کد خبر: 815979
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
رئيس سازمان دارالقرآن الکريم استقبال بي نظير حافظان و قاريان از مسابقات دارالقرآن امام علي(ع) را نشانه پيشي گرفتن اين مسابقات در سطح کشور از ساير برنامه‌ها و مسابقات دولتي و کشوري دانست.
مهدي قره شيخلو روز يکشنبه به خبرنگار معارف ايرنا گفت: مسابقات دارالقرآن امام علي(ع) يکي از مسابقاتي است که از نظر کميت و کيفيت و همچنين از نظر اجرايي بسيار موفق عمل کرده است. چون استقبال خواهران در مسابقات امسال سه برابر سال گذشته بوده در حالي که تبليغاتي هم صورت نگرفته است.

وي افزود: اين مسابقات با گذشت 10 سال به بلوغ رسيده و جاي خود را در مسابقات باز کرده و بسياري از حافظان و قاريان قرآن در چنين مقطع زماني منتظر برگزاري اين مسابقات هستند. اين قاري قرآن اضافه کرد: مديريت کردن پنج هزار نفر و پذيرايي از اين شرکت کنندگان کار سادهاي نيست و ستاد اجرايي و پشتيباني اين مسابقات کار پرحجمي را براي برگزاري پشت سر گذاشته اند و اين مسابقات از برنامه هاي بي نظير مردمي است که قطعا بسياري از مسابقات و برنامه هاي دولتي را پشت سر گذاشته و مي گذارد.

قره شيخلو با اشاره به ميزان جوايز و هداياي اين مسابقات که از سوي نيکوکاران تامين مي شود، اظهار کرد: توسعه کارهاي مردمي خيلي سريع صورت ميگيرد و مسابقات دارالقرآن امام علي(ع) از جمله اين برنامههاي مردمي است. وي برگزاري اينگونه مسابقات را از ظرفيت هاي مردمي براي تبليغ و ترويج فرهنگ قرآني در سطح کشور دانست و افزود: اين مسابقات با توجه به استقبال شرکتکنندگان و ميزان جوايز آن، نشانگر ظرفيت مردمي در اين زمينه است.

رئيس سازمان دارالقرآن الکريم همچنين گفت: کساني که خدا به آنان تمکن مالي داده تا براي قرآن هزينه کنند، ظرفيتي است تا بدون هزينه کردن ريالي از سوي دولت، ترويج فرهنگ قرآن ميان نوجوانان و جوانان فراهم شود. وي تاکيد کرد: اگرچه بيش از پنج هزار و 200 خواهر حافظ و قاري شرکت در دهمين دوره از مسابقات بخش خواهران شرکت کردند ولي بسياري نيز علاقه مند به حضور در اين مسابقات بودند که به دلايلي موفق به حضور نشدند وگرنه جمعيتي بالغ بر 10 هزار نفر شرکت مي کردند. بخش خواهران دهمين دوره از مسابقات دارالقرآن امام علي(ع) پس از يک هفته جمعه گذشته با معرفي برترين هاي هفت رشته در دو مقطع سني به کار در مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي (سرچشمه) به کار خود پايان داد.

در اين مسابقات بيش از 260 نفر از کشورهاي خارجي و در رشته حفظ کل 505 نفر، حفظ 20جزء 525 نفر، حفظ 10جزء هزار و 175 نفر، حفظ پنج جزء هزار و 346 نفر، حفظ 2جزء هزار و 278 نفر و قرائت تحقيق و ترتيل 297 نفر شرکت داشتند. جوايز اين مسابقات شامل لوح تقدير و هداياي نقدي از 30 ميليون تا شش ميليون ريال بود و به شرکت کنندگاني که موفق به کسب حدنصاب (85 امتياز) شدند، مبالغي اهدا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار