کد خبر: 821884
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
16 سال پيش، يكي از اپيزودهاي سريال «سيمپسون‌ها» كه اين روزها حسابي سر زبان‌ها افتاده و ويدئوي آن در فضاي مجازي بارها و بارها به اشتراك گذاشته شده، دوران رياست جمهوري دونالد ترامپ را پيشگويي كرده بود.
16 سال پيش، يكي از اپيزودهاي سريال «سيمپسون‌ها» كه اين روزها حسابي سر زبان‌ها افتاده و ويدئوي آن در فضاي مجازي بارها و بارها به اشتراك گذاشته شده، دوران رياست جمهوري دونالد ترامپ را پيشگويي كرده بود. آن زمان، ترسيم چنين تصويري از آينده امريكا مضحك به نظر مي‌رسيد اما به گفته نويسنده اين انيميشن پرطرفدار، اتفاقاً اين قضيه كاملاً عامدانه در سريال مطرح شد و «هشداري به امريكا بود.» چهره‌هاي سرشناسي همچون جي. كي. رولينگ، ست مك‌فارلين و آدام مك‌كي نيز به اين اتفاق مهم واكنش نشان داده‌اند.

دن گريني، نويسنده انيميشن «سيمپسون‌ها» در گفت‌وگو با «هاليوود ريپورتر»، درباره پيشگويي زودهنگام و باورنكردني خود در اپيزود «بارت به سوي آينده» (Bart to the Future) توضيح مي‌دهد: «آن اپيزود شبيه آخرين تامل منطقي قبل از فشار دادن دكمه بود. اين قضيه مطرح شد چون با چشم‌انداز امريكاي جنون‌زده همخواني داشت.» در آن اپيزود، بارت با چشم‌اندازي از زندگي‌اش روبه‌رو مي‌شود. او در دوران بزرگسالي خودش را فردي بازنده مي‌بيند اما به عكس، ليزا تبديل به اولين رئيس‌جمهور زن ايالات متحده شده است كه مي‌تواند يكي ديگر از پيش‌بيني‌هاي احتمالي باشد.
ليزا جايي از اپيزود ياد شده رو به كاركنانش كه به او اطلاع داده‌اند به خاطر رئيس‌جمهور پيشين، كشور از هم فروپاشيده، مي‌گويد: «همان‌طور كه مي‌دانيد ما كشور را با بحران بودجه تمام‌عيار از رئيس‌جمهور ترامپ تحويل گرفته‌ايم.» در واقعيت اما حالا ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوريخواه امريكا رسماً بر مسند رياست‌جمهوري اين كشور تكيه زده است.

اين در حالي است كه گريني كه همچنان به عنوان تهيه‌كننده مشاور در ساخت سريال «سيمپسون‌ها» مشاركت دارد، نمي‌تواند به ياد بياورد آن زمان چه كسي دقيقاً اين ايده را مطرح كرد. گريني در ادامه صحبت‌هايش يادآور شده: «نكته مهم اينجاست كه ليزا زماني به رياست جمهوري مي‌رسد كه امريكا بر لبه تيغ است و اين وضعيت به جا مانده از دوران رياست جمهوري ترامپ است.» او در ادامه گفته: «لازم بود ليزا را در حال دست و پنجه نرم كردن با مشكلاتي نشان دهيم كه فراتر از توان او براي اصلاح است كه همه چيز به بدترين شكل ممكن پيش رفته و به همين دليل ترامپ را به عنوان رئيس‌جمهور پيش از او انتخاب كرديم.»

آن زمان، عده‌اي از هواداران سريال به دليل تصوير سياهي كه از آينده امريكا در اين اپيزود ترسيم شده بود، اعتراض خودشان را بيان كردند و واكنش منفي نشان دادند؛ پيشگويي زودهنگامي كه حالا رنگ واقعيت به خود گرفته است و بسياري از سينماگران و چهره‌هاي سرشناس هاليوود به مهم‌ترين خبر امروز رسانه‌هاي سراسر دنيا در شبكه‌هاي اجتماعي واكنش نشان داده‌اند.

جي. كي. رولينگ، خالق دنياي جادويي «هري پاتر» در صفحه توئيتر خود نوشت: «ما كنار هم مي‌ايستيم. ما از ضعفا حمايت مي‌كنيم. رياكاران را به چالش مي‌كشيم. اجازه نخواهيم داد نفرت‌پراكني به گفتمان رايج تبديل شود.» آدام مك‌كي، كارگردان «ركود بزرگ» هم با انتشار پستي در توئيتر يادآور شد: «بگذاريد دوباره بگويم، رئيس‌جمهور جديدمان به واقعيت تغييرات آب و هوايي كه كار دست بشر است باور ندارد. اين مصيب است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار