کد خبر: 815849
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
با توجه به هماهنگی های انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش زنجان، تعداد 30 مبلغ دینی در دهه نخست محرم به مجتمع های آموزشی شبانه روزی استان اعزام شده اند.
اعزام 30 روحانی به مدارس زنجان برای تبیین فرهنگ عاشورا

محمد جواد غم پرور رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان با اعلام این خبر گفت: ساماندهی و اعزام روحانی برای تبیین فرهنگ حسینی در میان دانش آموزان است و تمام هزینه های این موضوع بر عهده حسینیه اعظم زنجان خواهد بود.

وی اظهار کرد: این طرح برای نخستین بار در سطح استان اجرا می شود، لذا تلاش داریم تا در سال های آتی تعداد مبلغان دینی در این حوزه را افزایش داده و گامی در راستای ترویج پیام عاشورا برداشته باشیم.

غم پرور به محورهای اصلی تبلیغ در ماه محرم اشاره و خاطرنشان کرد: این مبلغان از ابتدای محرم به مدت 10 روز در جهت شبهه زدایی، معرفی هدف های قیام و مقابله با خرافه گرایی و انحرافات دینی در این مجتمع های آموزشی در سطح استان فعالیت خواهند کرد.

وی با تاکید بر ضرورت دشمن شناسی در سطح جامعه، گفت: اگر نسل جدید با علل قیام امام حسین(ع) در مبارزه با طاغوت آشنا شوند، درک خواهند کرد که این قیام یک حرکت سیاسی است و امروز باید یزیدهای زمان خود را بشناسیم.

رئیس هیات امنای حسینیه اعظم زنجان ماه محرم را فرصتی برای ترویج فرهنگ عاشورا در بین نسل جوان دانست و گفت: همه کسانی که به نحوی می توانند در انتقال مفهوم فرهنگ عاشورا به این نسل قدمی برای اسلام بردارند، باید تلاش خود را در این جهت معطوف کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار