کد خبر: 825781
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
به‌رغم اينكه وزير كشور اعلام كرده بود در روز دانشجو هيچ سخنراني لغو نخواهد شد اما برخي از اين مراسم‌ها در دانشگاه‌هاي مختلف كشور امسال با لغو مواجه شدند.
به گزارش تسنيم، قرار بود روز گذشته ساعت 10 صبح برنامه مناظره حميد رسايي، مديرمسئول هفته‌نامه 9 دي و مهدي رحمانيان، مديرمسئول روزنامه شرق به مناسبت روز دانشجو در سالن شهيد چمران دانشكده علوم پايه دانشگاه بوعلي سيناي همدان برگزار شود كه به يكباره از لغو برنامه مطلع شديم.

‌همچنين سخنرانی دکتر عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه «جوان» در دانشگاه علوم پزشکی قزوین لغو شد.
 آيين بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه رازي كرمانشاه نیز كه قرار بود در روز 16 آذر با حضور سعيد بيابانكي و محسن رضايي، از فعالان دانشجويي دانشگاه رازي، در دانشكده علوم پايه اين دانشگاه برگزار شود، لغو شد.
خبرگزاري فارس نيز از لغو سخنراني نقوي حسيني، سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس در دانشگاه فرهنگيان ياسوج و سخنراني فريدون عباسي و شهاب مرادي در دانشگاه رازي كرمانشاه خبر داد.
همچنين امروز بنا بود مناظره عباس سليمي نمين و ناصر آملي در دانشگاه فردوسي برگزار شود، مسئولين اين دانشگاه اعلام كرده‌اند كه ناصر آملي به عنوان فرد سخنران در دانشگاه مناسب نيست.

سايت روز نو نيز نوشت: دو سخنراني كه قرار بود به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شريف برگزار شود با نظر هيئت نظارت بر تشكل‌هاي دانشجويي لغو شد.
اين سايت از لغو سخنراني كامفيروزي با موضوع وضعيت دانشگاه‌ها در دانشگاه صنعتي شريف به طور شفاهي به دليل اينكه مجوز سخنراني در حوزه يك ميزگرد داده شده نه براي يك سخنراني خبر داد.
همچنين از سوي هيئت نظارت بر تشكل‌هاي دانشجويي با سخنراني حجت شريفي، عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران نيز مخالفت شد.
انصاف‌نيوز نيز نوشت: در حالي كه چندين روز قبل برخي از سايت‌هاي خبري و فعالان شبكه‌هاي اجتماعي كاشان پوستر تبليغاتي سخنراني «فاطمه هاشمي» را منتشر كرده بودند، صبح يك‌شنبه روابط عمومي دانشگاه كاشان با صدور اطلاعيه‌اي نوشت كه از اين سخنراني هيچ اطلاعي ندارد.

چند ساعت پس از اعلام اين خبر، سايت خبري كاشان‌نيوز اطلاعيه ديگري را از دانشگاه كاشان منتشر كرد و در آن از لغو سخنراني فاطمه صادقي در اين دانشگاه خبر داد.  پيشتر مخالفان حضور صادقي در دانشگاه كاشان بخشي از سخنان او در مورد مسئله حجاب را در شبكه‌هاي اجتماعي كاشان منتشر كرده بودند.  سايت كبنا نيز نوشت: در حالي كه نام غلامرضا تاجگردون به عنوان سخنران اصلي برنامه روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامي گچساران اعلام شده بود اما حجت نظري دبير دفتر سياسي حزب اعتماد ملي به عنوان سخنران اين برنامه اعلام شد.
همچنين خبرگزاري دانشجو نوشت: در آستانه روز 16 آذر در اقدامي عجيب از سوي مسئولان، با وجود درخواست‌هاي قانوني، مجوز سخنراني حميد رسايي، نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي از سوي دانشگاه‌هاي آزاد اراك و صنعتي اراك صادر نشد و اين برنامه لغو شد.
محمدپناه، مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه كردستان نيز به خبرگزاري دانشجو گفت: دانشگاه كردستان با برنامه تريبون آزاد بسيج دانشجويي با موضوع «دغدغه و مشكلات دانشجويان» به مناسبت 16 آذر مخالفت كرد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار