با خیانت موسوی پس ازفتنه دشمن امیدوار وتحریمهای بیسابقه وبه اصطلاح فلج کننده توسط غرب شروع شد همان غربی که دوماه قبل ازآن به رهبری نامه نوشته بود.باشروع فتنه ظرفیت رای 85درصدی ملت در مناسبت های بین المللی ازبین رفت وبه حیثیت نظام واقتصادمملکت ومقدسات آنان درعاشورا وماه مبارک رمضان توسط مزدوران ...شمی کروبی وموسوی لطمات بیسابقه ای که نظیر آن حتی تاکنون توسط منافقین نیز صورت نگرفته انجام شد وخونهای بیگناهی درسناریوی شهید سازی غرب و موسوی به زمین ریخته شد
رضا زاهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
2
3
...خیال میکنه دوباره میتونه با دروغهای خودش سر مردم شیره بماله.. خانه از پای بست ویران است !!!!!
خواجه در فکر انتخابات است !!!!!!
عمر همین پنج ماه شش باشد!!!!
انتخابات محشری باشد.....
تا به امثال خواجه یاد دهند !!!!
انقلابی همیشه خوش باشد...
ما ولایت مداران عصر جدید
دلمان با ولی یمان باشد>>>>
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
2
2
دراین دولت کارتن خوابها با دریافت نشان لیاقت بدرجه گور خوابی نائل شده اند لطفا"برای مسکن مهریها هم به فکر گورهای خانوادگی باشیدزیرا ازدید این دولت مسکن مهر مزخرف تلقی میشودوطرح پیشنهادی آنها گورهای خانوادگی ودسته جمعی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
احسنت برای بیکاران هم یک رشته به نام "برجام وتاثیرات هیچ آن" تاسیس کنند تاوقتی که فارغ التحصیل شدند با پدیده ای به نام بیکاری مواجه شدند واز این رشته هم فارغ التحصیل شدند به مسئولین این رشته را که سردراز دارد نشان دهند وحد اقل بدانیم که این رشته صد من غاز که اینقدر درتنورش دمیدند هیچ نبود.وعده ای ر ا نه تنها سرکاربلکه بیکارکرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
1
همین که سود وامهای بانکی از 24 درصد در دولت قبل به 18 و15 درصد در کشاورزی کاهش یافته نشانه موفقیت دولت هست تولید نفت 3 برابر شد و......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
اشتباهی مثبت دادم پول نفت بدلیل تحریم های بانکی برنمیگرده / سفره مردم هر روز کوچک و کوچک تر میشه اما ثروت میلیاردرها هرروز بیشتر و بیشتر میشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
از وام ازدواج بگو کلی زوج های جوان معطل وام ازدواج هستن / در عوض وام های چند ده و چند صد میلیاردی به اطرافیانشان میدهند
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
1
فعلا" مردم زیر چرخ بی تدبیری سیاست های سرمایه داری رئیس جمهور و وزیران میلیارش له شدن با عنوان کردن حقوق شهروندی ذهن مردم را می خواد مشغول کنه
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
1
سلام.
البته جرخش چرخ سانتریفیوژها برعکس شده و پول چرخش چرخ صنعت هم به جیب فروشندگان یا بهتر است بگوییم ورشکستگان صنعتی اروپا و آمریکامیرود.!رشد اقتصادی مطرح هم بعلت اینکه آقای روحانی حقوق دان هستند و از آمار و نمودار و ریاضی سررشته ندارند و چون بر روی صفحه آمار و ارقام و نمودارها سمت شمال مشخص نشده البته احتمالا"!بنابراین جناب روحانی فلش نمودار را برعکس توضیح میفرمایند!و صد البته که میزان دریافت حقوق های نجومی در دولت ایشان خیلی عالی و با رشد مثبت اتفاق افتاده است.پس لطفا" خیلی خیلی ایراد گرفته نشود!با تشکر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار