ماجراي سعيد طوسي كه هنوز حدود و ثغور آن معلوم نيست به گونهاي پيش ميرود كه گويي نظام جمهوري اسلامي ابتدا وي را قاري قرآن و سپس مأمور فساد در جامعه كرده است. فصلالخطابي قوه قضائيه نيز مانند بسياري از مقولات ديگر براي معاندين، مغرضين و منافقين بيمعناست. هيچكس با طوسي كاري ندارد و نميگويد هر قاري قرآن الزاماً مهذب نيست، همانگونه كه هر آخوندي الزاماً مروج دين نيست و به همين دليل امام فرمودند تاريخ اسلام پر است از خيانت علماي اسلام به اسلام، چراكه در هر قشري ناپاك وجود دارد.
پرچمداري رسانههاي امريكا و انگليس در اين ماجرا ترديدي باقي نميگذارد كه هجو نظام از مدخل دين، راهبرد آنان است و پياده نظام آنان نيز هر موضوع راست و دروغي را به مثابه فلشي به سمت نظام نشانه ميروند، چرا؟ حفظ و استمرار نظام جمهوري اسلامي از پيوند اعتمادي مردم و حاكميت نشئت ميگيرد و دشمنان براي سست كردن ستونهاي اين نظام(كه آن را نظام سركش و مهار نشدني مينامند) از هيچ اقدامي فروگذار نميكنند.
«نقد اخلاقي حاكميت»، «بياعتبارسازي بازوهاي توانمند نظام» و «هجمه به كارآمدي آن» سه مسئله اصلي است كه در دستور كار بوده و خواهد بود و شبكههاي اجتماعي زمينه آن را فراهمتر كردهاند. اين در حالي است كه تاريخ بشر و اسلام از اين پديدهها بارها به خود ديده است. خالد بن وليد را تقريباً همه مسلمانان ميشناسند. فرمانده شجاعي كه سپاه پيامبر را در احد شكست داد، اما قبل از فتح مكه ايمان آورد و يكي از فرماندهان سپاه اسلام شد. در جنگ موته پس از شهادت زيد بن حارثه(فرمانده) و جعفربن ابيطالب(جانشين)، سپاه اسلام را از معركه نجات داد و فداكاريهاي زيادي براي اسلام كرد تا جايي كه پيامبر وي را «سيفالله» ناميد. اين سيفالله در زمان خلافت ابوبكر، مأمور اخذ خراج و ماليات از فردي به نام مالك (نه مالك اشتر نخعي) كه بيرون از مدينه زندگي ميكرد و به حكومت ماليات نميداد، شد. خالد به همراه يك نفر ديگر به محل سكونت مالك رسيد و با رؤيت زيبايي همسر وي، دست و پاي مالك را بست و در حضور او به همسرش تجاوز كرد. آن روز كسي كار خالد را به دستگاه پيامبر نسبت نداد و كسي نگفت «بفرماييد اين هم سيفالله پيامبر!» كسي نگفت «اين هم مجاهد بزرگ اسلام». آنچه گفته شد اينكه خالد بر همان فرهنگ جاهلي پيش از اسلام خود پايبند است و اسلامآوري وي نوعي تظاهر و توفيق اجباري بوده است.
او فرمانده شجاعي بود كه تهذيب نداشت. به صحنه كشور برگرديم؛ فرض نماييد يكي از فرماندهان عالي دوران دفاع مقدس دچار لغزش اخلاقي شود. آيا ميتوان گفت خون رزمندگاني كه ذيل فرماندهي او سالهاي پيش شهيد شدهاند به هدر رفته است؟ ميتوان دفاع مقدس را به فساد آلوده نشان داد، ميشود امام را زير سؤال برد كه عجب فرماندهاي داشتهاي؟
انصاف اين است كه بگوييم انسان در معرض تهديد و انحراف است، «الا مارحم ربي».
طوسي داراي صداي خوش و خدادادي براي خواندن قرآن است كه نظام چك سفيدامضا براي عصمت او نداده است و اگر انحراف او ثابت شود بايد مجازات شود. درباره او از تبرئه تا اعدام را بايد پذيرا باشيم. آنان كه فصل الخطابي قوه قضائيه را نميپذيرند، همان كساني هستند كه «طوسي بهانه است، اصل نظام نشانه است» را دنبال ميكنند.
قرائت و آموزش قرآن را به اقسام و انواع جوك و تمسخر آلودند و كاري كمتر از خود طوسي نكردهاند. اگر مريض نباشيم با فرض اثبات جرم، يك قاري را فاقد تهذيب ميدانيم و بايد ساحت قرآن و عرصه عمومي قرآنخواني را از وجود او دور كنيم. اما اينكه هر كس احساس تعلقي به نظام ميكند و دچار مشكل ميشود بايد همه نظام به قربانگاه برود، بخشي از همان جنگ نرم است. اگر طوسي و امثالهم تبرئه شوند خواهند گفت «دست خودشان است سرش را به هم آوردند». اگر اعدام شود خواهند گفت «نقض حقوق بشر است و اتحاديه اروپا عليه ما بيانيه ميدهد و تحريم ميكند.» اينجاست كه بايد از مخالفان نظام خواست كه اگر دين نداريد لااقل آزاده مرد باشيد. سيفالله صدر اسلام به زناي محصنه روي آورد، اما مردم به حاكميت وقت حمله نكردند و پيامبر و اسلام را به سخره نگرفتند. حال اشتباه و انحراف احتمالي يك فرد غير مهذب محور بازنمايي عقدههاي فرو خورده اين جماعت مقابل نظام شده است.
به صورت طبيعي عالم سياست و اجتماع با عالم حقوق متفاوت است و معمولاً انتظار اجتماعي و سياسي فراتر از حقوق ظاهر ميشود و اين مسئله در پروندههاي مختلف تاكنون طرح شده است. قوه قضائيه به عنوان ركني از حاكميت نميتواند صرفاً بر «وظايف حقوقي» خود تأكيد كند، بلكه بايد پاسخگو باشد كه چرا پروندهاي را از سال 1389 تاكنون به انجام نرسانده است و چرا قبل از ديگران عرصه اجتماع را روشن نكرده است؟
نيروهاي انقلاب بايد هميشه يادشان باشد كه نظام ديني را با دين شكار خواهند كرد و دشمنان نيز در همين نقطه متمركز شدهاند. دشمنان انقلاب هم دين را فاقد صلاحيت براي امر سياسي و اجتماعي ميدانند و هم براي تخفيف نظام در عرصه اجتماعي به دين مراجعه ميكنند. آنان دست به گزينش ميزنند، همانگونه كه حركت عظيم عاشوراي امسال ايران و كربلا را سانسور و چند قمهزن را محور تصويرسازي از عاشورا كردند. طوسي را در صدر قرار ميدهند اما همزمان علت عزل فلان مديرعامل دولت را چيز ديگري وانمود ميكنند. لزومي ندارد نيروهاي انقلاب درصدد دفاع از هر مسئلهاي باشند كه همين مسئله قطببندي و انگيزه قطببندي در طرف را چند برابر ميكند. جريان انقلابي كشور بايد سردمدار مبارزه با هر فسادي باشد وگرنه ممكن است رسانههاي غربي كه فساد فلان نيروهاي همسوي خود در ايران را مخفي ميكنند دلسوز نظام معرفي شوند. تا حيات آدمي وجود دارد سيفاللهها و طوسيها خواهند بود و در عمق تاريخ نيز بودهاند. تاريخ انسان و حتي تاريخ توحيديان مملو از خطاست. از «برسيساي عابد» گرفته تا سيفالله پيامبر اسلام نمونه بارز آن است و به هيچ كس در اين مسير تضمين الهي داده نشده است. آن يوسف پيامبر بود كه هوشمندانه استغاثه كرد كه: «و ما ابري نفسي ان النفس لاماره بالسوء الامارحم ربي ان ربي غفور رحيم».
فساد مالي و انحراف جنسي همانند شايعه است. شايعه در طول حيات بشر وجود داشته است و انباشت هزاران سال تجربه نميتواند به آن پايان دهد. مانند حسادت است كه قابل حذف نيست اما قابل كنترل است. هر روز كشيشان كودكآزار در تارك اروپا و امريكا ميدرخشند اما مسلمانان آن را مستمسكي براي هجو مسيحيت نميدانند كه آن كشيش را فرد فاسدي تلقي ميكنند كه اشتباهي در مسير كليسا قرار گرفته است.
کامنت قبلی من بسیار از روی خشم و عصبانیت بود
|
1- ظاهرا بطور تلویحی وقوع جرم در این مقاله تایید شده اگر اطلاع خاصی نویسنده دارد که مستندات آنرا هم بگوید وگرنه خود این خطای دیگری است که تا قوه قضاییه محکومیتی را اعلام نکرده نباید به آن پرداخت 2- در زمانهای مذهبی شایعات علیه چهره های مذهبی بیشتر میشود اول ماه محرم چک های پرداخت مبالغ میلیونی به مداح های مشهور حالا جریان سعید طوسی وبعد هم چه..... 3-آیا فکر نمیکنید اطاق فکر جناح های سیاسی در زمانی که مردم باید از کانون های قدرت وثروت راجع به عملکرد و سوء استفاده های مالی برجام 2و3و بپرسند یک مرتبه اذهان را منحرف می کنند به یک موضوع درجه شش که صحت وسقمش را هم کسی نمیداند
حق مطلب را واقعا بیان کردید:
آقای گنجی!
* * * * * * *
چهار سال دادرسی یعنی چی ؟ ماست مالی کردن نیست چی می باشد ؟
|
احسنت
مقاله خوبی بود ولی این قسمت که طوسی در صدر و عزل مدیر دولتی را متوجه نمیشوم لطفا برای خلوص مطالب حقیقی که نوشتید به سیاست الوده نکنید که همچنان گیرا و همه گیر باشد
سلام
احسنت
یک سوال این مطالب که فرمودید فقط درخصوص جناح همسو صدق می کند یا عمومیت دارد ؟
شما در این مطلب آقای ط. رو محکوم کردید و اشاره ای هم به امکان تهمت و دروغ بودن این خبر نکردید!
احسنت بر شما جامع و کامل. شیعیان برای همدیگر دعا کنیم تا از کید شیطان رجیم قسم خورده در امان باشیم. همچنین برای آمرزش گناهکاران دعا کنیم و یادمان باشد گر پرده در افتد نه تو مانی و نه من.
مسئله اين است كه .... آيا پيامبر هم با سيف الله مثل س. ط رفتار كرد و حق مظلوم را ناديده گرفت؟! انتظار جامعه برخورد نظام و قوه قضاييه با تمام افراد بصورت يكسان است. تمام افراد جامعه در برابر قانون يكسان هستند، به خصوص جامعه ما كه ادعاي اسلامي بودن دارد.
جناب گنجی" درست ست که کشورمان
با سلام
با سلام و احترام ویژه به شما جناب دکتر گنجی ارجمند،
1) چرا رسیدگی به این پرونده 5 سال به درازا کشیده است؟
لطفا نظر من را به جناب دکتر برسانید.من حس میکنم در همین مطلب هم که به قلم یک دکتر نوشته شده مردم که ستون اصلی نظام هستند فراموش شده و وقتی دکتر اینطور مقاله می نویسد چه انتظار از دیگران هست.متاسفانه ایشان متوجه نشده اند که مردم خوب میدانند که حساب خطای یک قاری را از قران و سایر قاریها جدا است و احساسات مردم آنجا جریحه دار میشود که آنها را نا محرم میشمارند و دنبال ماست مالی کردن قضایا به دلیل اینکه فلانی فرزند فلان رجل است یا فلانی قاری است و...من از نویسنده که دکتر هم هستند گلایه دارم چرا اصل موضوع را فراموش کرده و به فرع پرداخته...اگر قرار است طوسی ابروی این نظام باشد که واویلا.....آبروی این نظام عدالت است.قوه قضاییه بیطرف است و...باشد که بیت المال صرف نشر نظرات افرادی کنیم که واقعا نظرشان باعث نزدیکی مردم و نظام شوند.
آقاي گنجي باسلام و خسته نباشيد: شما عزيزان بايد قبل از آنكه رسانه هاي معاند با نيت خبيث شان بخواهند خبررساني كنند خبررساني كنيد واز قوه قضائي بخواهيد كه اين پرونده را هرچه سريعتر به سرانجام برساند تا رسانه هاي دشمن نتوانند شيطنت كنند.
سلام
برادر گنجی عزیز از مقاله خوبتان و شجاعانه تان تشکر می کنم اما فراموش نکنید مشکل از فرد و افراد گناهکار یا سوئ استفاده گر نیست و تاریخ پر است از ربا خواران اختلاس کنندگان لواط کنندگان و ... مشکل از .....که الوده به فساد و انواع ان است...
مابایدیادبگیریم.تاوقتیکه قوه قضاییه نظرنداده حداقل آبروی شاکی رانبریم.
مشکل اینجاست که ما به خودمون نمیاییم تا وقتی که صدای یک خبری را از رسانه های معاند بشنویم. برادر من این نوجوانها ۵ سال (تاکید میکنم سااال) این شکایت را داشتند.. این مدت شما و رسانه ملی کجا بودید که جلو حق خوری را بگیرید؟ بعد هم که فهمیدید همه زدید به در حاشا. واقعا بنظرتون این طور اعتبار و اعتمادی باقی میمونه؟ به جای این همه فکر و عمل سیاسی حق گو باشید. انتظار مردم از شما حق گویی است
ضمنا محصنه صحیح است نه محسنه
سلام یعنی این موضوع 5سال هست که در قوه قضائیه درحال بررسی هست؟واقعا جای تاسف داره.به نظر شما اگر همان موقع بررسی ورای صادر می شد شاهد این آبروریزی بودیم؟
خداوند در این قضایا نظرش را به روشنی بیان کرده است.
درست است که سعید طوسی مثل خیلی از آدم های دیگر خطا کار میباشد ولی آقای گنجی سوال اینجاست که چرا مسولین تا کنون از ایشان دفاع کرده و دفاع میکنند
به نظرم ماجرای آقای طوسی الان در جامعه مطرح شده تا فساد8 هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان به حاشیه بره...
اقاي گنجي زماني اين جرم را به نظام نسبت نميدهد كه نظام محكم جلوي اينگونه فساد ها بايستد . ...اگر اين قاري ثابت شود گناه كار است كه هست مجازات نشود حتما نظام حامي ايشان است . پس نظر شما درست ولي بايد قاطعانه عمل كرد . اتهام ايشان چيزي نيست كه بشود گذشت زيرا بودنش صدها جوان و نو جوان رو از دين خارج كرده و خواهد كرد . اشاعه فحشا از فحشا خطرناك تر است .ممنون
فتنه انگلیسی:
|
براي افرادي كه به دنبال حقيقت وقايع به دور از هر گونه قيل و قال و زنده باد و مرده باد منفعت طلبانه و نيز كشف حقيقت بدون عصبيت هاي جاهلي امروزي بررسي اين منابع كه اتفاقاً از جمله معتبرترين منابع اهل سنت هستند حتماً مفيد به فايده خواهند بود. «تاریخ الیعقوبی ، ج۲ ، ص۱۱۰٫» و «الإصابه ، ابن حجر عسقلاني ، ج ۵ ، ص ۵۶۱» و «تاریخ الطبری ، الطبری ، ج ۲ ، ص ۵۰۳» و «البدایه و النهایه ابن کثیر ج ۷ ص ۲۳- سیره حلبیه ج ۳ ص ۲۱۳» و «اسد الغابه ج ۴ ص ۲۹۶- تاریخ الاسلام ذهبی ج ۳ ص ۳۶»
این روایتی ک نوشتید کجا ثبت شده؟؟
|
آقای محترم ،اولا مطمئنا شما اگر طرفداراهل سنت باشید وسنی مذهب هم باشید دراسناد برگردید متوجه این موضوع خواهید شد که خلیفه دوم عمربن خطاب یکی ازایراداتی که به خلیفه اول ابوبکرگرفت همین امربود وقتی عمراین خیانت خالد درکشتن مالک بن نویره رافهمید به ابوبکراعتراض کرد وازاوخواست که وی را مجازات کند ولی ابوبکرامتناع کرد تااینکه عمرخلیفه شد ووی را ازفرماندهی لشگربرکنارکرد.پس بروید اسناد را مطالعه کنید بعد سخن بگوییدودیگر اینکه شما باید جانتان را فدای اسلام وقرآن کنید نه اشخاص،خالد بن ولید دیگرکیست؟که شما حاضرید جانتان را فداکنیدآیا با این خطاها یی که مرتکب شده است می ارزد که درقبالش این کاررا انجام دهید؟جان موجود بسیارباارزشی است پس باید نثارکسی گردد که یا معصوم باشد یا جانشین معصوم ویا شبه معصوم.بنابراین این سخن که می گویید جانم فدای خالد بن ولید بسیارجمله سخیفی است.
همینکه از 60 نظر تنها جرات انتشار 33 تا رو داشتین باندازه کافی نشون میده «اسلام عزیز!» چه موجودات کریه و خود رای از شماها ساخته . اول هم که نوشتم و به تک تک مغالطات و دروغهای این پاچه خوار ... پاسخ دادم ، میدونستم و به خودتون هم گفتم که منتشر نمیکنید. جرات و قدرت شما در رویارویی نیست در موذیانه از پشت حمله کردن و دروغگویی و فریبه. بله عزیز جان درست مثل تاریخ جعلی ای که ...براتون ساخت.
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و ... معذور است. ضمن اينكه جوان آنلاين، حق انتشار يا عدم انتشار پيام ها را براي خودش محفوظ مي داند.
ضربه ای که این پرونده به انقلاب زد تا حالا ندیده بودیم حتی در روستاها مردم را ناامید کرده
آقای سردبیر ما نمیخواهیم قصه های صدر اسلام را تعریف کنید قربانیان تجاوز جنسی سعید طوسی میگویند 5 سال است شکایت کرده اند ونتیجه نگرفته اند حالا شما بجای تعریف کردن قصه لیلی ومجنون باید از قوه قضاییه سوال کنید اگر شخص دیگری مرتکب این جنایت میشد همینطور مماشات میکرد شما اعتماد عمومی را خدشه دار ومردم را نسبت به سیستم موجود بدبین کرده اید اگر این آدم کثیف جرمی مرتکب شده تکلیفش باید روشن شود چه قاری قران باشد چه هر چیز دیگر شما با برخوردهای چندگانه باعث رویگردانی مردم میشوید این که دیگر س.مر. نیست که به خاطر آن همه خیانت 135 ضربه شلاق حکم بگیرد وقتی پلیس عربستان به دو نوجوان ایرانی تجاوز کرد جامعه آماده جنگ با تکفیریها بود حال شما را چه شده با این به اصطلاح قاری قرانتان
غیر قابل انتشار: ۲۹!!!!!
جوان آنلاين پيامهايي را كه حاوي توهين، افترا و ... باشند منتشر نمي كند!
به نظر بنده نظام اگر می خواهد بابت اشتباهات فردی زیر سوال نرود باید خود پی گیر تر از هر کس دیگری با این مساله رفتار می کرد نه اینکه 5 سال از شکایت شاکیان بگذرد تا باعث شود کسان دیگری وارد قضیه شوند.نه تنها این مساله بلکه هر مساله مشابهی که حول افراد منسوب به نظام رخ می دهد اگر خود نظام جلو تر از بقیه و با قاطعیت تمام با آن برخورد کند خواه می خواهد به صحت برسد یا تبرئه شود مطمئن باشید هیچ احدی نه تنها نظام را نشانه نمی رود بلکه تحسین نیز می کند.