کد خبر: 813980
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
شبکه رادیویی جوان ویژه برنامه های ماه محرم و ایام شهادت اباعبدالله (ع) را اعلام کرد.

به گزارش «جوان»، برنامه های شبکه رادیویی جوان در ماه محرم سال 95 به این شرح است.

تو را میخوانم: در این برنامه سعی می شود موسیقی ارزشی که ماه محرم به شکل های مختلف اجرا می شود را بررسی کنیم.حال از نوحه سرایی تا موسیقی های عرضه شده در بازار. گوینده به عنوان دانای کل از نوحه سرایی هایی که به دستش رسیده تا موسیقی هایی که در فضای مجازی در این ماه (محرم) دست به دست یا فروخته می شود صحبت می کند.این برنامه تولیدی است و در ساعت 15 روز 16 مهر ماه از گروه اندیشه پخش می شود.

حماسه اشک: واقعه کربلا، اگر در تاریخ بشر رخدادى بى نظیر نباشد، از جمله وقایع بسیار کم نظیر است؛ واقعه اى که هم از نظر کیفیت وقوع ، هم از نظر عظمت مصیبت و هم از نظر جاودانگى آن در یادها و آثار اجتماعى اى که در پى داشت، با هیچ ماجراى دیگرى قابل مقایسه نیست. یکی از مهم‌ترین درس‌ها و آموزه‌هایی که امام حسین (ع) به ما می‌دهد، درس عزت و سربلندی است. امام حسین (ع) برای این عزیز شد، چون حاضر نشد که ظلم و ستم را بپذیرد، بنابراین مسلمان همواره باید عزیز باشد.این برنامه به صورت زنده از تارخ 95/07/11 در سیزده شب ازساعت 20 به مدت 30 دقیقه از گروه اندیشه پخش می شود.

هوای شهر: این برنامه مستندی گزارشی و تولیدی است از حال و هوای جوانان در ماه محرم که هر کدام به مقدار توان خود و با تکیه به مهارت های شخصی ، سعی میکنند یاد عاشورا و آیین و مرامِ امام حسین علیه السلام را زنده نگه دارند . جوانانی که با زنده نگه داشتن محرم و آیین های عزاداری ، ارزشهای عاشورایی و در راس آنها هدف والای عاشورا که امر به معروف و نهی از منکر است را یادآوری میکنند ، در کنار گزارشِ مستند از زندگیِ این جوانان که با رفتار و منششان ، مصادیق امر به معروف در جامعه هستند ، احادیث امر به معروف و نهی از منکر ، شهدای امر به معروف و نهی از منکر ، راه های امر به معروف در جامعه امروز ، سیرۀ امام حسین در این باره هم در قالب های مختلف در برنامه بیان میشود .از 12 مهر ماه تا 21 مهر ماه از ساعت 14 تا 14:30 از گروه تفریحات به روی آنتن می رود.

نذر به نیت یک حاجت: این برنامه تولیدی و مستند گزارشی است که با افرادی که نذورات خاص و گره گشا انجام میدهند همراه میشود و از حس و حال ادای یک نذر متفاوت و تاثیر انجام نذر روی کسی که حاجتش از جانب خداوند یا ائمه براورده شده و حالا سعی دارد به پاس این نعمت و موهبت گره ای را بادست خودش از کار بنده خدا باز کند.این برنامه از ساعت 23 تا 23:15 از 12 مهر تا 23 مهر بجز جمعه ها به روی آنتن می رود.

جان واژه ها: برنامه ی ترکیبی تولیدی است که از ساعت 23:15 تا 23:30 از 12 مهر تا 23 مهر بجز جمعه ها به روی آنتن می رود.این برنامه که تشکیل شده از روایت بازخوانی از حادثه ی عاشورا به شیوه ای نوین و جوان پسندانه است که به همراه مدیحه سرایی و نواها و آواهای عاشورایی و همچنین شعرخوانی به زبان امروزی توسط شاعران جوان و متدین و با تدوینی دلنشین میتواند روضه ای شکیل و در خور شاءن بزرگان دین را فراهم آورد ان شاءالله... در این برنامه خیلی راحت و روان با ماجرای کربلا از ابتدای بیعت مردم با یزید تا انتهای اسارت آشنا میشویم.نکته ی قابل توجه در این برنامه که از خط فکری نویسنده ی کتاب آه الهام گرفته شده جمله ای از ایشان است که گفته اند: «همه ی فکر و ذکرم این بود که صفحات برای خواننده راحت و بی وقفه ورق بخورد و یک بار برای همیشه معلوم شود * اتفاق چگونه افتاد*... » ما در این برنامه به شکل شنیداری به این هدف خواهیم رسید...

بازتاب: این برنامه تولیدی است و به مدت 60 دقیقه در روز 95/07/21پخش می شود. و از نگاه یکی از بازماندگان عاشورا داستان روایت می شود، برای درس گرفتن از عاشورا و کسانی که همراه امام با یقین و ایمان کامل به خدا در راه حق و حقیقت شهید شدند، برای رسیدن به یقین ولایت مداری و دین داری

آسمان وفا: این برنامه تولیدی است و به مدت 60 دقیقه در روز 95/07/20 از گروه جامعه پخش می شود.در این برنامه در بخش کارشناسی به موضوعشخصیت مانای حضرت عباس و بصیرت و وظیفه شناسی نسبت به دین و همچنین ولایتمداری حضرت عباس را از زبان کارشناس می شنویم و در ایتم هایی ترکیبی از زبان اهل حرم به روایتگری شخصیت حضرت عباس پرداخته می شود و همچنین گزارش مستندی خواهیم داشت از شهید مدافع حرم که در حال حاضر این شهدا به دفاع از حرم اهل بیت وظیفه خود را انجام می دهند در برابر شمر و یزید حال (تکفیری ها و داعشی ها)

قربت الی الله: بخش مهم این برنامه بر مبنای گزارشهای متعدد آن است و آیتمهای تر کیبی در کنار آن همینطور بخشی از آن مربوط به کارشناس برنامه است این برنامه تولیدی است و در دو قسمت سی دقیقه ای از ساعت 14:30 در روزهای 20 و 21 مهر ماه پخش می شود.

بر فراز زمان: عاشورا بر اساس داستانهای واقعی است که به تقویت باورهای ناب تسلیم در برابر حق و پرهیز از تسلیم در برابر ناحق کمک می کند. روایت و بازخوانی این داستانها در قالب ساده با صداهای ویژه برداشت آزاد مخاطب از آنچه شنید و تحلیل محتوای آن در کنار توضیحات روشنگر از زبان کارشناسی برای این ساعت از شب پیشنهاد می شود.این برنامه ساعت 21 به مدت 5 شب از 19 مهر ماه به صورت تولیدی پخش خواهد شد.

تکیه: این برنامه به صورت زنده از 19 مهر ماه به مدت 5 شب از ساعت 22 تا 23 پخش می شود و به زیارت عاشورا استناد می شود که گفته است: خدایا امام حسین(ع) جانش را در راه تو بخشید تا بندگانت را از نادانی و گمراهی و سرگردانی نجات دهد.مسلما اگر آن قیام نبود همان جهالت حکمفرما می شد. پس منظور همان کسب آگاهی است سپس به بیان راه های امروزی کسب آگاهی و برقراری ارتباط با هیات ها و مجامع دینی و غزاداری ها می پردازیم و مثلا به بررسی و معرفی راه های استفاده از سایت ها و وبلاگ ها و فضای مجازی برای گسترش علوم دینی می پردازیم.

دخیل: این برنامه تولیدی است و در تاریخ 95/09/09 در ساعت 21 در این طرح که به سه صورت یه اپیزودی می باشد در هر بخش به یک موضوع پرداخته خواهد شد که شامل زائر عراقی ، زائر غیر ایرانی و کارشناسی خواهد بود که در هر سه مورد بحث دخیل بستن به عنایات و الطاف حضرت به نوعی بیان خواهد شد

ماه بعد از غروب: این برنامه تولیدی است و قرار است در تاریخ 95/08/29 به مدت 45 دقیقه ساعت 21 پخش شود. طرح بر مبنای ارائه اطلاعات تاریخی کمتر گفته شده و یا شنیده شده از حوادث اصلی در روزهای بعد از عاشورا ست .در این برنامه استاد رجبی دوانی بخش هایی از اتفاقات مهم این چهل روز را به با تفکیک روز به روز بیان میکند و مناسب با گفته های ایشام بخش های نمایشی طراحی واجرا خواهد شد .

کاشفان دانایی: قالب این برنامه ترکیبی از گزارش و گفتار و گفتگوی کارشناسی میباشد که به صورت تولیدی و در تاریخ 95/07/15 از ساعت 16 به مدت 30 دقیقه پخش می شود البته با توجه زمان محدود در بخشی گفتگو محور میباشد.محتوای برنامه یادآوری کلی نسبت به تاریخچه علمی و نقاط پر افتخار دوران شکوفایی کشورهای اسلامی و ظهور و حضور دانشمندان به نام میباشد. که در بخش پایانی برنامه به گفتار کلیدی و راهکارهای علمی مورد نیاز امروز جوانان پرداخته میشود.

مقتل خوانی: این برنامه شنبه تا چهارشنبه از 95/07/12 به مدت 15 دقیقه از ساعت 12:15 در دهه اول محرم پخش می شود و به خوانش مقتل های معتبر می پردازد.

پرواز پروانه ها: این برنامه مستند گزارشی است که به صورت تولیدی به تعداد 14 برنامه از 95/07/11 به مدت 30 دقیقه از ساعت 20:30 از گروه جامعه پخش می شود و در خصوص مدافعان حرم و گفتگو با خانواده های شهدای مدافع حرم می باشد.

پرچم: پرچمی که بر گنبد طلایی حرم مقدس امام حسین (ع) نصب شده است در تمام ایام سال به رنگ سرخ می باشد که این خلاف پرچم های موسوم نصب شده بر گنبد دیگر ائمه است. رنگ سرخ این پرچم به این معناست که هنوز صلح نشده و جنگ با کفار و منافقین ادامه دارد. دکتر شریعتی در کتاب حسین وارث آدم درباره ی این موضوع نوشته است: «در قبایل عرب، همواره جنگ بود اما زمین حرام بود و چهار ماه رجب و ذی القعده و ذی الحجه و محرم زمان حرام؛ یعنی که در آن جنگ حرام است. دو قبیله که با هم وارد جنگ می شدند جنگ را موقتا در این ماه های حرام تعطیل می کردند. اما برای آنکه اعلام کنند همچنان در حال جنگند و این آرامش از سازش نیست، ماه حرام رسیده است و چون بگذرد جنگ ادامه خواهد یافت سنت بود که بر قبه ی خیمه ی فرمانده قبیله پرچم سرخی برمی افراشتند تا دوستان و دشمنان و مردم همه بدانند که جنگ پایان نیافته است. آن ها که به کربلا می روند و می بینند که جنگ با پیروزی یزید پایان یافته و بر صحنه ی جنگ ارامش مرگ سایه افکنده است. اما بر قبه ی آرامگاه حسین پرچم سرخی در اهتزاز است. بگذار این سال های حرام بگذرد»

نگاهی به آسمان: این برنامه تولیدی است و از 95/07/12 به مدت 15 دقیقه هر روز ساعت 19:30 دردهه اول محرم پخش خواهد شد.

پنجره ای رو به نسیم: این برنامه از گروه دانش رادیو جوان جمعه 23 مهر ماه به مدت 30 دقیقه ساعت 9بامداد به صورت تولیدی پخش می شود.با بیان داستان هایی از اثر آموزه های معصومان بر اطرافیانشان ، از گذشته پند می گیریم و با بیان شکست ها و موفقیت های جوانان امروز و نقش آموزه های دینی در این دو بعد زندگی از زبان خود جوانان ، الگوهای عینی و واقعی در اختیار شنونده می گذاریم که مثلا صداقت و توکل و تلاش بر پایه ی ایمان به حمایت الهی چه اثری بر زندگی دارد.

به سبک عاشورا: این برنامه از گروه جامعه روز 22 مهرماه به مدت 60 دقیقه ساعت 12:30 به صورت تولیدی پخش می شوددر این برنامه به سه محور مهم از درس هایی که میتوان از عاشورا گرفت پرداخته میشود. ظلم ستیزی، آزادی و آزادگی و در نهایت عزت از درس هایی میباشد که میتوان فکت های آن را در زندگی امروز مشاهده کرد. کارشناسی کارشناس برنامه و سه بخش آیتم نیز در این برنامه میتواند در پیشبرد اهداف برنامه کمک شایانی نماید.

پس از واقعه: این برنامه از گروه اندیشه تولید ودر روز 23 مهرماه ساعت 15 به مدت 60 دقیقه پخش می شود.در این طرح که با حضور یک کارشناس مذهبی آقای اردستانی و یکی از اسرای جنگ تحمیلی که با اسرای زن در زمان دفاع مقدس در زندان های عراق به سر می بردند، در مورد چگونگی زمان اسارت و نقش رزمندگان در حمایت از بانوان ایرانی که نماد هویت می باشد گفتگو می شود ضمن این در میان برنامه با یک یا چند نفر از این بانوان نیز گفتگو خواهد شد. در قسمتهای مختلف برنامه نیز سر خط گفتگو ها ، فرازهایی از دعای امام سجاد در صحیفه سجادیه است به عنوان مثال : مهمان در مورد چگونگی عبادات در زمان اسارت و دعا ها برای رهایی صحبت می کنن که در همان راستا کارشناس مذهبی در مورد فراز 45 از صحیفه ی سجادیه در مورد دعای حضرت برای رهایی از ستمگر گفتگو خواهند داشت

زیردستان بارانیت: گفتگویی تبیینی میان دو کارشناس و گوینده با محوریت زندگی اقتصادی امام در زمان خویش به انضمام روایت های داستانی و گزارشی در فواصل برنامه به عنوان مصداق این گفتگوها این برنامه به صورت زنده تهیه شده و در روز 24 مهر ماه از ساعت 6:40 به مدت 80 دقیقه پخش می شود.

شور شیدایی: این برنامه بصورت تولیدی است و از 12 مهرماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15:45 تا 16 تا 28 مهرماه تولید و پخش می شود و به ترانه ها و نوحه های درخواستی ویژه ماه محرم می پردازد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار