کد خبر: 811906
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی (اسکار)، فهرست کوتاه پنج فیلم برای بررسی در مراحل نهایی را اعلام کرد.
ایسنا: به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی امیر اسفندیاری سخنگوی این هیات با اشاره به اینکه اعضای هیات با تمرکز بر هشت عنوان فهرست قبلی، به دقت سوابق حضور در مجامع  ملی و بین‌المللی و بازخوردهای مطبوعاتی و عمومی در نمایش‌های داخلی و خارجی آن عناوین را مورد بررسی قرار داده‌اند گفت: هیات معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی در ادامه جلسات ضمن بررسی اهمیت نقش پخش‌کننده بین‌المللی از دیدگاه خود ویژگی‌های حرفه‌ای و فرهنگی فیلمی شایسته برای نمایندگی سینمای ایران در این رویداد جهانی را تشریح کردند.
 
اسفندیاری افزود: اعضا همچنین آثار معرفی‌شده توسط سایر کشورها را ارزیابی کرده و در نهایت، به فهرستی کوتاه رسیدند که نماینده ایران در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان از میان فیلم‌های این فهرست انتخاب خواهد شد.

وی ادامه داد: در فهرست کوتاه، پنج فیلم منتخب به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: «ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)، «دختر» (سیدرضا میرکریمی)، «فروشنده» (اصغر فرهادی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان) و «ناهید» (آیدا پناهنده).

به این ترتیب از فهرست اولیه، فیلم‌های «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)، «اژدها وارد می‌شود» (مانی حقیقی) و «ابد و یک روز» (سعید روستایی) حذف شده‌اند.

معاون بین الملل بنیاد سینمایی فاربی در پایان گفت: با توجه به روند پیشرفت کار، امید می رود که ظرف یکی – دو روز آینده، تکلیف نماینده ایران در اسکار ۲۰۱۷ روشن شود.
 
در سال جاری، پوران درخشنده، محمد بزرگ‌نیا، محمد حیدری، سعید عقیقی، امیرحسین علم‌الهدی، شهرام مکری، تورج منصوری، اکبر نبوی و امیر اسفندیاری در این هیات که به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی در تعامل مستقیم با خانه سینما و سازمان سینمایی تشکیل شده است، عضویت دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار