کد خبر: 813275
تعداد نظرات: ۵۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
سرمقاله مدیرمسئول:
شانزدهم مرداد 1394 در سرمقاله روزنامه با عنوان «احمدي‌نژاد و راست‌آزمايي انتخابات آزاد» با الهام از پيشينه و مواضع و اسناد دموكراسي‌خواهي و جمهوري‌خواهي نخبگان فكري اصلاح‌طلبان نوشتم: «احمدي‌نژاد هنوز در هيچ دادگاهي محكوم نشده است.
دکتر عبدالله گنجی
شانزدهم مرداد 1394 در سرمقاله روزنامه با عنوان «احمدي‌نژاد و راست‌آزمايي انتخابات آزاد» با الهام از پيشينه و مواضع و اسناد دموكراسي‌خواهي و جمهوري‌خواهي نخبگان فكري اصلاح‌طلبان نوشتم: «احمدي‌نژاد هنوز در هيچ دادگاهي محكوم نشده است. بنابراين اگر تأييد صلاحيت شود طبق چارچوب فكري و مدعايي تجديدنظرطلبان نبايد به آن اعتراض كنند، اما اگر ردصلاحيت شود بايد مورد اعتراض تجديدنظرطلبان قرار گيرد. بنابراين منتظر آن روز هستيم تا تجديدنظرطلبان در اعتراض به ردصلاحيت احتمالي احمدي‌نژاد تحصن كنند و در رسانه‌هاي خود تيتر يك كنند: ردصلاحيت احمدي‌نژاد توهين به شعور مردم و نقض دموكراسي و انتخابات آزاد است. آن روز بايد منتظر باشيم تا «سند تأملات راهبردي پنج ساله حزب مشاركت» را قاب بگيرند و به در و ديوار شهرمان در دفاع از احمدي‌نژاد بكوبند. منتظر راست‌آزمايي اين مدعيان خواهيم ماند. احمدي‌نژاد مي‌تواند محكي براي سنجش سياست‌ها و شعارهاي يك بام و دو هواي مدعيان مردم باشد. اميد است زمينه اين راست‌آزمايي فراهم شود.»

 (جوان 16/5/1394) امروز موعد فرا رسيد و با نهي احمدي‌نژاد از حضور در انتخابات، مدعيات تئوريك، سياسي و روشنفكري تجديدنظرطلبان با چالش جدي مواجه شد. اگرچه احمدي‌نژاد ردصلاحيت نشده است، اما اين رويه نيز بارها مورد هجوم دموكراسي‌خواهان، مشروطه‌خواهان و جمهوري‌خواهان بوده است. آنان به جاي  معنادهي ولايي به نظام ديني بر اسب روشنفكري سوار شدند و ولايت فقيه را «يكه‌سالاري» دانستند و تلاش خود را معطوف به «مردم‌سالاري فزاينده» كردند. امروز ظرفيتي كه مي‌توانست چالش و تبعيد سياسي را براي آنان رقم بزند را حذف شده مي‌بينند و در فهم آن دچار «بحران تحليل» هستند، چون از جايگاهي كه آن را يكه‌سالاري مي‌دانستند ذائقه خود را شيرين مي‌بينند.

اكنون اسلاميت نظام به كمك مصلحت و سلامت جمهوريت آمده است و مدعيان جمهوري‌خواهي را زمينگير كرده است. امروز منافع اصلاح‌طلبان همسو با مصلحت نظام شده است، اما عملكرد گذشته اجازه اظهارنظر را از آنان گرفته است و مي‌خواهند با سكوت و محافظه‌كاري از كنار آن بگذرند. آنان يا بايد دوباره به چالش فكري و تئوريك با نظام روي آورند كه جمهوريت در خطر است يا از گذشته خود توبه كنند و اشتباهات را فرياد بزنند و نقش بي‌بديل رهبري ديني در هدايت كلي نظام را بستايند. اكنون آنان در تاريكي پايكوبي مي‌كنند و صدا خفه‌كن در مراسم جشن خود نصب كرده‌اند تا صدايشان به همسايگان نرسد. در صورتي كه اگر مدعي امام و مردم‌سالاري ديني هستند بايد قدرشناسي خود را بازگو كنند. آنان از كابوس احمدي‌نژاد گذشته‌اند، اما رويه اين كار در گذشته مورد اعتراض آنها بوده است.

هنوز مردم واكنش اصلاح‌طلبان به نامه مقام معظم رهبري به رئيس مجلس ششم درباره اصلاح قانون مطبوعات را به خاطر دارند. هنوز عربده‌كشي مشاركتي‌ها در مجلس در اعتراض به آن نامه را به ياد داريم.

چرا اكنون اعتراض نمي‌كنند؟ و چرا تأييد نمي‌كنند؟ از نمايندگان اصولگراي مجلس قبلي حدود 20 نفر از جمله حجت‌الاسلام رسايي، ردصلاحيت شدند، چرا مدعيان دموكراسي‌خواهي و انتخابات آزاد به آن اعتراض نكردند؟ چرا صدها مقاله و كتابي كه در ردنظارت استصوابي نوشته‌اند را تجديد چاپ نمي‌كنند؟ آنان نه جسارت اعتراف به اشتباهات گذشته را دارند و نه جسارت تأكيد مجدد بر مدعاي گذشته را. اما خوشحاليم كه به قدر و قيمت رهبري پي برده‌اند و مي‌دانند در مصلحت انقلاب و نظام ملاحظه هيچ كس نخواهد شد. اكنون ياد گرفته‌اند كه در مواجهه با تدابير نظام پشت مردم مخفي نشوند و حاكميت دوگانه را طرح نكنند. آموخته‌اند كه بايد در مدعيات خود تجديدنظر كنند كه اگر اصلاح نكنند، اسناد به جاي مانده همچنان سند واگرايي آن خواهد بود و در تاريخ انقلاب ثبت و درج است. نهي احمدي‌نژاد هم فرصت ذي‌قيمتي براي خود اوست و هم فرصت بازانديشي و واقع‌گرايي براي دوزيستان سياست‌ورز و روشنفكر. منتظريم تا نحوه استفاده هر دو از اين فرصت را ببينيم.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۱
هادی
|
Belgium
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
3
2
کدام جمهوری خواهان؟! دلدادگان ستون پنجمی انگلو-صهیونی قراولان هرج و مرجی بنام جمهوریت و دموکراسی با ذائقه انگلو-صهیونی که بی علی (ع) تمام آفرینش تکاثر و کثرت است و تنها ولایت علی (ع) کوثر.
پاسخ ها
شاهد
| United States
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
مقاله از قلم روانی برخوردار نیست امام خامنه ای بارها تاکید داشته اند که حرفهای خصوصی من مانند حرفهای علنی میباشد آیا ایشان که در سال 76 خودشان از کروبی خواسته بودند تا در انتخابات ریاست جمهوری فعال بوده و کاندیدا معرفی کنند و آنها هم خاتمی را به میدان آوردند آیا الان احمدی نژاد را نهی از مشارکت میکنند؟! کمی صبر ! گمانه زنی بر اساس شایعات سفارشی از طرف اصلاح طلب ها ممنوع!
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
4
4
جناب گنجی "همانگونه که شما بیان کردید"نهی احمدی نژاد فرصتی برای
اوست "در بازاندیشی در اشتبات خود در
زمان ریاست جمهوری "و باعبو ر از این
اشتباهات "می تواند ورود خوبی برای
وارد شدن به عرصه انتخابات مجدد فراهم باشد.درارزیابی احمدی نژاد صرف نظراز بعضی موضوعات "عملکرد ایشان در استکبار ستیزی که لازمه جلوگیری بر نفوذ دشمنان کشورست "و همراهی بیشتر ایشان در برقراری استقرار نظام
کشوردر دولت ایشان" نمره بالاتری نسبت به دولت های قبل وبعد از خودرا
داشت.
بر گرده ی این مردم بدبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
7
6
روحانی خوشحال باش 4 سال دیگر خودت و قبیله ات بر گرده ی این مردم سوارید و سوگند جلاله ات هم همین رو تایید مکنه چون واقعا دراین چند سال شم شیفتگان خدمت بودهاید وبس !!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Kuwait
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
احمدی نژاد خوب بود ؟؟
نکنه دلت ب یارانه 45 تومنی خوش بود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
تو راست میگی انتخابات 7 اسفند ملت جوابت را دادند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
4
5
عجب ضعف دستگاه قضا در كوتاهي تشكيل دادگاه آيا از مجرم بودن ايشان مي كاهد .ايشان در غيبت اخراج وزير اطلاعات در دوهفته به اسرار مهمي دست يافته واتو از بر خي ها دارد وبه همين دليل دادگاهي نخواهد شد نمونه ياييد حرفم هم يك شنبه سياه مجلس و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
بسیار عالی بود
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
0
0
سردبیر محترم جوان،با سلام
بار بر زمین مانده 12 ساله ملت ایران ، دستیابی به چشم اندز افق 1404 است .چون چشم انداز فوق کیفی است باید کمی شود تا هم مردم بدانند رهبر برایشان چه میخواهد وهم مردان میدان انتخابات بدانند عرض و طول مسئولیتی که میخواهند بپذیرند چیست؟
مرکز پژوهشهای مجلس تا حدودی اهداف چشم انداز فوق را کمی نموده است ولی کامل نیست .در راستای رسالت خویش این اهداف را کمی فرمائید، تا " نحوه استفاده هر دو از اين فرصت را ببينيم."
هم در قامت رئیسجمهور وهم نماینده مجلس.از اولی اجرای نظریه اقتصاد مقاومتی را بخواهیم واز دومی ارزیابی ونظارت وگزارش.
از هر مرد میدانی انتخابات بداند مقام معظم رهبری وملت از او چه میخواهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
5
4
بودن ايشان براي ما اصلاح طلبها خوب هست چون گند كاريهايش بيشتر ورسمي تر رو خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
اولا ایشان دردوره ریاست جمهوری اش گندکاریش بیشترازدولت فعلی ودولت اصلاحات وسازندگی نیست ثانیا ایشان وجودش وبودنش برای شما موجب سکته قلبی شما خواهد شد چون با 40میلیون رای بالاترازکاندیدای مورد نظرتان برمسند قدرت خواهد نشست ثالثا غیراز ایشان وزنه های زیادوباارزش تری هم وجود دارد که کاندیدای شما را به زباله دان تاریخ برساند بنابراین زیاد هم خوشحال نباشید وشهادتین وقاتحه اصلاحات را ازهمین الان بخوانید چو ن به قول دبیرکل کارگزاران غلامحسین کرباسچی اصلاحات ازسال 1384مرده است.وهیچ موقع دیگر انشاءالله احیا نخواهد شد مگر اینکه با ... سروکارداشته باشیم که به شما رای دهند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
ایشان مطیع رهبری است وحالااگرهم نیاید بعنوان اعتراض به دولت تذویر صندوقهای رای رااز رای به او لبریز خواهیم کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
احسنت بیشتر مردم از اختلاسها آگاه می شدند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
ناشناس 21:14
جوابت را 7 اسفند دادیم با توجه به رد صلاحیتهای....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
مگر گند ايشان را همه نمي دانند متاسفانه برخي به علت حمايتهايي كه از ايشان داشتند نمي خواهند مسئوليت همرايي در اين گند زدگي را قبول كنند
ناشناس
| United States
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
احسنت گندكاريهايش بيشتر رو مي شد كه .....
ناشناس
| United States
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
گند ايشان با همراهي برخي ها پوشيده شده ورو نخواهد شد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
مطيع رهبري 11 روز قهر نمي كنه وبراي مشاهي رودر روي رهبري قرار نمي گيره ..وبعد نهي اخير رهبر انقلاب، به كار تبليغاتيش ادامه نمي ده.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
2
7
معاندان و فریب خوردگان داخلی كه گاه ریاكارانه دَم از «مردم» می‌زنند، و ان جماعت گریم کرده ای هم که دین را لق لقه زبانش کرده بدانند: «پیروزی فقط در اطاعت محض از ولی فقیه است» و البته که اطاعت محض کار سختی است.
آهای جماعت: «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»! و به جهنم که از این شعار بدتان می‌آید! «به جهنم» را باید درست مصرف کرد! و مصرف ان همین‌جاست!
همه میدانید
|
-
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
4
9
همه میدانید اگر محمود بیاد رای میاره لطفا اینقدر اظهار ترس نکنید و با زبان بی زبانی ننوسید. نکند اسرار بدست آمده از اطلاعات مانند اسرار برجام (دشمنان محرم و مردم نامحرم)
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
بعد از محمود صاحبان اصلي انقلاب محرومان ومستضعفان فراموش شده اند وسرمايه داران برعرش برين
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
مگه سود سهام بده خخخخخ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
آش به همین خیال باش
الان خیلی از روحانیون ،مراجع ، سپاه و.. با ایشان زاویه پیدا کردند ومانند گذشته از او حمایت نخواهند کرد و...
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
3
2
اصلاح طلبی خوب است نه در ابعاد ژنتیکی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
2
5
حتی اگراحمدی نژاد برای انتخابات هم نیاید برای اعتراض هم که شده صندوق ها را ازرای اولبریز خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
شما كه هيچ ازشما گنده تر هاش در88 دربرابر رهبري جبهه گرفتند چنان سيلي از مردم خوردند كه هنوز هم خودشان را پيدا نكرده اند.وطرفداران محمود فكرميكنند كه اگرحمايتهاي رهبري ونيروهاي انقلاب ومطيع ولايت در88 از محمود حمايت نميكردند او بازهم24ميليون راي مياورد.هركس با ولايت درافتاد ور افتاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
احمدی نژاد با پشتوانه اصولگرایان شاید مقداری جاذبه داشته باشد به تنهایی رایش خیلی کم خواهد بود افتتتتتتاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
مگر ايشان ولايت را هم قبول دارد ايشان مشاهي جونش را به دنيا نمي دهد
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
3
2
چالش شماست نه ما اصلاح طلبها ديگه كانديد درست وحسابي نداريد به جنگ ما بياييد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
ایول
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
3
3
خسته شدیم از این همه درجا زدن کشور هیچ پیشرفتی رو تو این یه سال ندیدیم از نظر سیاسی از همه بدتر در دوران احمدی نزاد امریکا نمیتونست به ایران چپ نگاه کنه اما از وقتی روحانی اومده امریکا ایرانو به سخره میگره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
بدبخت در گذشته حتي ناخداي كشتي هاي باري هم براي ايران ناز وكرشمه مي آمدند تو خواب بودي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
آمریکا که هیچ عربستانی که ازسوراخ خود جراء ت بیبرون شدن نداشت حالا ببین درزمان روحانی چه شیر شده وهر روز مارا تهدید میکنه
عطا غلامی معلم بازنشسته ازشیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۹
1
1
ساده لوحی ممنوع سیاست کلی کشور مشخص است نه چپ نه راست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
4
3
درجواب ناشناس ساعت 21:14مورخه 8/7/95باید عرض کنم جوابی که ملت به انتخابات داده اند نفی مشی اصلاح طلبی آمریکایی واحیای اصولگرایی انقلابی بود که ما این را از انتخاب حضرت آیت الله جنتی (حفظه الله تعالی) که ازمخالفان برجام شماست می فهمیم واگرهم ایشان درتهران نفر پانزدهم شد به دلیل نقص بینش مردم تهران می باشد.که با انتخاباتی که درتهران هم انجام دادند نتوانستند الحمدلله رب العالمین کل کشوررا تهرانیزه کنند واین شکست جانانه شما را درانتخابات مجلس دهم ومجلس خبرگان رهبری تایید می کند.درست است ما دوست داشتیم کسانی مثل دکترغلامعلی حداد عادل رئیس مجلس می شد ولیکن لاریجانی که مورد تایید حداد عادل بود رئیس مجلس شد وعارف شما ازما ،شکست سنگین وجانانه ای خورد.بنابراین این شکست جانانه را به شما تسلیت گفته ومرگ دوران اصلاحات آمریکایی را به شما تسلیت می گویم .(البته درسال 1384دبیرکل اصلاحات شما که غلامحسین کرباسچی بود مرگ اصلاحات را اعلام کرده بود). ثانیا با تمهیدات بالاکه عرض کردم مشخص شد که ملت به ما جواب مثبت دادند نه به شما بنابراین چشمانتان را بازکنید وحقایق را بنگرید.اصلاحات مردودیگر انشاءالله زنده نخواهد شد بنابراین آبغوره هم نریزید چون کسی هم دلش یه حال شما نمی سوزد.مطمئنا اگر اصلاح طلبها انسانهای مفیدی هم بودندرد صلاحیت نمی شدند.
کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
3
3
دکتراحمدی نژاد مدیرموفق ودانشمندی بود
ولی گویش او میرنجاندبویژه غربیها وبعضیها
علت دشمنی خونی بعضیهادرداخل وخارج نزدیکی تفکرات ایشان به امام .
خانم هاشمی میگفت فقط در ایشان ولایت اجرا میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
موفق در ایجاد تورم رکود دشمنی و....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
2
2
رای سوخته افراطی ها به احمدی نژاد به نفع ما اصلاح طلبها است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
3
1
بودن ايشان براي اصلاح طلبها اصلاً خوب نیست چون گند كاريهايشان بيشتر ورسمي تر رو خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
گند کاری ایشان که ضرب المثل شده ،اخوی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
بنده ازجواب ناشناس 8:53تاریخ 13/7/95ازخنده واقعا دلم پرشد ایشان واقعا جوک گفتند.ناشناس محترم ،بنده نمی دانم شما خواب هستید یا خودتان را به خواب می زنید؟آقای دکترمحمود احمدی نژاد(ایده الله تعالی) درکجاگندزده اند؟شاید منظورتان درتوزیع یارانه های نقدی به مردم به قول شما (قول سخیف وبه دوز ازعقلتان )گند زدندکه باعث شدند کمررفیقتان دردوره جدید ازبارتحمل توزیع یارانه های نقدی به مردم غوز دربیاورد وبگوید بنده ازتوزیع یارانه ها غصه دارشدم؟اگر ایشان به قول غیرسدید وناقص شما گندکاری کرده اند این صاحبان فیش های نجومی که دردولت حضوردارند چگونه هستند؟ پس همیشه قدری انصاف توام باعقل هم درداوری هایمان داشته باشیم چیز خیلی خوبی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
گند اختلاس 3-7 -8 هزار میلیارد تومانی دکل دزدی کشتی دزدی و...... بابک زنجانی خاوریها و.....
معاون اولش کجاست ؟؟؟؟؟؟وخودش 16 میلیارد را برداشت ولاریجانی جلویش را بست و......
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
2
1
احمدی نژاد را با تقلب سلطان کردید خدا هم دهنتان را به خاک مالید طفلک دهنش اب افتاده که کاندید بشه نمی دونه از حالا رئیس جمهور مشخص شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
اولا آقای احمدی نژاد با رای قاطع 24میلیون رای اول رئیس جمهورهای ایران را آورد وهیچ گونه تقلبی هم درکارنبودثانیا خدا دهان شمارا درانتخابات مجلس دهم ومجلس خبرگان رهبری با انتخاب آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس دهم وآقای جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری با شکست مفتضجانه آقایان عارف وهاشمی رفسنجانی که به ترتیب ادعای ریاست مجلس نمایندگی ومجلس خبرگان را داشتند به خاک مذلت مالید بنابراین حقایق را تحریف نکن بی نام محترم،به جای این حرفها به رئیس مورد قبولت روحانی بگو درمورد صاحبان فیش های نجومی توجیه غیرمقبول نکند والا او هم به سرنوشت کروبی درسال 88درمقابل احمدی نژاد دچارمی شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
البته دكتر احمدي نژاد 24 و نيم ميليون رأي آوردند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
اختلاف 13میلیونی تقلب نیست ولی روحانی نمره ای دهی رااگر نظام میخواست رئیس جمهور نشود کافی بود دوتا صندوق رای جابجا شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
یک سوال ساده چرا فقط دم انتخابات 88 سود سهام عدالت را در روستاها وشهرهای کوچک آنهم فقط بین در صدی از مردم دادند ودیگر تکرار نکردند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
سلطان تقلب ریا دروغ وتورم واختلاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
بنده درجواب ناشناس ساعت 8:36مورخه 17/7/95باید عرض کنم اولا سود سهام عدالت قرارنبود به زودی دربین همه مردم پخش شود اولویت با افراد تحت پوشش کمیته امداد وسازمان بهزیستی بود که این افراد ازسال 88تا 92سودشان را که مبلغ 80000(هشتادهزارتومان )بود می گرفتند تازه درمردادماه 1388سودسهام عدالت فرهنگیان نیز پرداخت شد(تمام این سخن من موثق ومورد استناد است) بنابراین آقای احمدی نژاد(ایده الله تعالی)بدقولی نکرد شما منظورایشا ن را درست نفهمیدید ایشان نه تنها به وعده های دوره اول ریاست جمهوری بلکه به تمام وعده های دوره دومش هم وفا کردتازه اسم دولتش هم رایحه خوش خدمت بود واسم دولتش را دولت راستگویان نگذاشت ولی به تمام وعده هایش با صداقت عمل کرد.ثانیا قبل ازانتخابات سال 88ایشان وعده داده بود که یارانه ها را (نقدی کردن یارانه ها )را اجرا می کند رسانه های شما مدام تبلیغ می کردند که آقای احمدی نژاد(ایده الله تعالی) اگر سال 88رای بیاوردوعده هایش را فراموش می کند وحال آنکه ازسال 1388تا مردادماه 1392یک روز توزیع یارانه نقدی مردم به تاخیرنیفتاد.ثالثا موضوع دکل گمشده درجواب ناشناس 8:35مورخ17/7باید عرض کنم به آقازاده اصلاحاتی محمد حسن مهاجرانی(فرزند عطاءالله مهاجرانی )برمی گردد نه ایشان ،که این آقازاده اکنون به خاطراین خیانت دربازداشت به سرمی برد وموضوع بابک زنجانی وخاوری هم به خود شما برمی گرددچون شما به خاتمی رای دادید وهمه این دونفردرزمان خاتمی مطرح شد ند وخاوری دردوره خاتمی به عنوان مدیرنمونه بانک معرفی شد وزنجانی را آقای نوربخش (رئیس بانک مرکزی دوره اصلاحات وسازندگی )مطرح نمود وبابک زنجانی دردوره خاتمی وهاشمی رفسنجانی کارآفرین نمونه کشوری معرفی شد وحال آنکه دراین دوره افرادی بودند که چون طرفداران آقای ایکس وایگرگ هانبودند وخیلی بهتراز بابکها وخاوری ها هم بودند نه مدیرنمونه شناخته شدند ونه کارآفرین نمونه، بنابراین به اصلاحات ودوره خفقان وذلت بارآنها برمی گردد.ولازم هم نیست شما مغلطه کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
0
0
احمدی نژاد دراین دوره چه بیاید وچه نیاید محبوب ودوست داشتنی است وملت حتی اگرنیاید هم رای خودرا بنام اودرصندوقها خواهند ریخت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار